  • 51. Data: 2009-07-10 15:45:50
    Temat: Re: Prawo do bezpłatnej nauki, a opłaty rekrutacyjne na państwowych uczelniach
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    witek napisal:
    > Im szybciej stanie na ziemi tym lepiej dla niego.
    > Po za tym niezle zaczyna. Ciekawe, ktory profesor go uwali na egzaminie,
    > tak dla zasady.

    Eee, obstawiam, ze szybko. Wystarczy zamknac sale wykladowa na klucz
    po wejsciu wykladowcy, scisle egzekwowac warunki wejsciowe na laboratoriach
    i dopuszczenie do egzaminu. Facet jest ugotowany w pierwszej sesji.
    Po zapyszczeniu o prawach i konstytucji dziekan powola komisje
    egzaminacyjna, ktora faceta demonstracyjnie i lege artis rozwalcuje
    na plasko :)

    W nadchodzacej bryndzy finansowej bedzie duzo chetnych do uczelni
    publicznych, wiec uwalenie jednego dla odstraszajacego i dyscyplinujacego
    przykladu przejdzie bez wiekszych protestow. Publiczne zaczynaja zreszta
    byc bardzo elastyczne: wdrazaja rekrutacje zimowa :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 52. Data: 2009-07-10 15:49:26
    Od: r...@m...com

    > Tym co się na studia nie wybierają też?

    Wszystkim maturzystom.

    > Ciekawe po ile by chodziły na allegro.

    Jeśli będą spersonalizowane, to nie będzie ich na allegro.

  • 53. Data: 2009-07-10 15:58:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

> [...]
    > przykladu przejdzie bez wiekszych protestow. Publiczne zaczynaja zreszta
    > byc bardzo elastyczne: wdrazaja rekrutacje zimowa :)

    Teraz niestety mamy niż edukacyjny i uczelnie biorą z ulicy nawet tych
    co nie chcą, bo mają płacone od łebka.
    Natomiast na nastepnych latach miejsc jest znacznie mniej, wiec czesc i
    tak trzeba bedzie uwalic bo sie w salach nie zmieszczą.

  • 54. Data: 2009-07-10 16:01:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    r...@m...com wrote:

    > Jeśli będą spersonalizowane, to nie będzie ich na allegro.

    ha ha ha.
    I kto ma spersonalizowac te miliony tokenow.
    I kto ma za to zapłacić?
    Bo chyba nie sądzisz, że jak dla maturzysty jest za darmo, to za darmo
    tez sie zrobi.

    Twoj pomysl wlasnie zostal uwalony ze wzgledow ekonomicznych.
    Taniej bedzie tą kasę dać paniom w dziekanacie. Panie by sie pławiły w
    luksusie a połowa kasy i tak by została.
    Tylko najpierw trzeba by ją mieć.

    Zejdź na ziemie, bo sie kiedys w locie o drzewo rozbijesz.

  • 55. Data: 2009-07-10 16:03:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

    > Bo nie ma darmowych obiadow. Za budynek, jego eksploatacje
    > i prace obslugi (administracja+dydaktycy) ktos zaplacic musi.
    > I bedzie to albo student, albo podatnicy. NIGDY nie ma darmowej
    > nauki. Co najwyzej ty nie placisz, ale placa inni.
    > A potem ci inni zostaja z kosztami, a ty radosnie wyfruwasz
    > w swiat. No wiec najwyzsze czas zniesc ta patologie dofinansowywania
    > kadr dla Zachodu. Umowa cywilno-prawna, ze zaplacisz tyle a tyle
    > podatku dochodowego w kraju, albo wyfruwasz, ale wtedy zostajesz
    > z dlugiem, ktory moze byc scigany. Teraz pasuje?

    Jak dla mnie dalej chore.
    Studia kosztują X złotych. Znajdz sobie sam sponsora i z nim sie umawiaj
    jak chcesz. Moze byc jak najbardziej sponsor z zachodu.

  • 56. Data: 2009-07-10 16:09:58
    Od: r...@m...com

    > ha ha ha.
    > I kto ma spersonalizowac te miliony tokenow.
    > I kto ma za to zapłacić?

    Drukarnia CKE.

    Koszty będą niewielkie, gdy będzie to robione razem ze swiadectwem dojrzałości.

    Zresztą nawet nie trzeba dodatkowych papierków, na samej maturze można by
    umieścić odpowiednie kody, podobne do tych na kartach kodów do bankowości
    internetowej.

  • 57. Data: 2009-07-10 16:43:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

    > Słuszny wniosek.
    > Kodeks pracy się kłania.
    > Pracownicy dziekanatu w czasie rekrutacji wykonują swoje normalne
    > prace. Można ich wysłać do rekrutacji, ale wówczas formalnie trzeba
    > zamknąć dziekanat.
    > Dziekantu zamknąć się nie da. Zresztą zwykle w dziekanacie jest jedna
    > dwie osoby na kierunek, wiec przyjmowanie dokumentow robią ludzie z
    > zewnątrz, a obróbkę i weryfikację danych zapieprzają panie w
    > dziekanacie w mairę możliwości a jak się nie da to po godzinach i na
    > umowę zlecenie.

    Czyli zła organizacja pracy :-)

  • 58. Data: 2009-07-10 16:44:50
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jacek_P wrote:

    > Rekrutacja jest akcja krotkookresowa. Nie oplaca sie
    > utrzymywac stalych etatow z tym zwiazanych, bo przez
    > wiekszosc roku nie mialbys dla nich pracy. Wiec bierze
    > sie ludzi z dziekanatow plus czesc dydaktykow i dowala
    > sie im dosc nedznie platne nadgodziny. Z tego co wiem,
    > wiekszosc broni sie rekami i nogami przed tym 'wyroznieniem'.

    Ale po co etaty? Organizatora tam potrzeba.

  • 59. Data: 2009-07-10 18:06:09
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    > Ale po co etaty? Organizatora tam potrzeba.
    Zdaje się, że nie bardzo wyobrażasz sobie proces rekrutacji.
    Kilkanaście osób ma robotę przez cały rok przy takim procesie, dodatkowo
    w trakcie samej rekrutacji potrzeba kilkudziesięciu dodatkowych osób.

    Ilość osób oczywiście jest zależna od wielkości szkoły.

    Koszty rekrutacji jednak są bardzo wysokie. Dlatego nadal istnieją
    opłaty rekrutacyjne.

    mp.

  • 60. Data: 2009-07-10 18:43:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:

    > Czyli zła organizacja pracy :-)

    Ale to tak ja z pracownikami sezonowymi.
    Jablek nie zbiera sie przez cały rok. Zatrudnia sie tylko wtedy kiedy są
    potrzebni.
    Organizacja pracy z punktu widzenia ekonomii jest jak najbardziej rozsądna.
    Jak chcesz trzymać 10 babek na uczelni przez cały rok "do specjalnych
    zadań" tylko po to,żeby wykorzystać je przez tydzien do tego do czego
    zostały zatrudnione to nie ma sprawy.
    Tylko kto im będzie płacić. Może podniesiemy opłatę rekrutacyjną?