  • 51. Data: 2009-06-22 17:34:33
    Temat: Re: Prawa autorskie pracownika
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h1oemh$deg$5@atlantis.news.neostrada.pl Papa Smerf
    <P...@z...zalasami.trala.la> pisze:

    > źle się wyraziłem, nawet jak pracodawca sobie takich swiadków wytrzaśnie
    > to nie będzie miało to żadnego znaczenia, bo np: to że pracodawca wydał
    > pracownikowi polecenie to nie znaczy że pracownik to polecenie wykonał
    Jakie polecenie? Świadkowie odpowiednio motywowani zeznają, że rzeczonego
    polecenia nie było.

    >, a skoro polecenie było niezgodne z zakresem obowiazkówdanego pracownika,
    > więc mógł spokojnie odmówić wykonania (i to bez zadnych konsekwencji)
    Myślisz, że ten zakres obowiązków to taki jednoznaczny jest zawsze jak
    tabliczka mnożenia?
    A znasz klauzulę "wykonywanie innych poleceń pracodawcy"?
    Często trzeba sie naszarpać.

    > zresztą co by pracodawca powiedział bgyby sąd spytał sie jego o
    > ustaleniach finansowych?
    Sporo mozna w takiej kwestii wymyślić.
    Sadzisz, że pracodawca nie będzie miał prawników?

    > p.s. auto pracownika należy do pracodawcy, bo ten ma świadka na to że
    > wydał kasierce kupno auta w godzinach pracy:O)
    > a ma jakieś dowody własności auta? bo kasjerka ma!:O)
    Nie jestem pewien, czy rozumiem sedno tego przykładu...

    --
    Jotte

  • 52. Data: 2009-06-22 18:02:21
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Jotte" napisał:
    > Jakie polecenie? Świadkowie odpowiednio motywowani zeznają, że rzeczonego
    > polecenia nie było.

    więc problemu nie ma (dla pracownika:O)

    > Myślisz, że ten zakres obowiązków to taki jednoznaczny jest zawsze jak
    > tabliczka mnożenia?
    > A znasz klauzulę "wykonywanie innych poleceń pracodawcy"?
    > Często trzeba sie naszarpać.

    nie znam umowy pracy tego pracownika, on sam twierdził że to nie należało do
    jego obowiązków

    > Sporo mozna w takiej kwestii wymyślić.
    > Sadzisz, że pracodawca nie będzie miał prawników?

    i co ci prawnicy wymyślą gdy pracodawca nie będzie dysponował dowodami
    własnosci, albo ich zakupu, czy przejęcia?:O)

    > Nie jestem pewien, czy rozumiem sedno tego przykładu...

    gdyby polecenie pracodawcy było by "święte" to procodawca mógł by w
    analogiczny sposób ukraść pracownikowi auto, wystarczyło by znaleźć świadka
    ktury by zeznał że pracodawca wydał sekretarcze polecenie służbowe kupna
    auta, co by oznaczało że auto sekretarki (podobnie jak sporny program)
    należy do pracodawcy:O)

  • 53. Data: 2009-06-22 18:34:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Papa Smerf wrote:

    > - wynagrodzenie otrzymał za wykonywanie tego co zapisano w umowie pracy,
    > nie otrzymał wynagrodzenia za swój program pisany w godzinach pracy i poza
    > nimi, bo nie ma noa to umowy (do negocjacji płacowych nawet nie doszło)
    >
    > pracownik powinien żądać zwrotu, a jeśli pracodawca się nie zgpodzi to
    > wytoczyc mu proces!:O)

    pracownik powinien w takim razie dostać dyscyplinarkę za odwalanie
    chałtury w godzinach pracy.
    A może to jednak było w godzinach pracy na polecenie przełożonego
    zamiast jego normalnych obowiązków?

    > w tym przypadku zaruwno prawa własnosci autorskie i majątkowe
    > należą do pracownika (autora programu) i nie ma co do tego
    > żadnych wątpliwosci wysoki sądzie!:O)

    Gdyby pracodawca z powstaniem tegoż nie miał nic wspólnego to i owszem.

  • 54. Data: 2009-06-22 18:41:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Papa Smerf wrote:

    > co ci się tak samoocena pogorszyłą?:O)

    > jaki widzisz problem w dowolnym dysponowaniu swoją własnością?:O)

    w ustaleniu czyja to jest własność.

    Bo narazie proponujesz mu zabranie rzeczy spornej, co może go raz
    narazić na oskarżenie o kradzież lub zniszczenie, działanie na szkodę
    firmy i odszkodowanie za utracone korzyści.
    Może wyjśc i sporo do odsiadki i sporo do zapłaty.
    Rónie dobrze mógłbyć mu doradzić aby wysadził to wszystko w pizdu,
    przecież to jego. Łatwo doradzać bo nie twoja d... będzie bita.

    > poza tym nie wiemy kto tą stroną fizycznie dysponuje, jeśli pracownik,
    > to sobie może ją swobodnie "zwinąć",

    znowu nie twoja d...
    raz, że nie jest oczywiste, że jego, a dwa, że nawet jeśli przyjąć, że
    tak jest, to zwinięcie tego co udostępnił nie jest takie proste.

    > a jeśli pracodawca to należy od
    > niego żądać zwrotu. lub zapłąty, a jeśli woych nie otrzyma: oskarżyć
    > pracodawcę o kradzież jak pospolitego złodzieja!:O)

    wiesz, wróć jak dorośniesz

  • 55. Data: 2009-06-22 20:57:21
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "witek" napisał:
    > pracownik powinien w takim razie dostać dyscyplinarkę za odwalanie
    > chałtury w godzinach pracy.

    to dlaczego nie dostał?:O)
    pewnie taka kiepskaorganizacja w firmie ze pracownicy z nuduf drapią się po
    tyłkach, malują paznokcie i piszą swoje programy:O)

    > A może to jednak było w godzinach pracy na polecenie przełożonego zamiast
    > jego normalnych obowiązków?

    żeby pracownik wykonywał inne obowiazki to trzeba podpisać nową umowę, albo
    zmieniajacą!:O)

  • 56. Data: 2009-06-22 20:59:49
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "witek" napisał:
    > wiesz, wróć jak dorośniesz

    oj, brakło argumentuf to zabierasz wiaderko i idziesz do innej
    piaskownicy:O)

  • 57. Data: 2009-06-22 21:32:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Papa Smerf wrote:

    > to dlaczego nie dostał?:O)
    No właśnie. Dlaczego nie dostał.
    Bo robił to na polecenie szefa.

    > pewnie taka kiepskaorganizacja w firmie ze pracownicy z nuduf drapią się
    > po tyłkach, malują paznokcie i piszą swoje programy:O)

    zaczynasz wymysłać.

    > żeby pracownik wykonywał inne obowiazki to trzeba podpisać nową umowę,
    > albo zmieniajacą!:O)

    żeby przenieść pracownika na inne stanowisko pracy to tak, żeby zlecić
    mu wykonanie czegoś dodatkowego za jego zgodą, nie.

  • 58. Data: 2009-06-22 21:33:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Papa Smerf wrote:

    > oj, brakło argumentuf to zabierasz wiaderko i idziesz do innej
    > piaskownicy:O)

    Nie, tylko ty zaczynsz już odstawiać dziecinadę, bo ci się argumenty
    skończyły i wymyślasz niestworzone rzeczy byleby tylko kropka na końca
    zdania była twoja.

  • 59. Data: 2009-06-23 00:24:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h1oqfo$g6n$1@nemesis.news.neostrada.pl Papa Smerf
    <P...@z...zalasami.trala.la> pisze:

    > więc problemu nie ma (dla pracownika:O)
    Własnie dlatego jest.

    > nie znam umowy pracy tego pracownika, on sam twierdził że to nie
    > należało do jego obowiązków
    > i co ci prawnicy wymyślą
    Nie martw się za nich. Wymyślą - tak zarabiają.

> [...]
    > świadka ktury by zeznał że pracodawca wydał sekretarcze polecenie
    > służbowe kupna auta, co by oznaczało że auto sekretarki (podobnie jak
    Już nie cuduj, nie cuduj, lepiej za to sprawdzaj pisownię.
    Prawo pracy (i nie tylko ono) zawiera tak wiele elementów i pojęć
    niedookreślonych, że pole do popisu dla kombinatorów jest ogromne. Aż głupio
    nie skorzystać.

    --
    Jotte

  • 60. Data: 2009-06-23 22:38:46
    Od: mp0011 <m...@g...com>

    Dostałem u pracodawcy co chciałem - 3-miesięczne wypowiedzenie ze
    strony pracodawcy (z powodu sytuacji finansowej firmy), więc sprawa
    strony w zasadzie jest nieaktualna.

    Udałem się jednak do PIP i kobieta stwierdziła, że stosowanie się do
    wszelkich poleceń pracodawcy wynika z kodeksu pracy i nie musi wynikać
    z umowy... Załamka i jawne niewolnictwo... Cieszcie się biedronki i
    inni wyzyskiwacze...

    Dziwi mnie to, gdyż "Zgodnie z art. 100 § 1 obowiązującego kodeksu
    pracy pracownik jest obowiązany wykonywać pracę sumiennie i starannie
    oraz stosować się do poleceń przełożonych, ==> które dotyczą pracy,
    jeżeli nie są one sprzeczne z przepisami prawa pracy i umową o pracę.
    <=="

    Według mnie wykonywanie zupełnie innej pracy niż na umowie jest
    sprzeczne z umową...

    PO CO W TAKIM RAZIE NA UMOWIE PODANE JEST STANOWISKO ORAZ ZAKRES
    OBOWIĄZKÓW???

    W każdym razie dzięki za pomoc.