    From: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Problem z byłym (obecnym) pracodawcą
    Date: Wed, 2 Apr 2008 07:57:03 +0000 (UTC)

    Witajcie,
    proszę Was o radę. 31 marca tego roku dostałem wypowiedzenie umowy o pracę z
    przyczyn leżących po stronie zakładu pracy (likwidacja stanowiska).
    Pracodawca zobowiązał mnie do wykorzystania przysługującego mi urlopu
    wypoczynkowego i po jego wykorzystaniu zwolnił mnie z obowiązku ze
    świadczenia pracy z jednoczesnym zachowaniem prawa do wynagrodzenia oraz w
    wypowiedzeniu napisał mi że przysługuje mi dodatkowo jednomiesięczna
    odprawa. Gdy byłem pracownikiem firmy miałem telefon komórkowy służbowy -
    zdałem do w styczniu. Na telefonie miałem limit 200 zł. Z reguły się w nim
    mieściłem choć były miesiące że nieznacznie go przekraczałem (o 3-7 zł).
    Dzisiaj dowiedziałem się, że pomimo tego że w styczniu oodałem telefon
    firmie ona wysłała mi fakturę za rozmowy telefoniczne. Nadmienię, że nie
    upoważniłem mojego pracodawcy do wystawiania mi faktur bez mojego podpisu.
    Nie wiem jeszcze na jaką kwotę opiewa owa faktura, ale nawet gdyby to był 1
    zł to nie chcę jej płacić ponieważ firma w której pracowałem nie zachowuje
    się fair ani wobec byłych ani wobec obecnych pracowników. Proszę poradźcie
    mi co zrobić. Czy firma ma prawo po 2 miesiącach od zdania telefonu obciążać
    mnie kosztami jego użytkowania?

    Pozdrawiam
    A.