  • Data: 2006-09-01 16:22:39
    Temat: Prawa autorskie - publikacja bez gody autora?
    Od: Rozs <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Mam problem związany z prawami autorskimi, może mi ktoś coś doradzi.
    Kiedyś zdarzyło mi się napisać bajkę. Dobra była, konkurs wygrała, więc
    podesłałam ją koleżance do umieszczenia na stronie. Tam przeczytała ją
    jedna pani z wydawnictwa i zaproponowała mi umieszczenie jej w swoim
    podręczniku. Zgodziłam się, a tekst umowy brzmiał tak:
    "umowa o dzieło
    Przedmiotem umowy jest wykonanie przez zleceniodawcę dzieła:
    udzielenie licencji do utworu XXX w podręczniku XXX kl I, cz3."

    Z tego wnioskuję, że prawa do tekstu nadal są moje, a wydawnictwo nie
    może go umieścić nigdzie poza tą określoną książką. Dobrze rozumuję?

    Drugie pytanie: co zrobić, jeśli znajduję ten tekst w innym podręczniku
    - do nauki języka polskiego na Litwie, wydanym przez jakieś litewskie
    wydawnictwo?

    Nie chodzi mi o pieniądze, tylko jakoś tak mnie irytuje, że ktoś wziął
    sobie tę bajkę i nawet nie zapytał czy się zgadzam.

    Z góry dziękuję za odpowiedź
    Pozdrawiam
    Rozs