  • 11. Data: 2009-10-11 20:09:23
    Temat: Re: Prefiksy telefoniczne a "własność intelektualna"
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-10-2009 o 21:30:00 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Weź pod uwagę, ze te zapisy licencyjne są pisane pod obce prawo. W
    > Polsce obowiązuje Ustawa Prawo Autorskie, która akty prawne wyłącza spod
    > ochrony. W tej sytuacji autor może sobie pisać, co tylko chce, a faktu
    > tego nie zmieni.

    Z tym że owo ITU chyba nie jest urzędem w rozumieniu polskiego PA?

    --
    Tomek

  • 12. Data: 2009-10-11 20:21:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jako materiał urzędowy nie podlegałaby (art. 4 pkt 2 pr.aut.) Aczkolwiek
    > ustawa o ochronie baz danych nie zawiera podobnego przepisu -- zatem
    > wypada czytać art. 7-8 tejże.

    Toteż bazy danych skopiować nie wolno z jej strukturą, natomiast nie ma
    przeszkód w publikacji analogicznego zestawu danych.

  • 13. Data: 2009-10-11 20:35:42
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał w wiadomości

    > Toteż bazy danych skopiować nie wolno z jej strukturą, natomiast nie ma
    > przeszkód w publikacji analogicznego zestawu danych.

    Tyle ze w tym przykładzie cała baza zawiera dwa pola: kraj i numer.
    Publikacja bez tej struktury mija się z celem :-)

    M.

  • 14. Data: 2009-10-11 20:51:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:hatfiv$q0k$2@news.onet.pl...

    > Tyle ze w tym przykładzie cała baza zawiera dwa pola: kraj i numer.
    > Publikacja bez tej struktury mija się z celem :-)

    Toteż już przecież napisałem, że w praktyce udowodnienie, że strukturę
    skopiowano jest niemożliwe.

  • 15. Data: 2009-10-11 21:01:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Tyle ze w tym przykładzie cała baza zawiera dwa pola: kraj i numer.
    > Publikacja bez tej struktury mija się z celem :-)

    To nie kopiuj struktury.

    Stwórz od podstaw własną. A że ułożenie dwóch zbiorów liczb w dwóch
    osobnych kolumnach daje niewielką liczbę kombinacji wyjściowych... ;)

    Bylebyś np. jakichś indywidualnych ozdóbek nie skopiował ;)

  • 16. Data: 2009-10-11 21:15:16
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > To nie kopiuj struktury.

    Nie da się. Każde jdnoznaczne przyporządkowanie
    A->B
    B->A
    da tylko jedną jedyną strukturę.

    > Stwórz od podstaw własną. A że ułożenie dwóch zbiorów liczb w dwóch
    > osobnych kolumnach daje niewielką liczbę kombinacji wyjściowych... ;)

    Nie liczb, tylko par (nazwa kraju, numer). Można posortować kraje
    alfabetycznie i numery rosnąco i je połączyć, ale obawiam się, że
    przydatność tej bazy byłaby znikowa :-)

    M.

  • 17. Data: 2009-10-11 22:25:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:hatht5$o0$2@news.onet.pl...

    > Nie da się. Każde jdnoznaczne przyporządkowanie
    > A->B
    > B->A
    > da tylko jedną jedyną strukturę.

    Nie. mozesz alfabetycznie to ustawić, albo po numerkach i to rosnąco i
    malejąco. Albo regionami.

    > Nie liczb, tylko par (nazwa kraju, numer). Można posortować kraje
    > alfabetycznie i numery rosnąco i je połączyć, ale obawiam się, że
    > przydatność tej bazy byłaby znikowa :-)

    Nie rozbijamy rekordów.

  • 18. Data: 2009-10-12 14:22:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Oct 2009, witek wrote:

    > Tylko nie pytaj mnie w jakim stopniu i w jakim procencie przepisanie czegoś z
    > jednego miejsca w drugie jest jeszcze "samodzielnym zbieraniem" kiedy już
    > kopiowaniem.

    W celach poglądowych (i tylko takich) można by przytoczyć wyrok, w którym
    (w oparciu o przepisy z tej kategorii, acz niemieckie) Deutche Bahn wygrało
    proces o kradzież bazy danych w postaci rozkładu jazdy: baza wydawcy (na
    DVD) zawierała błędy zawarte z bazie elektronicznej kolejarzy, a nie
    zawierała błędów, które były w postaci "papierowej" (wydawca twierdził,
    że przepisał z publicznie dostępnych rozkładów "papierowych").

    Ad rem.

    IMVHO w podanym przypadku, w rozważaniach które tu przeczytałem,
    umyka pewien drobiazg: o ile się nie mylę, ochronie z "baz danych"
    podlega "nakład" związany z *zebraniem* danych.
    Doskonałym zobrazowaniem "nakładu na zebranie" jest mapa albo
    zdjęcia satelitarne (btw: zawsze powoduje u mnie osłupienie powoływanie
    się przy *mapach* na *prawa autorskie* - twórcy tak na kolorkach
    kresek zależy, że pociągnął je "z inwencją", zamiast tak jak naprawdę
    biegną - co pod PA przecież nie podlega, bo nie zawiera "twórczości?"
    :>)

    Na mój gust w ogóle nie ma to miejsca - przecież te dane nie
    zostały "zebrane", w odróżnieniu od map oryginalne źródlo je "ustanowiło".
    Być może, z tego powodu, mogą być w niektórych krajach opatentowane
    (tak jak specyfikacje interface na przykład), ale z ochroną bazy
    jak na mój gust nie ma to wiele wspólnego.

    Dobrze mi wychodzi? :)

    pzdr, Gotfryd