eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo przewozowe - wezwanie do zapłaty opłaty dodatkowej › Prawo przewozowe - wezwanie do zapłaty opłaty dodatkowej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Tomasz O." <t...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo przewozowe - wezwanie do zapłaty opłaty dodatkowej
    Date: Mon, 1 Jun 2009 09:42:06 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 44
    Message-ID: <h000fr$jfn$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: iio146.internetdsl.tpnet.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1243841851 19959 79.189.222.146 (1 Jun 2009 07:37:31 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Jun 2009 07:37:31 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:591041
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,



    Spraw wygląda następująca. Kilka tygodni temu otrzymaliśmy z żoną wezwanie
    do zapłaty opłaty dodatkowej w MZK w Toruniu za to, że bagaż nasz
    przekraczał dozwolone wymiary i nie mieliśmy na niego biletu. Złożyliśmy
    reklamację ponieważ mieliśmy wiele zastrzeżeń do tego jak to się odbyło.
    Reklamacja niestety nie została uwzględniona.



    W rozporządzeniu Dz.U.2006.38.266 Ustalanie stanu przesyłek oraz
    postępowanie reklamacyjne wydanym na podstawie art. 79 ustawy z dnia 15
    listopada 1984 r. - Prawo przewozowe (Dz. U.2000.50.601, z późn. zm.)
    napisane jest:



    § 6. 1. Odpowiedź na reklamację powinna być udzielona niezwłocznie, nie
    później niż w terminie 30 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez
    przewoźnika.

    [.]

    § 10. Nieudzielenie przez przewoźnika odpowiedzi na reklamację w wymaganym
    terminie skutkuje uwzględnieniem reklamacji.



    Odpowiedź na naszą reklamację została przesłana do nas listem zwykłym bez
    potwierdzenia odbioru. Nic nie było podpisywane, listonosz zostawił go w
    skrzynce na listy. W związku z tym czy można potraktować tą odpowiedź jako
    niebyłą? Czy można w razie próby wyegzekwowania przez firmę windykacyjną
    należności opierać się na tych zapisać i twierdzić, że reklamacja została
    bez odpowiedzi czyli uwzględniona?


    --
    Pozdrawiam

    Tomasz


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1