  • 11. Data: 2005-10-10 14:12:15
    Temat: Re: Prawo a nielegalne oprogramowanie ???
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mariposa doux napisał(a):

    > Inaczej - podaj podstawie prawna na bazie ktorej sa scigane z KK. I sie
    > wyjasni.

    Nie tylko kodeks karny zawiera przestępstwa.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 12. Data: 2005-10-10 14:18:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mariposa doux napisał(a):

    > mowa byla "mp3 i filmy sa scigane karnie" - ja rozumiem ze autor ma na
    > mysli KK. Wiec nie ch poda podstawe prawna z KK, skoro tak twierdzi.
    > czekam.

    Ściganie karne - oznacza że chodzi o przestępstwa. Więcej przestępstw
    jest uregulowanych poza kodeksem karnym niż w nim.

  • 13. Data: 2005-10-10 14:18:49
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Kodeks 46 (Code 46) ............................ http://tiny.pl/qsr7
    Appleseed - anime science-fiction .............. http://tiny.pl/hxsx
    ________________
    Goerge R.R. Martin - Piesn Lodu i Ognia ......... http://tiny.pl/8p3

  • 14. Data: 2005-10-10 14:23:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mariposa doux napisał(a):

    > Niemniej jednak jakas podstawa prawna tego scigania za filmy i mp3 w
    > koncu bedzie?

    Art. 115. 1. Kto przywłaszcza sobie autorstwo albo wprowadza w błąd co
    do autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 3.
    2. Tej samej karze podlega, kto rozpowszechnia bez podania nazwiska lub
    pseudonimu twórcy cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w postaci
    opracowania, artystyczne wykonanie albo publicznie zniekształca taki
    utwór, artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie.
    3. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej w inny sposób niż
    określony w ust. 1 lub 2 narusza cudze prawa autorskie lub prawa
    pokrewne określone w art. 16, art. 17, art. 18, art. 19 ust. 1 lub 2,
    art. 20 ust. 1-4, art. 40 ust. 1 lub 2, art. 86, art. 94 ust. 4 i art. 97,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do roku.
    Art. 116. 1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom rozpowszechnia
    cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne
    wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2.
    2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w ust. 1 w celu
    osiągnięcia korzyści majątkowej,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    3. Jeżeli sprawca uczynił sobie z popełniania przestępstwa określonego w
    ust. 1 stałe źródło dochodu albo działalność przestępną, określoną w
    ust. 1, organizuje lub nią kieruje,
    4. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1 działa nieumyślnie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do roku.
    Art. 117. 1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom w celu
    rozpowszechnienia utrwala lub zwielokrotnia cudzy utwór w wersji
    oryginalnej lub w postaci opracowania, artystyczne wykonanie, fonogram,
    wideogram lub nadanie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2.
    2. Jeżeli sprawca uczynił sobie z popełniania przestępstwa określonego w
    ust. 1 stałe źródło dochodu albo działalność przestępną, określoną w
    ust. 1, organizuje lub nią kieruje,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    Art. 118. 1. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przedmiot będący
    nośnikiem utworu, artystycznego wykonania, fonogramu, wideogramu
    rozpowszechnianego lub zwielokrotnionego bez uprawnienia albo wbrew jego
    warunkom nabywa lub pomaga w jego zbyciu albo przedmiot ten przyjmuje
    lub pomaga w jego ukryciu,
    2. Jeżeli sprawca uczynił sobie z popełniania przestępstwa określonego w
    ust. 1 stałe źródło dochodu albo działalność przestępną, określoną w
    ust. 1, organizuje lub nią kieruje,
    podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 5.
    3. Jeżeli na podstawie towarzyszących okoliczności sprawca przestępstwa
    określonego w ust. 1 lub 2 powinien i może przypuszczać, że przedmiot
    został uzyskany za pomocą czynu zabronionego,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2.
    Art. 118in1. 1. Kto wytwarza urządzenia lub ich komponenty przeznaczone
    do niedozwolonego usuwania lub obchodzenia skutecznych technicznych
    zabezpieczeń przed odtwarzaniem, przegrywaniem lub zwielokrotnianiem
    utworów lub przedmiotów praw pokrewnych albo dokonuje obrotu takimi
    urządzeniami lub ich komponentami, albo reklamuje je w celu sprzedaży
    lub najmu,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 3.
    2. Kto posiada, przechowuje lub wykorzystuje urządzenia lub ich
    komponenty, o których mowa w ust. 1,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do roku.
    Art. 119. Kto uniemożliwia lub utrudnia wykonywanie prawa do kontroli
    korzystania z utworu, artystycznego wykonania, fonogramu lub wideogramu
    albo odmawia udzielenia informacji przewidzianych w art. 47,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do roku.

    Przeczytaj i wybierz sobie :)

  • 15. Data: 2005-10-10 14:24:25
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Johnson wrote:

    > Ściganie karne - oznacza że chodzi o przestępstwa. Więcej przestępstw
    > jest uregulowanych poza kodeksem karnym niż w nim.

    No niech bedzie, widac masz racje - nie potrafie zweryfikowac, czy to co
    piszesz to prawda, czy falsz :)

  • 16. Data: 2005-10-10 14:38:00
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Johnson wrote:

> [...]
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności

    No to odpada, bo jak sie ma mp3 lub filmy na dysku to niekoniecznie
    trzeba sie obwolywac autorem, posiadaczem praw ... :)

> [...]
    > opracowania, artystyczne wykonanie albo publicznie zniekształca taki
    > utwór, artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie.

    No wiec, jak nie rozpowszechnia sie, albo rozpowszechnia podajac tytul i
    autora to to tez nie dziala...

> [...]
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności

    Czyli - piractwo - robic trzeba kopie i sprzedawac. Wtedy dziala.

> [...]
    > wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie,
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności

    I znow "rozpowszechnia".

    > 2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w ust. 1 w celu
    > osiągnięcia korzyści majątkowej,
    > podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    j.w.

> [...]
    > ust. 1, organizuje lub nią kieruje,
    > podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 5.

    Przestepczosc zorganizowana. No ale do posiadanai sie nei kwalifikuje.

    <ciach>

    Dobra - ty wymieklem...

    > Przeczytaj i wybierz sobie :)

    Czy gdzies, gdzie pominalem jest slowo o tym, ze posiadanie plikow mp3 i
    filmow, bez ich powielania, udostepniania, obwolywania sie ich autorem
    jest scigane, czy nie? Hm?

    Pozdr

  • 17. Data: 2005-10-10 14:53:29
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 10/10/2005 16:24, mariposa doux wrote :

    > No niech bedzie, widac masz racje - nie potrafie zweryfikowac, czy to co
    > piszesz to prawda, czy falsz :)
    > Niemniej jednak jakas podstawa prawna tego scigania za filmy i mp3 w
    > koncu bedzie?

    Ścigane jest już samo pożyczenie w celu skopiowania nośnika
    zawierającego film lub mp3 -- zaś samo elektroniczne przegranie już nie.
    Przepis będzie w okolicach art. 118 ustawy o prawie autorskim i prawach
    pokrewnych.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 18. Data: 2005-10-10 15:00:33
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 10/10/2005 16:38, mariposa doux wrote :

> [...]
    >

    > Czy gdzies, gdzie pominalem jest slowo o tym, ze posiadanie plikow mp3 i
    > filmow, bez ich powielania, udostepniania, obwolywania sie ich autorem

    Samo posiadanie nie jest karalne, albowiem istnieje kilka metod
    uzyskania mp3 które są legalne.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed

  • 19. Data: 2005-10-10 15:03:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemysław Płaskowicki napisał(a):

    > Ścigane jest już samo pożyczenie w celu skopiowania nośnika
    > zawierającego film lub mp3 -- zaś samo elektroniczne przegranie już nie.

    A czy nie jest to nabycie?

  • 20. Data: 2005-10-10 15:10:05
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Przemysław Płaskowicki wrote:

    Ciach, tnij was, łącza oszczedź :)

    > Samo posiadanie nie jest karalne, albowiem istnieje kilka metod
    > uzyskania mp3 które są legalne.

    Ano wlasnie. Ja np. moje plyty namietnie przerabiam na mp3 i slucham
    sobie z dysku przy kompie. I jak ma udowodnic, ze to moje? Bo czasem
    siostra cos przyniesie i to tez wedruje do mp3.

    Jednakze niefajnie sie zrobilo we szwecji... gdzies czytalem newsa, ze
    kopiowanie na uzytek wlasny, wlasnej plyty do mp3 jest tam od teraz...
    nielegalne...