-
1. Data: 2007-07-29 09:28:33
Temat: Prawa autorskie muzyki filmowej
Od: art <n...@m...com>
Witam,
Zakladam nastepujaca sytuacje: kupuje z pewnego zrodla prawa do nagran
muzyki filmowej z pewnego polskiego filmu. Muzyka byla nagrana
kilkanascie/dziesiat lat temu na zamowienie studia filmowego (muzycy
sesyjni, anonimowi, oplaceni). Kompozytor zyjacy. Chce wydac te nagrania na
plycie CD - jako "Muzyka z filmu takiego i takiego".
Komu sie naleza tantiemy w takim wypadku?
1, Kompozytor - to wydaje mi sie oczywiste;
2. Oplacam zakup licencji do publikacji nagran od prawowitego wlasciciela;
3. ZAIKS jesli material jest zaiks'owany.
Komus jeszcze sie nalezy? Wykonawcze de facto nie istnieja, jesli orkiestra
byla wynajeta przez producenta sesji wylacznie do pracy sesyjnej.
Pozdrawiam
Michal
-
2. Data: 2007-07-29 13:39:03
Temat: Re: Prawa autorskie muzyki filmowej
Od: Olgierd <n...@o...com>
Dnia Sun, 29 Jul 2007 09:28:33 +0000, art napisał(a):
> Komu sie naleza tantiemy w takim wypadku?
W pierwszym rzędzie temu, kto prawa do utworów posiada. Z utworami
powstałymi na potrzeby wytwórni filmowych zawsze i od zawsze były
problemy - vide casus "Bolka i Lolka".
--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
http://olgierd.bblog.pl
-
3. Data: 2007-07-29 22:21:27
Temat: Re: Prawa autorskie muzyki filmowej
Od: art <n...@m...com>
Olgierd <n...@o...com> wrote in news:f8i59m$p87$1
@inews.gazeta.pl:
> Dnia Sun, 29 Jul 2007 09:28:33 +0000, art napisa?(a):
>
>> Komu sie naleza tantiemy w takim wypadku?
>
> W pierwszym rz?dzie temu, kto prawa do utworów posiada. Z utworami
> powsta?ymi na potrzeby wytwórni filmowych zawsze i od zawsze by?y
> problemy - vide casus "Bolka i Lolka".
Wlasnie tego do konca nie moge pojac. Jesli film realizowalo w latach '70
studio filmowe (czy raczej - zgodnie z owczesna terminologia - zespol
filmowy), z jego budzetu oplacano cala produkcje muzyki do filmu. Nagrania
zazwyczaj trafialy do innego podmiotu - WFDiF. Teraz chcac kupic taka
muzyke, musze licencje kupic od WFDiF. I wtedy mam dokument poswiadczajacy
zakup nagran na wskazany uzytek od tej firmy.
Czy w takim wypadku zespol filmowy moze sobie roscic prawa do oplacania
licencji / tantiem?
Pozdrawiam
Michal
-
4. Data: 2007-07-29 22:35:46
Temat: Re: Prawa autorskie muzyki filmowej
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 29.07.2007 art <n...@m...com> napisał/a:
> Wlasnie tego do konca nie moge pojac. Jesli film realizowalo w latach '70
> studio filmowe (czy raczej - zgodnie z owczesna terminologia - zespol
> filmowy), z jego budzetu oplacano cala produkcje muzyki do filmu. Nagrania
> zazwyczaj trafialy do innego podmiotu - WFDiF. Teraz chcac kupic taka
> muzyke, musze licencje kupic od WFDiF. I wtedy mam dokument poswiadczajacy
> zakup nagran na wskazany uzytek od tej firmy.
> Czy w takim wypadku zespol filmowy moze sobie roscic prawa do oplacania
> licencji / tantiem?
Problem zapewne w tym, że nie wiesz jak były konstruowane wtedy konkretne
umowy. Nie sądzę aby można było bezpiecznie przyjąć, że wszystko to było
wszędzie i zawsze w ramach stosunku pracy i prawa majątkowe należą się
wytwórni.
--
Marcin
-
5. Data: 2007-07-30 07:10:44
Temat: Re: Prawa autorskie muzyki filmowej
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Mon, 30 Jul 2007, Marcin Debowski wrote:
> Problem zapewne w tym, że nie wiesz jak były konstruowane wtedy konkretne
> umowy. Nie sądzę aby można było bezpiecznie przyjąć, że wszystko to było
> wszędzie i zawsze w ramach stosunku pracy i prawa majątkowe należą się
> wytwórni.
...jeszcze jest jeden element: wtedy nie obowiązywało dzisiejsze prawo
autorskie. Jak mniemam domniemanie że w ramach stosunku pracy przenoszą
się prawa autorskie pochodzi z aktualnych przepisów?
:)
pzdr, Gotfryd