  • 1. Data: 2007-07-29 09:28:33
    Temat: Prawa autorskie muzyki filmowej
    Od: art <n...@m...com>

    Witam,

    Zakladam nastepujaca sytuacje: kupuje z pewnego zrodla prawa do nagran
    muzyki filmowej z pewnego polskiego filmu. Muzyka byla nagrana
    kilkanascie/dziesiat lat temu na zamowienie studia filmowego (muzycy
    sesyjni, anonimowi, oplaceni). Kompozytor zyjacy. Chce wydac te nagrania na
    plycie CD - jako "Muzyka z filmu takiego i takiego".

    Komu sie naleza tantiemy w takim wypadku?

    1, Kompozytor - to wydaje mi sie oczywiste;
    2. Oplacam zakup licencji do publikacji nagran od prawowitego wlasciciela;
    3. ZAIKS jesli material jest zaiks'owany.

    Komus jeszcze sie nalezy? Wykonawcze de facto nie istnieja, jesli orkiestra
    byla wynajeta przez producenta sesji wylacznie do pracy sesyjnej.

    Pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2007-07-29 13:39:03
    Temat: Re: Prawa autorskie muzyki filmowej
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 29 Jul 2007 09:28:33 +0000, art napisał(a):

    > Komu sie naleza tantiemy w takim wypadku?

    W pierwszym rzędzie temu, kto prawa do utworów posiada. Z utworami
    powstałymi na potrzeby wytwórni filmowych zawsze i od zawsze były
    problemy - vide casus "Bolka i Lolka".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2007-07-29 22:21:27
    Od: art <n...@m...com>

    Olgierd <n...@o...com> wrote in news:f8i59m$p87$1
    @inews.gazeta.pl:

    > Dnia Sun, 29 Jul 2007 09:28:33 +0000, art napisa?(a):

    > W pierwszym rz?dzie temu, kto prawa do utworów posiada. Z utworami
    > powsta?ymi na potrzeby wytwórni filmowych zawsze i od zawsze by?y
    > problemy - vide casus "Bolka i Lolka".

    Wlasnie tego do konca nie moge pojac. Jesli film realizowalo w latach '70
    studio filmowe (czy raczej - zgodnie z owczesna terminologia - zespol
    filmowy), z jego budzetu oplacano cala produkcje muzyki do filmu. Nagrania
    zazwyczaj trafialy do innego podmiotu - WFDiF. Teraz chcac kupic taka
    muzyke, musze licencje kupic od WFDiF. I wtedy mam dokument poswiadczajacy
    zakup nagran na wskazany uzytek od tej firmy.

    Czy w takim wypadku zespol filmowy moze sobie roscic prawa do oplacania
    licencji / tantiem?

    Pozdrawiam
    Michal

  • 4. Data: 2007-07-29 22:35:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 29.07.2007 art <n...@m...com> napisał/a:
> [...]
    > zakup nagran na wskazany uzytek od tej firmy.
    > Czy w takim wypadku zespol filmowy moze sobie roscic prawa do oplacania

    Problem zapewne w tym, że nie wiesz jak były konstruowane wtedy konkretne
    umowy. Nie sądzę aby można było bezpiecznie przyjąć, że wszystko to było
    wszędzie i zawsze w ramach stosunku pracy i prawa majątkowe należą się
    wytwórni.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2007-07-30 07:10:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Jul 2007, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > umowy. Nie sądzę aby można było bezpiecznie przyjąć, że wszystko to było
    > wszędzie i zawsze w ramach stosunku pracy i prawa majątkowe należą się

    ...jeszcze jest jeden element: wtedy nie obowiązywało dzisiejsze prawo
    autorskie. Jak mniemam domniemanie że w ramach stosunku pracy przenoszą
    się prawa autorskie pochodzi z aktualnych przepisów?
    :)

    pzdr, Gotfryd