    From: "Asia" <p...@N...poczta.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo pracy - urlop wypoczynkowy przed urlopem wychowawczym?
    Date: Thu, 11 Apr 2002 14:53:26 +0000 (UTC)

    Witam!

    Mam nadzieje, ze ktos z grupowiczow moze mnie utwierdzic w przekonaniu, iz
    dobrze oceniam swoja sytuacje
    prawna odnosnie stosunku pracy.

    Pod koniec ub.r. urodzilam dziecko, przebywam wiec jeszcze na urlopie
    macierzynskim. Zatrudniona jestem w Oddziale duzego banku na czas
    nieokreslony. Poniewaz Oddzial znajduje sie od pewnego czasu w fazie
    "restrukturyzacji" i spodziewam sie, iz moj pracodawca po zakonczeniu urlopu
    macierzynskiego zechce sie mnie pozbyc.

    Dlatego nie zamierzam wracac do pracy, ale pojsc na urlop wychowawczy i za
    jakis czas szukac innej pracy (bedzie to moze nieco latwiej jako
    nie-bezrobotna, mam nadzieje).
    Kilka dni temu zlozylam wniosek (listem
    poleconym za pokwitowaniem do Centrali Banku) z kopia do wiadomosci
    Dyrektora mojego Oddzialu. Dzisiaj odebralam telefon z Oddzialu z poleceniem
    Centrali, abym przed urlopem wychowawczym wykorzystala jeszcze zalegly urlop
    wypoczynkowy. Naciskaja oni, iz przepisy wymagaja wybrania zaleglego urlopu
    wyp. przed rozpoczeciem urlopu wych.

    Wiem, iz pracodawca nie moze w zasadzie wypowiadac mi umowy o prace w czasie
    urlopu wypoczynkowego, ale obawiam sie iz wymysli on jakies nieprzewidywane
    okolicznosci, ktore uprawniaja go do odwolania mnie z trwajacego urlopu
    wypoczynkowego - celem doreczenia mi wtedy wypowiedzenia.

    Czy uwazacie, ze moje podejrzenia i obawy sa uzasadnione? Czy pracodawca
    moze
    mnie zmuszac do wybrania urlopu wypoczynkowego? Czy moge kategorycznie
    odmowic wybrania urlopu wyp. i domagac sie od pracodawcy udzielenia mi
    urlopu wych. bezposrednio po zakonczeniu urlopu macierzyn.?

    Serdecznie z gory dziekuje za pomoc!

    Asia

    d...@w...pl