  • 1. Data: 2008-11-06 23:01:44
    Temat: Komornik - koszty
    Od: " Anna" <m...@g...pl>

    Witam,
    wypowiedziano końcówkę kredytu bankowego /dokładnie - 730 zł/ na
    piśmie, w połowie lipca 2008 r.
    W międzyczasie zostały zrobione wpłaty i suma główna się zmniejszyła do 530

    W piśmie od komornika, z kwoty około 530 zł, - opłata egzekucyjna
    to...prawie 230 zł!
    Do tego są inne koszty(?) na 108 zł, opłaty i odsetki karne z banku
    na 173 zł...Podobno są w wysokości 31,5% rocznie, ale za kilka
    miesięcy zwłoki/nie ma roku/ to cos za dużo...

    Zażądali, po rozmowie - w banku spłaty w 3 dni - całości - bez kosztów
    komornika. Podobno wtedy jego koszta będą mniejsze - czy to prawda>?
    Jak te koszty są liczone? Gdzieś czytałam, ze to 15% od kwoty, ale
    od 530 zł co pozostało, to wychodzi niecałe 75 zł - skąd więc 230
    zł???
    Jeśli tytuł egzekucyjny jest w innej kwocie, niż realne zadłużenie /a przy
    tym będzie inna kwota odsetek karnych banku i opłat/ - co z tym dalej zrobić?
    Wyjaśniać u komornika? On chyba musi się porozumieć z bankiem...

    Ban najpierw się zgodził na spłatę w ratach, ale po cichu oddał do egzekucji
    i do komornika...Teraz nie mozna się doliczyć realnej kwoty :(
    Może ktoś doradzi, jak postąpić?
    pzodr

  • 2. Data: 2008-11-06 23:13:40
    Temat: Re: Komornik - koszty
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Anna pisze:

    > od 530 zł co pozostało, to wychodzi niecałe 75 zł - skąd więc 230
    > zł???

    Stąd, że jest to 15%, ale nie mniej niż 1/10 średniego wynagrodzenia.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-11-07 07:37:30
    Od: " Anna" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Stąd, że jest to 15%, ale nie mniej niż 1/10 średniego wynagrodzenia.

    Dziękuję za odpowiedż.
    Jeśli jednak wpłaci się główną należność do banku - czy te koszty się
    zmniejszą, jeśli tak, to o ile ??? Tak się wypowiedział bank, ale czy to jest
    prawda?
    pozdr

  • 4. Data: 2008-11-07 12:58:31
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    " Anna" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> naskrobał/a w

    > Dziękuję za odpowiedż.
    > Jeśli jednak wpłaci się główną należność do banku - czy te koszty
    > się zmniejszą, jeśli tak, to o ile ???

    5%, ale znowu nie mniej niż 10% średniej krajowej.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153