  • 131. Data: 2019-01-24 20:02:04
    Temat: Re: Prawda TVN: Sześciu uczestników spoza TVN i KOLEJNYCH sześciu oskarżonych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie mam zielonego pojęcia. A kto to? Mnie do głowy przychodzi Wiesław,
    > były Marszałek Sejmu, prokurator generalny i w ogóle dość znamienita
    > postać. Ale zmarł w 2012 roku i nie słyszałem, by go aresztowano - choć
    > oczywiście tego nie wykluczam.

    Obecnie marek ch., były szef KNF.

    > Nie ten kierunek przykładu. Jak policjanci wymuszają, a Ty nie dajesz,
    > to w ogóle nie jest łapówka tylko uzależnienie czynności od korzyści
    > (art. 228 par. 4 kk)

    Może przypomnę o czym mówiłeś "Ale jeżeli tej łapówki nie dadzą / wezmą,
    to ścigać się nie da."

    No więc ani nie dałem, ani nie wzięli, ale ścigać jak najbardziej się da
    (tylko nie spodziwałem się takiego obrotu sprawy, więc nie nagrałem
    rozmowy).

    > Jak na razie daję radę.

    Tak powiedziałbym raczej nie za dobrze. Ale próbuj dalej. To nawet
    zabawne jest. Wiem, że to niska rozrywka, ale w sumie sam się upierasz.

    Shrek

  • 132. Data: 2019-01-24 20:07:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-01-19 o 20:02, Shrek pisze:

    > Obecnie marek ch., były szef KNF.

    Nie znam szczegółów, więc nie pomogę.

    > Może przypomnę o czym mówiłeś "Ale jeżeli tej łapówki nie dadzą / wezmą,
    > to ścigać się nie da."

    Ale to było w kontekście, gdy pisałeś o umawianiu się przez urzędników
    na danie / wzięcie łapówki.

    > No więc ani nie dałem, ani nie wzięli, ale ścigać jak najbardziej się da
    > (tylko nie spodziwałem się takiego obrotu sprawy, więc nie nagrałem
    > rozmowy).

    Tu nie było porozumienia, tylko chęć z jednej strony.

  • 133. Data: 2019-01-24 20:16:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie znam szczegółów, więc nie pomogę.

    Poproś partnera. Jak umie czytać to może pomoże.

    > Ale to było w kontekście, gdy pisałeś o umawianiu się przez urzędników
    > na danie / wzięcie łapówki.

    Jak nie jak tak - umawiali się ze mną na łapówkę (choć mocno
    jednostronnie). Chyba że chcesz się czepnąć, że to nie urzędnicy.

    > Tu nie było porozumienia, tylko chęć z jednej strony.

    Chcesz powiedzieć, że skoro się nie zgodziłem to można ścigać, ale
    gdybym się jednak dał przekonać i się umówił to już nie można? Dawaj
    dalej - robi się ciekawie;)

    Shrek

  • 134. Data: 2019-01-24 20:20:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-01-19 o 20:16, Shrek pisze:

    > Poproś partnera. Jak umie czytać to może pomoże.

    Po pierwsze nie mam partnera. Po drugie nie znam szczegółów, bo nie
    jestem nimi zainteresowany.

    > Jak nie jak tak - umawiali się ze mną na łapówkę (choć mocno
    > jednostronnie). Chyba że chcesz się czepnąć, że to nie urzędnicy.

    Poczytaj, co to umowa i czym się od oferty różni. Na początek starczy
    yle słownik, ale prawne unormowanie tego znajdziesz w kodeksie cywilnym.

    > Chcesz powiedzieć, że skoro się nie zgodziłem to można ścigać, ale
    > gdybym się jednak dał przekonać i się umówił to już nie można? Dawaj
    > dalej - robi się ciekawie;)

    Nie - było byto inne przestępstwa.

  • 135. Data: 2019-01-24 20:26:49
    Od: Kviat

    > Przypuśćmy, że jesteśmy grupą, która sobie dla
    > grandy robi w domu urodziny Hitlera

    To wtedy jest to grupa, którą powinni zająć się psychiatrzy.

    Przypuśćmy, że jest to grupa, która urządza urodziny Hitlera nie dla grandy.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 136. Data: 2019-01-24 20:29:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Po pierwsze nie mam partnera. Po drugie nie znam szczegółów, bo nie
    > jestem nimi zainteresowany.

    To jak się nie interesujesz, to skąd wiesz, że za umawiaianie się na
    łapówki nie można ścigać?

    > Nie - było byto inne przestępstwa.

    Jak to _inne_ - skoro za to pierwsze ponoć przestępstwem nie jest?

    Dajesz dalej.

    Shrek

  • 137. Data: 2019-01-24 21:49:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-01-19 o 20:26, Kviat pisze:

    > To wtedy jest to grupa, którą powinni zająć się psychiatrzy.

    Bez przesady. Mieli piwo i chęć zabawy. Znaleźli w Internecie, że to
    urodziny Hitlera i postanowili z tej okazji wypić piwo, bo tak bez
    okazji, to alkoholizm.

    > Przypuśćmy, że jest to grupa, która urządza urodziny Hitlera nie dla
    > grandy.

    Tylko? Pytam, bo żaden poważny powód mi do głowy przyjść nie może.

  • 138. Data: 2019-01-24 21:52:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-01-19 o 20:29, Shrek pisze:

    > To jak się nie interesujesz, to skąd wiesz, że za umawiaianie się na
    > łapówki nie można ścigać?

    Do tej konstatacji w zupełności wystarczy znajomość kilku artykułów z
    kodeksu karnego.

    > Jak to _inne_ - skoro za to pierwsze ponoć przestępstwem nie jest?

    Które pierwsze. Pisz konkretnie, o co Ci chodzi, bo nie chce mi się
    domyślać, co mogłeś znowu uroić.

    > Dajesz dalej.

    Jak tylko napiszesz, o co Ci chodzi.

  • 139. Data: 2019-01-24 22:17:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Do tej konstatacji w zupełności wystarczy znajomość kilku artykułów z
    > kodeksu karnego.

    Widać prokurator się nie znał. Albo tak lubił marka ch., że dla jego
    dobra mu zarzuty postawił.

    > Które pierwsze. Pisz konkretnie, o co Ci chodzi, bo nie chce mi się
    > domyślać, co mogłeś znowu uroić.

    > Jak tylko napiszesz, o co Ci chodzi.

    O to, że twierdzisz, że jeśli się nie dogadalismy, to jest inne
    przestępstwo niż umawianie się za obopólną zgodą, a wcześniej
    twierdziłeś, że umawianie się nie jest karalne. Więc sformułowanie
    _inne_ przestępstwo jest w twoim przypadku strzałem w kolano.

    Shrek

  • 140. Data: 2019-01-24 22:19:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tylko? Pytam, bo żaden poważny powód mi do głowy przyjść nie może.

    Na przykład taki, że oni rzeczywiście należeli do organizacji
    faszystowskiej?

    Shrek