  • 41. Data: 2006-01-26 20:18:12
    Temat: Re: Prepaidy - niemożność skorzystania z opłacon ej usługi
    Od: "Gargamel" <s...@d...pl>

    > Regulaminy regulaminami, ale kodeksy prawne stoja wyzej
    > i te wlasnie regulaminy sa w duzej czesci niezgodne z np. kodeksem
    > cywilnym, wiem bo sam wygralem sprawe w sadzie, ale.... trwalo to 2 lata..

    wysadziłeś jakiś bank w powietrze że było cię na to stać? i czy w końcu
    wyszedłeś na plus?

  • 42. Data: 2006-01-26 20:20:19
    Od: "Gargamel" <s...@d...pl>

    > W chwili zakupu telefonu prepaidowego wiedziałaś przecież, że po 4
    > miesiącach blokują kartę.

    a jak byś pożyczył pieniądze i wiedział byś ze jak nie oddasz to cię zabiją,
    to znaczy że teraz morderstwo jest legalne bo się na nie zgodziłeś?

  • 43. Data: 2006-01-26 22:32:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Gargamel [###s...@d...pl.###] napisał:
    > a jak byś pożyczył pieniądze i wiedział byś ze jak nie oddasz to cię
    > zabiją, to znaczy że teraz morderstwo jest legalne bo się na nie
    > zgodziłeś?

    Nie. Ale zabicie człowieka na jego żądanie jest przestępstwem
    (eutanazja), zaś umorzenie jego wierzytelności czynnością
    cywilnoprawną. Stąd możemy się umówić, że umorzę Twoją wierzytelność
    po 4 miesiącach, ale niedopuszczalne jest zawieranie umowy opiewającej
    zamordowanie Cię.

  • 44. Data: 2006-01-26 23:08:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Renata Gołębiowska [###R...@a...waw.pl.###] napisał:

    > Skąd wziąłeś informację, że kupowałam telefon prepaidowy?

    Generalnie ta osoba, która pierwsza kupowała kartę startowa wyraziła
    zgodę na takie, a nie inne warunki stawiane przez operatora. Jeśli
    komuś przekazała swoje prawa (a zakazu faktycznie nie ma), to przecież
    nie mogła mu przekazać więcej praw, niż sama miała. Czyli w
    konsekwencji uzgodnienie to staje się wiążące dla dalszych
    właścicieli.

  • 45. Data: 2006-01-27 10:16:36
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "tapczan" <t...@p...gov> napisał w wiadomości

    > jest dopiero szczyt!! i powinni za to beknac, a era podaje stawki netto i
    > oszukuje przy obliczeniach!!

    Jeśli chodzi Ci o pre-paida Ery, tj. Tak-Taka, to już od bardzo długiego
    czasu Era podaje stawki brutto. Natomiast co do oszukiwania, podaj przykład.
    Bo ja np. uważam, że Era postępuje bardzo uczciwie. Jako jedyna sumuje
    okresy ważności konta, zamiast liczyć je od momentu doładowania, jako jedyna
    też oferuje swoje jednostki na wykonywanie rozmów wewn. sieci i do
    stacjonarnych bezterminowo. Możesz kupić sobie 25 minut i nawet po 2 latach
    je wykorzystać. W Idei przepadło by ci to już po miesiącu. Poza tym pokaż mi
    inną sieć, która ma w pre-paidzie rozmowy poza sieć za 59 groszy.

  • 46. Data: 2006-01-27 13:38:55
    Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)

    > lata..
    >
    > wysadziłeś jakiś bank w powietrze że było cię na to stać? i czy w końcu
    > wyszedłeś na plus?
    na plus nie wyszedlem, ale koszty sadowe poszly na ere i wszystkie ich roszczenia
    zostaly oddalone. Bo to oni mnie pozwali. Ja wypowiedzialem umowe z ich winy i
    przestalem placic rachunki. No moze czesciowo na plus wyszedlem, gdyz przez kilka
    miesiecy korzystalem z telefonu, jako "zadoscuczynienie i rekompensate moralna" (bo
    traktowali mnie jak idiote), a ze nie potrafili wylaczyc telefonu to chyba 3 miesiace
    od wypowiedzenia, to korzystalem. I jeszcze tez ze 3 miechy do tylu tylko za
    abonament zaplacilem, gdyz nie potrafili prawidlowo obliczyc kosztow.
    no to wyszedlem na plus ;)

    Łukasz Kuźma

    ---------------------
    ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.

    III Międzynarodowy Zlot Morsów Mielno - Pogodoodporni 2006!
    Już 29 stycznia w Mielnie - Kibicuj śmiałkom i zostań pogodoodporny!
    Konkursy z cennymi nagrodami i dobrą zabawę zapewnia Actimel:
    http://klik.wp.pl/?adr=www.pogodoodporni.pl&sid=643

  • 47. Data: 2006-01-27 14:44:30
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <drbkqt$f3a$1@nemesis.news.tpi.pl>, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > nie mogła mu przekazać więcej praw, niż sama miała. Czyli w
    > konsekwencji uzgodnienie to staje się wiążące dla dalszych

    Na pewno tylko udajesz, że nie rozumiesz. Nie chodzi o to, kto
    kupił prepaida, kto go ma i kto go używa.
    Jeszcze raz: od pierwszego postu chodzi o to, czy taki regulamin
    jest zgodny z prawem.

    Renata

  • 48. Data: 2006-01-27 15:40:00
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Renata Gołębiowska napisał(a):

    > Na pewno tylko udajesz, że nie rozumiesz. Nie chodzi o to, kto
    > kupił prepaida, kto go ma i kto go używa.

    Z Twoich postów to nie wynika.

    > Jeszcze raz: od pierwszego postu chodzi o to, czy taki regulamin
    > jest zgodny z prawem.

    I od pierwszej odpowiedzi dowiadujesz się, że tak.

    M.

  • 49. Data: 2006-01-27 16:06:01
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <43da3ed1$5@news.home.net.pl>, Maciej Bebenek wrote:

    > Z Twoich postów to nie wynika.

    "Są sobie telefony prepaidy. Płaci się za połączenia z góry kupując
    kartę np. za 50zł. Ale po np. 4 miesiącach nie można już skorzystać z
    opłaconych wcześniej usług bez kupna kolejnej karty.
    Taki jest regulamin i tak to działa. Czy to jest zgodne z prawem?
    Usługa opłacona, z usługi skorzystać nie można, pieniędzy też nie
    oddadzą."

    > I od pierwszej odpowiedzi dowiadujesz się, że tak.

    Od pierwszej odpowiedzi (i w kolejnych) to się dowiaduję, że jak się
    zgodziłam na taki regulamin, to nie mam prawa narzekać i mogę sobie
    wybrać inną ofertę.

    Renata

  • 50. Data: 2006-01-27 16:22:59
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Renata Gołębiowska napisał(a):

    > Od pierwszej odpowiedzi (i w kolejnych) to się dowiaduję, że jak się
    > zgodziłam na taki regulamin, to nie mam prawa narzekać i mogę sobie
    > wybrać inną ofertę.

    Czyli "zbiorowa mądrość" ;-) p.s.p. nie znalazła przepisu, który by
    zabraniał takich praktyk, czyli - na zasadzie co nie nie jest
    zabronione... - należy uznać, że taka konstrukcja prawna jest poprawna.

    M.