  • 11. Data: 2008-10-14 10:25:40
    Temat: Re: Prawidłowy skręt w prawo
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Jazda na suwak jest na razie pomysłem, ale póki co nic takiego nie ma

    Wiesz w ogóle o co chodzi w "jeździe na suwak"?

    > i osoba z prawego pasa nie ma obowiązku cię wpuścić.

    I w omawianym przypadku nigdy nie będzie miała :-).

    > gdyby wszyscy się stosowali do przepisów
    > i nikt nikogo nie wpuszczał doprowadziłby do zablokowania
    > skrzyżowania.

    Co Ty powiesz? Zauważ że ci usiłujący wjechać z drugiego pasa to z reguły
    cwaniaczki, które chcą skrócić sobie czas oczekiwania. Naprawdę rzadko
    zdarza się że jest to ktoś nie znający miasta, zagapiony itp. Ale wtedy to
    widać i sam takich chętnie wpuszczam, zresztą tacy nie wpychają się tylko
    grzecznie czekają migając kierunkiem...

  • 12. Data: 2008-10-14 10:31:52
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    przypadek pisze:

    > Jazda na suwak jest na razie pomysłem, ale póki co nic takiego nie ma
    > i osoba z prawego pasa nie ma obowiązku cię wpuścić. (Jak będzie miała
    > czas i ochotę wyklepać sobie przód, to może cię wpuścić i utrzymywać
    > później, że się wpieprzyłeś - udowodnij że tak nie było). Tak więc
    > proponowany suwak w tym wypadku (nie byłby zresztą "czystym" suwakiem,
    > bo niektórzy jadą na wprost), gdyby wszyscy się stosowali do przepisów
    > i nikt nikogo nie wpuszczał doprowadziłby do zablokowania
    > skrzyżowania.

    Zwróćcie uwagę, że w opisanej sytuacji jazda na suwak nie ma
    uzasadnienia - niczego nie usprawnia - bo kolejka aut na prawym pasie
    (do skrętu w prawo) zatrzymuje się kiedy ma czerwone światło i nie ma
    gdzie wpuścić tych z lewej (z pasa do jazdy prosto). A ci z lewej
    blokują pas dla jadących prosto.

    Ja często obserwuje taka sytuację na drodze gdzie dwa pasy rozjeżdżają
    się w prawo i w lewo (prosto nie ma przejazdu).
    I tak sie składa, że jakieś 50m na prawo za skrzyżowaniem jest przejazd
    kolejowy - stąd częste korki.
    Cwaniaki omijający kolejkę aut do skrętu w prawo blokują skręcających w
    lewo kiedy przejazd jest zamknięty, bo nie maja gdzie się wcisnąć skoro
    stojący na prawym pasie czekają na otwarcie przejazdu.

    Jazda na suwak to nie jakiś fetysz, trzeba wiedzieć kiedy ma sens a
    kiedy służy usprawiedliwianiu zwykłego chamstwa "bo mój czas ważniejszy
    niż frajerów w korku".

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 13. Data: 2008-10-14 10:32:46
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Polemizowałbym. Chcą wjechać na prawy pas zgodnie z przepisami i czekają
    > na taką możliwość. Równie dobrze blokowaniem ruchu można by uznać czekanie
    > na wjazd z podporządkowanej...

    Zmiana pasa ruchu wymaga zachowania szczególnej ostrożności i z której to
    definicji wynika, że kierowca ma dostosować się do warunków i sytuacji na
    drodze. Moim zdaniem powinien w opisanej sytacji zaniechać zmiany pasa i
    pojechać prosto.
    --
    Maluch

  • 14. Data: 2008-10-14 10:38:25
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 14 Paź, 12:25, "Robert_J" <d...@o...pl> wrote:

> [...]
    > widać i sam takich chętnie wpuszczam, zresztą tacy nie wpychają się tylko

    Widzisz, mnie to akurat guzik obchodzi, że ktoś będzie mnie uważał za
    cwaniaka, interesuje mnie co jest zgodne z prawem. W idealnym świecie
    1. Nikt nikogo by nie wpuszczał 2. nikt nie jechałby niezgodnie z
    przepisami wprost ze środkowego pasa na skrzyżowaniu w prawo i takie
    czekanie na wpuszczenie stałoby się nieopłacalne, więc nikt by tak nie
    robił tylko wszyscy staliby grzecznie w kolejce.

    Niestety w świecie w którym żyjemy, gdy ustawiam się grzecznie w
    kolejce to czuję się jak frajer gdy widzę większych (tych co
    niezgodnie z prawem) i mniejszych (tych co czekają na wpuszczenie -
    zawsze się jakaś matka Teresa znajdzie - zgodnie z prawem(?) )
    "cwaniaków", więc zastanawiam się co zgodnie z prawem mogę z tym
    zrobić. I tak, postępując jak nasz bohater, nie łamię prawa (chyba?) ,
    a przy okazji blokuję tych większych cwaniaków, a zazwyczaj jestem i
    tak szybciej.

  • 15. Data: 2008-10-14 11:21:06
    Od: "E" <...@p...onet.pl>

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    On 14 Paź, 12:14, "E" <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Chyba pomyliłeś suwak z cwaniactwem. Suwak jest "wykorzystywany " wówczas,
    > gdy kończy się pas ruchu. Samochody dojeżdzają do samego końca takiego
    > pasa
    > ruchu - wtedy nie ma mowy o blokowaniu. W opisanym przypadku pas ruchu nie
    > kończy się. Obok cwaniactwa jest to także blokowanie pasa ruchu, za co
    > przewidziany jest mandat (tak samo jak za jazdę bądź stanie na 2 pasach
    > ruchu).

    Który przepis?

    W tej chwili nie umiem Tobie podać konkretnego przepisu. Jakiś czas temu
    krążył po necie film, na których pokazana była drogówka (chyba z okolic
    Krakowa). Ideą tego filmu było pokazanie zalet jazdy na tzw. suwak. Część
    kierowców nie dojeżdzała do końca zwężenia, lecz próbowali oni "wcisnąć" się
    50-100 metrów przed zwężeniem. Drogówka zatrzymywała takich delikwentów,
    tłumacząć im jakie przepisy złamali. Padały wtedy 2 argumenty: blokowanie
    pasa ruchu w przypadku możliwości kontynuacji jazdy nim oraz jazda (stanie)
    na 2 pasach ruchu (podczas "wciskania się"). Niestety nie pamiętam
    konkretnych przepisów na które powoływała się drogówka. Jeżeli uda mi się
    znaleźć ten film, to go wkleję.

    Pozdrawiam.

  • 16. Data: 2008-10-14 11:39:41
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > niezgodnie z prawem) i mniejszych (tych co czekają na wpuszczenie -
    > zawsze się jakaś matka Teresa znajdzie - zgodnie z prawem(?) )

    Ja czuję się jak frajer bo nie kradnę. W związku z tym powinenem zacząc
    kraść? Wzmocni to moje "ego"? Ja tak nie uważam...

    > ...więc zastanawiam się co zgodnie z prawem mogę z tym
    > zrobić.

    Raczej niewiele. Jak nie szkoda Ci auta to najwyżej nagle depnąć na gaz i
    przeorać takiemu fiutowi boczek w jego beemce albo mietku ;-))). Przyznam
    się że nie ma dnia żeby nie nachodziła mnie taka pokusa... W cwaniactwie
    przodują właśnie "biznesmeni" nissanami navaro, mietkami ML czy innymi,
    drogimi gablotami. A słoma z butów wystaje że hej ;-).

    > I tak, postępując jak nasz bohater, nie łamię prawa (chyba?) ,
    > a przy okazji blokuję tych większych cwaniaków, a zazwyczaj jestem i
    > tak szybciej.

    I tak trzymaj. Czasem, ale to naprawdę rzadko, trafi się przejeżdżający
    radiowóz. I wtedy wszystkie cwaniaki nagle wyłączają kierunek i posłusznie
    jadą swoim pasem prosto ;-))). Śmieszny widok...

  • 17. Data: 2008-10-14 11:40:43
    Od: "Marcin Szawurski" <p...@g...pl>

    E <...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > tłumacząć im jakie przepisy złamali. Padały wtedy 2 argumenty: blokowanie
    > pasa ruchu w przypadku możliwości kontynuacji jazdy nim

    ale oni chcieli zmienić pas ruchu. Nie mają do tego prawa?

    oraz jazda (stanie)
    > na 2 pasach ruchu (podczas "wciskania się").

    Wykonywali manewr zmiany pasa, tylko z warunków drogowych wynikało, że robili
    to trochę wolniej niż zwykle. Nie ma rady zmieniając pas, żeby przez chwilę
    nie znajdować się na dwóch pasach.

  • 18. Data: 2008-10-14 11:48:56
    Od: "przypadek" <p...@g...pl>

    Maluch <n...@m...pl> napisał(a):

> [...]
    > drodze. Moim zdaniem powinien w opisanej sytacji zaniechać zmiany pasa i

    Ja zachowuję szczególną ostrożność, nawet się zatrzymuję. Który przepis
    nakazuje mi rezygnację z manewru?

  • 19. Data: 2008-10-14 11:56:05
    Od: "E" <...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gd20fr$19d$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > robili
    > to trochę wolniej niż zwykle. Nie ma rady zmieniając pas, żeby przez

    Przypominam tylko iż, powtarzam tylko to co widziałem i oczym mówiła
    drogówka.
    Mają oczywiście prawo zmiany pasa ruchu, ale nie mogą blokować drogi. Jakby
    dojechali do końca to nie byłoby blokowania, gdyż warunki drogowe
    uniemożliwiły im kontynuację jazdy.

    Jeżeli podczas zmiany pasa ruchu staniesz tak, że zajmujesz 2 pasy ruchu, to
    wg. tego co mówiła drogówka jest to złamaniem przepisów KD.

    Na ten temat powinni raczej wypowiedzieć się znawcy KD.

  • 20. Data: 2008-10-14 12:07:40
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Ja zachowuję szczególną ostrożność, nawet się zatrzymuję. Który przepis
    > nakazuje mi rezygnację z manewru?

    Nie zawsze PoRD nakazuje zachowania szczególnej ostrozności. Przy zmianie
    pasa i owszem art 22. A szczególna ostr. opisana jest w art 2.
    Możesz zostać ukarany np. z art. 90 kw.
    Tak nawiasem mówiąc nie wiem nad czym jest ta dyskusja. Znaki pionowe dużo
    wcześniej powinny pokazywać z jakiego pasa i gdzie można jechać, aby
    kierujący miał czas na zajęcie odpowiedniego. Jak przespał znaki, to jeżeli
    nie ma możliwości wykonania danego manewru bez utrudniania ruchu, to go nie
    wykonuje. Dotyczy to wszelakich manewrów. Mało, że zrobił się bardak /korek/
    na prawym pasie, to kierujący środkowym tworzy jeszcze większy syf.
    --
    Maluch