  • Data: 2011-02-21 11:43:46
    Temat: Problem z allegro
    Od: midmi <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Po raz pierwszy mam w życiu problem z zakupem na allegro. Proszę o
    radę jak teraz rozwiązać tą sytuację, postaram się wszystko dokładnie
    przedstawić.
    W grudniu kupiłem na allegro od użytkownika "djcosmo" (Centrum maszyn
    Rafał Pajka) używaną pilarkę Husqvarna 357XPG. Miała być używana ale w
    stanie idealnym. ( Dodam ze swojej strony, że oczywiste jest dla mnie,
    że może ona być zniszczona wizualnie ale jej "serce" czyli silnik ma
    być w stanie dobrym.
    Zakup na firmę, posiadam fakturę.
    Po otrzymaniu przesyłki zawiozłem pilarkę do autoryzowanego serwisu
    Husqvarny celem oceny stanu technicznego. Pilarka była innym modelem -
    nie posiadała grzania chwytów ( 357XP). Posiadała zatarcia na tłoku,
    zatarcia na cylindrze oraz brakowało elementów gaźnika. - posiadam na
    to ocenę na piśmie tegoż serwisu.
    Jako że sprzęt jest użwany uznałem, że sprzedający mógł nie znać jego
    stanu.
    Poprosiłem o wymianę na inną sztukę. Odesłałem pilarkę na swój koszt
    (oczywiście posiadam fakturę).
    Druga pilarka dotarła do nie po około tygodniu. Zawiozłem ją na ocenę
    stanu technicznego do serwisu. Posiadam kolejną ocenę na piśmie.
    Zatarty tłok oraz cylinder, bardziej niż w poprzedniej - ale uwaga -
    uszkodzenie ktoś próbował usunąć papierem ściernym! Było to już
    świadome działanie i mimo najszczerszych chęci ciężko to uznać za
    niedopatrzenie sprzedającego.
    W rozmowie telefonicznej uzgodniłem ze sprzedającym, że odsyłam
    pilarkę i czekam na zwrot pieniędzy.
    Pilarkę odesłałem. Po dwóch tygodniach wysłałem pismo listem poleconym
    z prośbą o zwrot pieniędzy. teraz mijają kolejne dwa tygodnie.
    Sprzedający nie ma zamiaru zwrócić mi pieniędzy.
    Wystawił mi komentarz negatywny na allegro, w którym twierdzi, że ja
    zatarłem obie maszyny.
    Teraz planuję zgłoszenie sprawy na policję oraz podanie sprawy do
    sądu.

    Czy muszę spełnić jakieś szczególne procedury w związku z tym, że
    fakturę posiadam na firmę( jednoosobowa działalność gospodarcza)?
    Czy są jeszcze jakieś inne czynności które muszę wykonać zanim założę
    sprawę w sądzie?
    Pozdrawiam,
    Michał