  • 21. Data: 2007-11-12 14:42:37
    Temat: Re: Problem z portfolio
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    szerszen wrote:

> [...]
    >
    > no to masz panie dziejku podwojny problem :)
    >
    > po pierwsze mozesz miec klopoty z udowodnieniem swojego autorstwa, no
    > chyba ze gdzies w kodzie zaszywasz swoje "logo", pliki zrodłowe to nie
    > wszystko, choc sporo
    >
    > ale powazniejszym problemem dla ciebie w tym momencie jest skarbowka,
    > zarobiles kase i niezaplaciles podatku, wiec decyzja nalezy do ciebie,
    > albo z gosciem walczysz o swoje autorstwo, a wtedy moze sie okazac ze
    > wyjdziesz na tym jak zablocki na mysdle, albo dajesz sobie spokoj,
    > wywalasz to z portfolio i masz wzgledny spokoj i nauczke na przyszlosc

    Tyle że oficjalną wersją może być to że zrobił, tamten miał zapłacić, nie
    zapłacił ale sprzedał dalej :)

    p. m.

  • 22. Data: 2007-11-12 14:45:22
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > To dla ciebie wręcz cudownie. Nie tylko masz prawa autorskie osobiste
    > (niezbywalne z mocy ustawy), ale też prawdopodobnie zostały przy tobie
    > prawa majątkowe.

    No tak... warunki korzystania/licencji/przekazanie praw majatkowych musza
    byc spisane...
    wiec tu jest w miare dobrej sytuacji.
    Poza tym wlasciciel firmy sam sie podlozyl piszac tego maila!
    "wykonywanych wyraznie na zlecenie" nie ma wiec mowy o stosunku pracy.

    > Więc jak już ktoś może narobić komuś kłopotów - to ty im, a nie oni
    > tobie :)

    Nie zupelnie... kolega przyjal pieniadze i nie rozliczyl sie zapewne z US :)
    To moze byc klopot... i to spory, bo z pewnoscia takich zarobkow bez umowy i
    odprowadzenia podatkow mial wiecej!

    Steel

  • 23. Data: 2007-11-12 14:51:48
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > hohoho gdzie Haniu znalazlas ze bylo to wykonane na umowe o prace?
    > poza tym wszelkie prawa przechodza w takim momencie na pracodawce
    > (przy umowie o prace)... chyba ze sie myle....

    sorry autokorekta... tylko prawa majatkowe...

    Steel

  • 24. Data: 2007-11-12 14:52:23
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > No to smuteczek. W takim razie on prawdopodobnie ma potwierdzenia, że
    > wykonał pracę, a Ty nie. IMO to bardzo komplikuje sprawę.

    hmmmm moze byc nieciekawie dla nich obojga...
    jak pieniazki z reki do reki to po pierwsze koles mowiac, ze to on wykonal
    poswiadcza nieprawde.

    Wykonawca moze miec problem z US bo z pewnoscia nia zaplacil podatkow.

    Steel

  • 25. Data: 2007-11-12 15:00:14
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Steel" <d...@K...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:fh9or3$941$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > hohoho gdzie Haniu znalazlas ze bylo to wykonane na umowe o prace?

    Dobra tu mnie ponioslo

    > poza tym wszelkie prawa przechodza w takim momencie na pracodawce (przy
    > umowie o prace)... chyba ze sie myle....

    Mylisz sie

    > to bylo zlecenie zreszta bez faktury i umowy!

    W praktyce to bylo tak, ze koles wzial zlecenie na zrobienie strony od
    jakiejs firmy i zlecil to murzynowi. i pewnie dlatego teraz tak gardluje bo
    zapewne on uchodzi za autora

    HaNkA

    PS. urzeka mnie to "Haniu", ale chlopaki nie zdrabniajcie tak bo HaNkA to
    pseudonim a nie imie:)

  • 26. Data: 2007-11-12 15:01:38
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > Mylisz sie

    juz sie skorygowalem :)

    > W praktyce to bylo tak, ze koles wzial zlecenie na zrobienie strony od
    > jakiejs firmy i zlecil to murzynowi. i pewnie dlatego teraz tak
    > gardluje bo zapewne on uchodzi za autora

    No i pewnie ma problem :)
    Niemniej problem ma tez sam autor bo z pewnoscia nie zaplacil podatku :)

    > PS. urzeka mnie to "Haniu", ale chlopaki nie zdrabniajcie tak bo
    > HaNkA to pseudonim a nie imie:)

    ok :)
    rozuwmiem ze kobieta tez nie jestes? :P

    Steel

  • 27. Data: 2007-11-12 15:07:52
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Steel wrote:

> [...]
    > :) To moze byc klopot... i to spory, bo z pewnoscia takich zarobkow bez
    > umowy i odprowadzenia podatkow mial wiecej!

    W celu uniknięcia problemów z US, zrobiłbym na miejscu lukasa_jg co
    następuje:

    1. jeżeli dostał pieniądze w tym roku:
    - nie robić teraz nic, na początku roku 2008 przy wypełnianiu PITa rocznego
    uwzględnić ten zarobek w PIT, przyjmując że była to kwota netto, i że
    została odprowadzona zaliczka na PIT w wysokości 19% z uwzględnieniem 20%
    kosztów uzyskania przychodu. Razem z PITem dołączyłbym pismo że nie
    otrzymałem PIT8/11 od zamawiającego (tu dane zamawiającego), wobec czego
    dane dotyczące tego dochodu wpisałem znająć kwotę netto i zakładając że
    reszta jest jak przy innych umowach o dzieło.

    2. jeżeli dostał pieniądze wcześniej:
    - zrobić korektę PITu za rok w którym był dochód, dodając do tego dochód
    jak wyżej, dołączając czynny żal, w którym przytoczyć okoliczności z pkt
    (1).

    I wtedy byłbym IMHO kryty wobec US, bo to rolą zamawiającego jest
    odprowadzić zaliczki na PIT, i IMHO mam prawo domniemywać że zamawiający to
    zrobił.

    p. m.

  • 28. Data: 2007-11-12 15:09:59
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    mvoicem wrote:
    [...]>
> [...]
    > I wtedy byłbym IMHO kryty wobec US, bo to rolą zamawiającego jest
    > odprowadzić zaliczki na PIT, i IMHO mam prawo domniemywać że zamawiający

    Dodam tylko że przed skorzystaniem z tej rady, przedyskutowałbym to na
    pl.soc.prawo.podatki :)

    p. m.

  • 29. Data: 2007-11-12 15:13:43
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Widze ze pomimo wczesniejszego usuniecia prac wykonywanych wyraznie na
    > zlecenie dla firmy XXX zostaly one ponownie umieszczone bez mojej zgodny
    > na twoim serwerze.
    > Prosze o natychmiastowe usuniecie tych prac - w przeciwnym wypadku bede
    > zmuszony do podjecia krokow prawnych i zaplaty odszkodowania za bezprawne
    > umieszczenie prac wykonanych dla mojej firmy jako swoje portolio bez zgody
    > mojej firmy.
    >
    > pozdrawiam,
    > Pan ... "
    >
    > Co mam zrobić? Mam usunąć te strony z porftolio ? Pomocy!
    Każdy kij ma dwa końce.dlatego truizmem jest przypominanie o całej
    biurikracji umowach rachunkach itp.
    Odpowiedając na Twoje pytanie
    Jako autor strony masz całkowite prawo do jej umieszczenia w
    portfolio -chyba że strona zawiera materiały poufne, tajne i podpisywałeś
    cos ze zgadzasz sie tego publicznie nie pokazywać
    sądzę ze jeżeli to robiłeś na pewno zostały ci jakies pliki żródłowe np nie
    skompresowane jpgi itp.

    Natomiast pozostają dwa problemy-
    Twoj zleceniodawca moze donieść do urzędu skarbowego- on powie że tylko
    tej jednej umowy nie zapisał oficjalnie,a ponieważ to on zlecał to jego
    koszt więc kara będzie relatywnie duzo mniejsza niż zatajenie zysku. jesli
    robiłeś wiecej stron i masz nie daj Boże je w portfolio to wystarczy wydruk
    strony i US każe Ci zapłacić 75% podatku od rynkowej ceny usługi
    Druga sprawa to legalność programów jeśli masz Photoshopa, flasha z innego
    żródła to niestety przy jakimkolwiek zabezpieczaniu plików dla sądu może sie
    okazać ze jesteś gorzej w plecy niż zrobiłby to US,albo nawet bez tego.

    Z resztą wydaje mi się ze podobnie jak było ze sprzedawcami Allegro, US a
    moze i BSA zaczną się zajmować ogłoszeniami typu zrobię stronę
    grafikę(legalnością) itp.Jest to po prostu bardzo łatwe do sprawdzenia i
    wyegzekwowania chociaż częsci kasy.

  • 30. Data: 2007-11-12 16:05:00
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Steel" <d...@K...wp.pl> napisał w