  • 31. Data: 2009-03-16 12:51:30
    Temat: Re: Problem spadku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    n...@g...com wrote:
    > Dziekuje,
    > 1. jestem po spotkaniu z radca prawnym i poinformowala mnie ze od
    > pierwszego kwietnia bedzie mozna przepisac spadek niezaleznie od kwoty
    > na podstawie aktu notarialnego (przepisy juz są ale notariusze czekaja
    > na jakieś wytyczne czy coś podobnego) i sugeruje, żeby się wstrzymać
    > te 2-3 tygodnie bo szybciej się to aktem załatwi niż pełnym
    > postępowaniem spadkowym
    >
    > 2. A odnośnie podatku od spadku. Jeśli podatek ma być płacony wg
    > przepisów z 88 roku to rozumiem, że również wg wartości z 88 roku. Jak
    > ustalić wartość nieruchomości wstecz ?

    jeszcze sprawdzę, ale obawiam się, ze wg wartości na dzień dzisiejszy.
    przy czym będzie brany pod uwagę stan z 88 roku, czyli jeśli coś
    remontowałaś, to nie będzie to uwzględnione w wycenie.
    A jak popadł w ruiny, to będzie wycenainy tak jakby w tą ruinę nie popadł.

  • 32. Data: 2009-03-16 12:51:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:
    > Użytkownik <n...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    > Dziekuje,
    >
    > Co znaczy "przepisać spadek"?

    to pewnie prawnicza nowomowa.

  • 33. Data: 2009-03-16 13:22:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    n.googlegroups.com...

    > to pewnie prawnicza nowomowa.

    Możliwe, ale pytam o co konkretnie chodzi?
    O jakiej operacji mówił ten notariusz?

  • 34. Data: 2009-03-16 13:33:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:

    > Możliwe, ale pytam o co konkretnie chodzi?
    > O jakiej operacji mówił ten notariusz?

    cały czas mowa o stwierdzeniu nabycia spadku

  • 35. Data: 2009-03-16 13:41:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > cały czas mowa o stwierdzeniu nabycia spadku

    No i co, są jakieś przepisy, że to notariusz ma stwierdzać nabycie
    spadku????

  • 36. Data: 2009-03-16 14:34:55
    Od: n...@g...com

    Jestem po calym dniu spotkan z radca prawnym, notariuszem, urzedem
    skarbowym oraz sądem bo jeszcze się okazuje, że KW nieruchomości
    spłoneła i jest tylko zbiór dokumentów. Niemniej ponizej opisze co mi
    doradzono moze ktos jeszcze cos sensownego doradzi.

    1. Postępowanie spadkowe można przeprowadzić przed notariuszem
    ponieważ dotyczy to spadku z roku 88 a postępowanie przed notariuszem
    możliwe jest dla spraw po 84. Po stwierdzeniu spadku przez notariusza
    (dokument jest prawomocny z chwila otrzymania informacji z systemu
    informatycznego czyli chwilę po podpisaniu aktu notarialnego) udajemy
    się z mamą do urzędu skarbowego gdzie składamy SD-3 oraz dokumenty
    nieruchomości. Urząd wylicza kwotę podatku wg stanu nieruchomości z 88
    roku ale wg cen z dnia dzisiejszego - i tutaj największa niewiadoma
    NIKT nie byl w stanie nawet w przyblizeniu podać kwoty podatku
    mozliwego do zaplacenia. Poinformowano, ze trzeba samemu sobie
    obliczyc wg stawki progresywnej ale obowiazuje kwota wolna od podatku
    9600 (na osobe) dodatkowo można złożyć wniosek o ulgę mieszkaniową
    (jeśli się zadeklaruje, że w nieruchomości nabytej spadkiem będzie się
    zamieszkiwać przez 5 lat) i niestety tutaj NIKT nie potrafi powiedzieć
    jasno ile...
    2. Przy okazji podpisywania u notariusza nabycia spadku moja mama ma
    spisać testament w którym przekazuje wszystko mojej córce (w razie jej
    śmierci nie będzie potrzeby 2 krotnego przepisywania nieruchomości a
    ja po śmierci mamy zrzeknę się zachowku).
    3. Po zakończeniu postępowania w urzędzie skarbowym dotyczącego
    nabycia spaku i po zapłaceniu podatku wracamy do notariusza i
    posiadane nieruchomości wraz z mamą przekazujemy darowizną mojej córce
    która jest zwolniona z podatku od spadku i darowizn. Córka przez 5 lat
    nie może zbyć nieruchomości aby nie zapłacić podatku dochodowego ale
    na pewno jest zwolniona z podatku od spadku i darowizn.

    Mam nadzieję, że niczego nie przekręciłam.
    Jeśli ktoś ma jakieś sugestie lub uwagi chętnie wysłucham,

  • 37. Data: 2009-03-16 14:36:59
    Od: spp <s...@o...pl>

    Cavallino pisze:

    > No i co, są jakieś przepisy, że to notariusz ma stwierdzać nabycie
    > spadku????

    No przecież są.
    Od marca tego roku postępowanie spadkowe będzie można przeprowadzić
    także przed notariuszem.
    Inna sprawa że na razie nie palą się do tej roboty, ale to kwestia czasu.

    --
    spp

  • 38. Data: 2009-03-16 14:39:22
    Od: n...@g...com

    Jeśli chodzi o notariusz: ma to być poświadczenie nabycia spadku -
    wstepnie jestem umówiona na to 2 kwietnia ponieważ wcześniej ma być
    jeszcze jakaś rada notarialna i na dodatek jeszcze coś tam nie gra z
    systemem informatycznym.
    Całość u notariusza ma kosztować 300zł z odpisami.

  • 39. Data: 2009-03-16 14:44:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    >nie może zbyć nieruchomości aby nie zapłacić podatku dochodowego ale
    >na pewno jest zwolniona z podatku od spadku i darowizn.

    Chyba nie tyle córka, co obecni właściele - czyli Ty i Twoja mama.

    >Mam nadzieję, że niczego nie przekręciłam.

    A ja myślę że tak.
    Chatę odziedziczyłaś Ty i mama - i to was będzie dotyczyła ulga w podatku od
    spadków (na mieszkanie) jeśli przemieszkacie tam 5 lat.

    Twojej córki te 5 lat nie będzie obowiązywać, bo ona chatę otrzyma nie w
    1988 roku, ale z chwilą śmierci Twojej mamy.
    A jakie wtedy będą przepisy to nikt nie wie.

  • 40. Data: 2009-03-16 14:46:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > No przecież są.