  • 1. Data: 2008-11-07 08:42:40
    Temat: Prawo autorskie
    Od: "Wojciech Kulesza" <w...@n...org>

    Witam, w jednym przetargu, w którym chcemy wziąć udział znalazłem taki
    zapis:
    "Z chwilą nabycia oprogramowania na zamawiającego przechodzą autorskie prawa
    majątkowe z tytułu użytkowania zakupionej licencji programu na czas
    nieokreślony."
    Co poeta miał na myśli? Czy to poprawne sformułowanie? Bo w tekście SIWZ
    jest wyraźnie mowa o licencjach na oprogramowanie, a nie o oprogramowaniu
    jako takim.
    Podpowiedźcie proszę, bo chcę napisać zapytanie do nich, a nie chciałbym się
    zbłaźnić niewiedzą co to są prawa majątkowe z tytułu użytkowania licencji.
    Czy to oznacza, że mogą np. odsprzedać LICENCJĘ dalej komu będą chcieli, ale
    my możemy dalej sprzedawać program (tzn kolejne licencje).

    Pzdr
    Wojtek

  • 2. Data: 2008-11-07 09:14:25
    Temat: Re: Prawo autorskie
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 7 Lis, 09:42, "Wojciech Kulesza" <w...@n...org> wrote:
> [...]
    > Czy to oznacza, że mogą np. odsprzedać LICENCJĘ dalej komu będą chcieli, ale
    > my możemy dalej sprzedawać program (tzn kolejne licencje).

    Ja bym stawial na to ze moga zarabiac przy uzyciu tego
    oprogramowania.

    Choc im pewnie chodzi ze moga ja wlasnie odsprzedac. Choc to dziwne bo
    nie musza tego przeciez zastrzegac.

  • 3. Data: 2008-11-07 10:18:57
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Wojciech Kulesza napisał:
> [...]
    > licencji. Czy to oznacza, że mogą np. odsprzedać LICENCJĘ dalej komu
    > będą chcieli, ale my możemy dalej sprzedawać program (tzn kolejne

    To jest bzdura.
    Wynik lansowania przez M$ wierutnej bzdury pod nazwą "licencja na
    używanie oprogramowania".

    Chyba muszę się pofatygować do sądu, żeby się dowiedzieć co się dzieje z
    pozwem tego dotyczącym.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 4. Data: 2008-11-07 18:58:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Nov 2008, Wojciech Kulesza wrote:

> [...]
    > "Z chwilą nabycia oprogramowania na zamawiającego przechodzą autorskie prawa
    > majątkowe z tytułu użytkowania zakupionej licencji programu na czas

    Na to można odpowiedzieć wyłącznie tak samo jak na oryginał (wcale
    nierzadko uważanego za bzdurne) pytania w szkole, czyli gdybnąć sobie.
    A nuż autor zapisu miał na myśli prawo do wypożyczania oprogramowania
    (i wszelkich form pokrewnych, znaczy najmu), niech będzie że
    w zakresie ujętym w licencji "dla niego".
    Z ustawy P.A. jasno wynika iż użyczenie, najem, dzierżawa i inne takie
    wymagają odrębnego "zezwolenia" - z tak mętnym zapisem można IMVHO
    porywać się na twierdzenie iż owo "zezwolenie" jest w nim zawarte.

    > Podpowiedźcie proszę, bo chcę napisać zapytanie do nich, a nie chciałbym się
    > zbłaźnić niewiedzą co to są prawa majątkowe z tytułu użytkowania licencji.

    IMVHO należy to czytać jak wyżej - że chodzi o wszystko, co wymaga
    wyraźnego odrębnego zezwolenia posiadacza "pierwotnych" praw majątkowych
    (autora lub jego pracodawcy), a z rzeczy które mi się *przy licencji*
    kojarzą - to właśnie wszelkie formy "pożyczania" (nieodpłatne lub
    odpłatne).

    > Czy to oznacza, że mogą np. odsprzedać LICENCJĘ dalej komu będą chcieli

    To jest temat dyskusji przewalonej w kilkunastu tysiącach postów
    kilkudziesięciu dyskusji (miejscami mocno flejmowych) które
    przetoczyły się przez polski usenet :>
    Idzie o spór związany z *jasną* regulacją dotyczącą "odsprzedaży
    egzemplarza" oraz różnymi stanowiskami odnośnie "licencji".

    BTW, OT, TG: IMVHO ustawodawca powinien jasno zapisać regulację dotyczącą
    takiego przypadku, z ew. dopiskiem "w razie stosowania indywidualizacji
    lub przypisania licencji licencjodawca może żądać jedynie zwrotu
    uzasadnionych kosztów związanych ze zmianą wpisów w bazie,
    w wysokości nie większej niż suma 150% najniższej ceny wpisu do
    domeny 2 poziomu DNS plus równowartość 3-krotności przesyłki
    poleconej" :)

    pzdr, Gotfryd