  • 51. Data: 2008-05-20 14:14:15
    Temat: Re: Prawo pracodawcy do kodu zrodlowego programu
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Tyle że polecenie służbowe dotyczyło dostarczenia programu, a nie źródeł...

    Chcesz powiedziec, ze program to nie zrodla?

    A zaznaczono, ze program am byc dostarczony w formie binarnej,
    skompilowanej na platforme Windows? Czy ze ma byc program? Bo jak nie
    doprecyzowano formy binarnej to kod stanowi czesc "programu". Program
    bez kodu nie istnieje. A co jesli ten program jest napisany w jezyku
    skryptowym (perl, php, python)?

  • 52. Data: 2008-05-20 14:15:43
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik gargamel napisał:

    > co za bzdury człowieku pleciesz?!!
    >
    > jak sobie na mojej komórce napisałem sms'a to należy on do pracodawcy?

    jesli pisales go dla pracodawcy, za obopolna zgoda dostarczenia esemesa
    w ramach obowiazkow sluzbowych to... wlasciwie czemu nie?

    > jak sobie w pracy gila z nosa wydłubałem to należy on do pracodawcy?

    j.w.

    > jak w pracy ułożyłem sobie zamek z zapałek to należy on do pracodawcy?

    j.w.

    > do pracodawcy należy tylko to co zrobiłeś w czasie pracy i w ramach twojego
    > rodzaju pracy (umowa)
    >
    > to że człowiek napisał ten program w czasie pracy ozn acza tylko tyle że na
    > polecenie pracodawcy nie wykonywał swojej pracy, lecz pracę niezgodną z
    > umową

    ROTFL :)

    >(co może być jedynie pretekstem do zgłoszenia faktu do inspektora
    > pracy)

    UAHAHAAHHAHAHAHA!!!!!!!!

  • 53. Data: 2008-05-20 14:18:03
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    > niby można, ale ja bym radził zmienić takiego pracodawcę (ja w podobnym
    > przypadku tak postąpiłem)

    Ale moze Pracodawca kumaty a i watkotworca nieglupi. Jeden drugiemu
    potrzebny. NA dalszej wspolpracy i jeden i drugi moze zyskac - jesli sie
    beda traktowac w formie partnerskiej - ja ci place ty mi robisz cos
    uzytecznego, on mi placi ja mu robie cos uzytecznego.

    Nasz serwisant zadebiutowal z softem, moze firmie potrzebny jest inny
    soft? Nowe funkcje? Czemu tyego nei zrobic? Ale tym razem doprecyzowac
    warunki.

    To moze byc poczatek wielkiej przyjazni ;)

  • 54. Data: 2008-05-20 14:52:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mikaichi pisze:

> [...]
    > skompilowanej na platforme Windows? Czy ze ma byc program? Bo jak nie
    > doprecyzowano formy binarnej to kod stanowi czesc "programu". Program

    Znaczy się jak kupuję jakiś program, to powinienem dostać też źródła? A
    to paskudny i niedobry ten Sid Meyers - kupiłem Cywilizację, a źródeł
    nie dostałem!

    Czy może pogrywam sobie w nieistniejącą (bo nie mam źródeł) grę?

    > A co jesli ten program jest napisany w jezyku
    > skryptowym (perl, php, python)?

    A jeśli autor kodował go bezpośrednio w formie binarnej?

  • 55. Data: 2008-05-20 14:58:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mikaichi pisze:

    > Zniszczyc wlasnosc pracodawcy? Nieladnie.

    Jaką własność? Pracodawca zlecił tylko napisanie działającego programu -
    nic nie wspominał o źródłach.

  • 56. Data: 2008-05-20 15:28:08
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Chcesz powiedziec, ze program to nie zrodla?

    źródło to projekt, program to wykonanie projektu, czyli produkt finalny

  • 57. Data: 2008-05-20 15:39:59
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Ale napisał też, że programował bo wcześniej uzgodnił z pracodawcą, że
    > będzie programował... Mało tego, napisał też, że "moj szef zlecil mi
    > napisanie przydatnego w calej firmie programu". W czasie tej zleconej
    > przez szefa pracy (co trwało 2 miesiące) nasz serwisant-programista
    > został także zwolniony z wykonywania dotychczasowych obowiązków...

    wybacz, ale jak szef zleci zatrudnionej sekretarce coś co jest niezgodne z
    jej rodzajem pracy (np: zleci jej naprawę niesprawnej instalacji
    elektrycznej), nie ma znaczenia czy ta sekretarka się na to zgodziła i czy
    potrafiła to zrobić, czy miała do tego uprawnienia i takie tam,

    bez podpisania wcześniej oddzielnej umowy zlecenie/pracy/dzieło czy tzw.
    umowy wypowiadającej jest to po prostu ciężkie naruszenie przez pracodawcę
    praw pracowniczych i tyle, albo inaczej jest to ukryte zatrudnienie na
    czarno, czy to takie trudne do zrozumienia?

    w podanym przypadku pracodawca żadnych praw nie posiada, tylko próbuje
    wyłudzić od pracownika kod programu w celu kradzieży jego praw autorskich o
    programu

  • 58. Data: 2008-05-20 15:42:42
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > jesli pisales go dla pracodawcy, za obopolna zgoda dostarczenia esemesa w
    > ramach obowiazkow sluzbowych to... wlasciwie czemu nie?

    o rany... w polsce obopulna zgoda nie stanowi stosunku pracy, tylko umowa o
    pracę,
    masz ty człowieku jakieś pojęcie o świecie po którym stąpasz?

  • 59. Data: 2008-05-20 15:57:19
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    > Jaką własność? Pracodawca zlecił tylko napisanie działającego programu -
    > nic nie wspominał o źródłach.

    A jak powie "wez samochod i zawiez to i tamto do klienta" to sie
    bedziesz buszyl, ze ci nei powiedzial nic o kluczykach i ze trzeba
    uruchomic silnik?

    Andrzeju, to nei byla umowa o dzielo na stworzenie dziela. To byla praca
    na etacie. Jesli pracownik zniszczy kod programu, to zniszczy prace,
    ktora byla wykonana i zaplacona przez pracodawce.

  • 60. Data: 2008-05-20 15:58:35
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    > Znaczy się jak kupuję jakiś program, to powinienem dostać też źródła? A
    > to paskudny i niedobry ten Sid Meyers - kupiłem Cywilizację, a źródeł
    > nie dostałem!

    A ty zatrudniles Sida Meyera, zeby ci napisale ten program?

    Szacun Ziom, nie wiedzialem, ze jestes taki dziany. Nonono.

    Andrzeju, prosze staraj sie trzymac tego co jest a nie fantazjiuj.

    > A jeśli autor kodował go bezpośrednio w formie binarnej?

    A kodował?