  • 1. Data: 2007-12-12 16:42:48
    Temat: Prawa do zdjec z konkursu
    Od: "kej" <k...@T...pl>

    Witam,

    mam nastepujacy problem. Wzialem udzial w konkursie fotograficznym pewnej
    lokalnej instytucji. Przed konkursem otrzymalem nastepujace pismo do
    podpisania:

    Oświadczenie
    Imię i nazwisko/ nazwa
    Oświadczam, iż bez zgody XXX nie wykorzystam fotografii oraz diapozytywów do
    innych celów, niż przygotowanie materiału do pracy Konkursowej. Mam wiedzę,
    iż naruszenie tego postanowienia, stanowić będzie o odpowiedzialności
    prawnej Uczestnika Konkursu wobec XXX.

    Konkursu nie wygralem.

    Pytanie - czy moge wrzucic te fotki do swojego portfolio na stronie www?

    K.

  • 2. Data: 2007-12-12 17:59:25
    Temat: Re: Prawa do zdjec z konkursu
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kej" <k...@T...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > Konkursu nie wygralem.
    >

    > Pytanie - czy moge wrzucic te fotki do swojego portfolio na stronie www?

    Do portfolio zawsze możesz wrzucić to, czego jesteś autorem. Niezależnie od
    wszystkich oswiadczeń. Chyba ze jest to materiał tajny lub poufny.
    Oczywiście jeśli konkurs jest tajny w sensie przysyłania prać z godłem i
    dane w osobnej kopercie to rozsądek każe się wstrzymać z pokazaniem swojej
    pracy, bo być moze Twoja wygrana mogłaby byc unieważniona przez
    organizatorów konkursu..

  • 3. Data: 2007-12-12 20:22:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kej wrote:
> [...]
    > innych celów, niż przygotowanie materiału do pracy Konkursowej. Mam wiedzę,
    > iż naruszenie tego postanowienia, stanowić będzie o odpowiedzialności

    W ogóle to oświadczenie jest bez sensu i niewiadomo o co w nim chodzi.
    Jakiś palant to pisał.
    Było tam coś jeszcze więcej. jakiś regulamin konkursu albo cuś?

  • 4. Data: 2007-12-12 20:27:36
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    > W ogóle to oświadczenie jest bez sensu i niewiadomo o co w nim chodzi.
    > Jakiś palant to pisał.
    > Było tam coś jeszcze więcej. jakiś regulamin konkursu albo cuś?

    A czy po zakończeniu konkursu jest się nadal uczestnikiem konkursu, czy może
    byłych uczestników to oświadczenie już nie dotytczy?

    Pozdrawiam Przemek

  • 5. Data: 2007-12-12 21:03:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > wiedzę, iż naruszenie tego postanowienia, stanowić będzie o
    > odpowiedzialności prawnej Uczestnika Konkursu wobec XXX.

    Dość enigmatyczne stwierdzenie, tym nie mniej jedyna odpowiedzialność, jaka
    mi przychodzi do głowy, to cywilna. jeśli by XXX poniósł jakieś szkody z
    powodu opublikowania przez Ciebie tych zdjęć, to mógłby ich dochodzić na
    drodze cywilnej. Żadne szkody w chwili obecnej mi do głowy nie przychodzą.

  • 6. Data: 2007-12-12 21:36:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.12.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > drodze cywilnej. Żadne szkody w chwili obecnej mi do głowy nie przychodzą.

    Ta "umowa" nie spełnia warunków narzucanych przez art. 64, więc w sumie MZ
    nic z niej nie wynika.

    --
    Marcin