  • 61. Data: 2009-06-23 22:44:15
    Temat: Re: Prawa autorskie pracownika
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mp0011 wrote:

    > Według mnie wykonywanie zupełnie innej pracy niż na umowie jest
    > sprzeczne z umową...

    tak, w sensie zupełnie innej pracy bezterminowo, ale nie w sensie zrob
    coś innego dzisiaj zamiast tego co robisz zwykle.
    Równie dobrze pracodawca może wysłać cię na drugi koniec Polski "na
    jakiś czas" a tego zapewne w umowie też nie masz.

    > PO CO W TAKIM RAZIE NA UMOWIE PODANE JEST STANOWISKO ORAZ ZAKRES
    > OBOWIĄZKÓW???

    j.w.
    po to, żeby było wiadomo co robi pracownik na co dzień, a nie po to,
    żeby było wiadomo, że niczego innego pracownik robić nie musi.

  • 62. Data: 2009-06-23 23:11:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    h.googlegroups.com
    mp0011 <m...@g...com> pisze:

    > Udałem się jednak do PIP i kobieta stwierdziła, że stosowanie się do
    > wszelkich poleceń pracodawcy wynika z kodeksu pracy i nie musi wynikać
    > z umowy... Załamka i jawne niewolnictwo... Cieszcie się biedronki i
    > inni wyzyskiwacze...
    > Dziwi mnie to, gdyż "Zgodnie z art. 100 § 1 obowiązującego kodeksu
    > pracy pracownik jest obowiązany wykonywać pracę sumiennie i starannie
    > oraz stosować się do poleceń przełożonych, ==> które dotyczą pracy,
    > jeżeli nie są one sprzeczne z przepisami prawa pracy i umową o pracę.
    > <=="
    Cóż, pani z PiPą ;) nie miała ani wiedzy, ani racji.
    Mają tam takiej jakości pracowników, na jakich ich stać.

    > Według mnie wykonywanie zupełnie innej pracy niż na umowie jest
    > sprzeczne z umową...
    Z wyjątkiem sytuacji przewidzianej art. 42 §4 KP.
    Ale i wówczas wchodzi jeszcze w grę kwestia badań lekarskich.

    --
    Jotte

  • 63. Data: 2009-06-24 06:55:18
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 01:11:40 +0200, Jotte napisał(a):

    > Cóż, pani z PiPą nie miała ani wiedzy, ani racji. Mają tam takiej
    > jakości pracowników, na jakich ich sta

    Nie sposób się nie zgodzić ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [Reklama]: Potrzebny tani i dobry fotograf we Wrocławiu?

  • 64. Data: 2009-06-24 11:07:46
    Od: mp0011 <m...@g...com>

    W każdym razie ja otwieram prywatny kamieniołom.

    Będę zatrudniał sprzątaczki za minimalną krajową, a jak już podpiszą
    umowę, to skieruję je do
    "oczyszczania kamieniołomu z zalegających mas skalnych za pomocą
    kilofu"

    I co mi zrobią? Wypowiedzieć będą mogły dopiero po trzech miesiącach,
    a ja w tym czasie znajdę sobie inną ofiarę...
    A jak się zbuntują, to zgodnie z prawem wywalę dyscyplinarnie...

  • 65. Data: 2009-06-24 11:28:22
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 04:07:46 -0700, mp0011 napisał(a):

    > I co mi zrobią? Wypowiedzieć będą mogły dopiero po trzech miesiącach, a
    > ja w tym czasie znajdę sobie inną ofiarę... A jak się zbuntują, to
    > zgodnie z prawem wywalę dyscyplinarnie...

    Nie mówiłeś, że dyscyplinarkę dostałeś za te stronki.

  • 66. Data: 2009-06-24 13:09:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    .googlegroups.com
    mp0011 <m...@g...com> pisze:

> [...]
    > umowę, to skieruję je do
    > "oczyszczania kamieniołomu z zalegających mas skalnych za pomocą
    Założą ZZ.
    Strajk. Legalny.
    Pójdą na zwolnienie, a ty bedziesz bulił i słusznie.

    > Wypowiedzieć będą mogły dopiero po trzech miesiącach,
    > a ja w tym czasie znajdę sobie inną ofiarę...
    > A jak się zbuntują, to zgodnie z prawem wywalę dyscyplinarnie...
    Pewnie myślisz, że sprzątaczki nie mają mężów...

    --
    Jotte

  • 67. Data: 2009-06-24 14:27:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mp0011 wrote:
> [...]
    > a ja w tym czasie znajdę sobie inną ofiarę...
    > A jak się zbuntują, to zgodnie z prawem wywalę dyscyplinarnie...

    a to twoja dotychczasowa robota tak bardzo różniła się od zrobienia
    strony? I to było "polecenie służbowe" czy raczej pytanie czy być nie
    chceiał tego zrobić.

    To tak jakbys zatrudnił sprzątaczki do odkurzania wykładzin i raz
    zapytał się czy nie miałby by nic przeciwko żeby odkruczyć arrasy na
    ścianach zamiast wykładzin w tym dniu. I one się zgodziły. Po czym na
    wylocie twierdzą, że to była niezapłacona umowa zlecenie

  • 68. Data: 2009-06-25 09:33:42
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "mp0011" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
    >Według mnie wykonywanie zupełnie innej pracy niż na umowie jest
    >sprzeczne z umową...

    Jesteś moim idolem:-(
    Załóż sobie firmę
    Nikt nie będzie Cię zniewalał
    Będziesz idealnym pracodawcą
    Zakres obowiązków na piśmie, przecinek i kropka. Interpretację zapisów
    rozstrzygnie sąd.
    Powodzenia.