    From: Gregg <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo autorskie - wykorzystanie zdjęć na stronie www
    Date: Thu, 06 Jul 2006 00:44:48 +0200

    Witam.
    Przegrzebałem Internet i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, proszę
    więc o radę.

    Sytuacja jest taka:
    Dwa lata temu zrobiłem sobie w ogrodzie oczko wodne. Chcąc się pochwalić
    oczkiem wysłałem kilkanaście zdjęć oczka do dwóch serwisów
    internetowych, do działów "Wasze stawy". Opisałem tam jak wykonałem
    oczko, itp. Wyraźnie jest napisane, że ja nadesłałem zdjęcia i ja
    wykonałem oczko.
    Niedawno natrafiłem na komercyjną stronę firmy X, gdzie widnieje 7 moich
    fotografii i kilka fotografii innych ludzi. Nigdzie nie ma informacji o
    autorze, ani o pochodzeniu zdjęć. Jest natomiast informacja:
    "Zaprojektujemy i wykonamy dla Państwa każde oczko wodne, które sprawi,
    że ogród oprócz tego że będzie pięknym ogrodem to bedzie jeszcze
    sprawiał Państwu wiele przyjemności."
    A pod tym widnieją moje zdjęcia.
    Czy mogę coś w tej sprawie zrobić? Jeśli tak, to co? Właściciel firmy -
    mówiąc oględnie - "olał" moją interwencję w tej sprawie.
    Byłbym wdzięczny za odpowiedź.
    G.W.