  • 21. Data: 2012-06-27 21:35:57
    Temat: Re: Prawa do zdjęcia ogrodu
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-06-26 07:42:59 +0000, maruda <m...@n...com> said:

    > A np. krzywy dom w Sopocie? Też prywatny, ale z ulicy widoczny. Są po
    > sieci, po całym świecie tysiące zdjęć tego. Czy architekt lub
    > właściciel od kogoś coś wysądził?

    Były jakieś sprawy - teraz nie pomnę rezultatu - powoływania się przez
    architekta na własność (praw do) projektu i żądanie zakazu publikowania
    zdjęć domów...

    --
    Bydlę

  • 22. Data: 2012-06-27 22:17:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Czyli publiczne zaprezentowanie dzieła wg ciebie likwiduje prawo autorskie?
    > Bo nie mówię o Dozwolonym Użytku Osobistym, ale pytanie było o prawo do
    > publikacji.

    Przemuś... Weź się przełam i poczytaj (nie przeraź się!) książkę.

    Książkę pod tytułem "Dziennik Ustaw" - i zapoznaj się ze stosownym
    artykułem.

    Art. 33.
    Wolno rozpowszechniać:
    1) utwory wystawione na stałe na ogólnie dostępnych drogach, ulicach,
    placach lub w ogrodach, jednakże nie do tego samego użytku;

    Teraz powiedz mi - czego nie rozumiesz? Zwrotu "wolno rozpowszechniać"
    czy "nie do tego samego użytku"?

  • 23. Data: 2012-06-28 06:01:45
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    > Czyli publiczne zaprezentowanie dzieła wg ciebie likwiduje prawo autorskie?

    Dlaczego "likwiduje"? Nikt nie odbiera autorowi prawa do bycia nadal
    autorem. :)

    > Bo nie mówię o Dozwolonym Użytku Osobistym, ale pytanie było o prawo do
    > publikacji.

    Tak właśnie uważam. Nikt nie może mi zabronić (albo żądać kasy za)
    opublikować własnoręczne zdjęcie np. pomnika Chopina z Łazienek.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.