  • 1. Data: 2007-07-29 10:39:18
    Temat: Jak traktowac takie orzeczenie sadu?
    Od: Andrzej <m...@o...eu>

    Witam.

    Chcial bym spytac osoby obeznane w tych sprawach o taka rzecz.

    Sasiadow syn - 16-sto letni (a moze juz skonczyl 16 - nie jestem pewien),
    zostal przez policje przylapany z marihuana w kieszeni (rutynowa kontrola
    na ulicy -
    szedl z kumplem, podszedl patrol, kazal im wywalic kieszenie,
    i okazalo sie, ze ma jakas tam niewielka ilosc marihuany).
    Mial juz sprawe w sądzie dla nieletnich, na ktorej rodzice zostali uznani
    jego kuratorami. Maja co jakis tam czas
    skladac sprawozdania do sadu. I teraz oni sie zastanawiaja, czy taki
    "wyrok" mozna uznac wlasnie za wyrok, czy tylko jakas tam kara
    wychowawcza? Czy ich syn bedzie notowany, jako karany?
    Widzialem pismo z sadu, i w nim nie pisze, ze "Wyrokiem sądu", tylko
    "Postanowieniem sądu".
    Czy wiec ich syn jest karany, czy nie? Jak to traktowac? W sprawozdaniach
    maja pisca, jakie ma oceny w szkole, nieobecnosci, postepy w nauce i
    wychowaniu itp. I tu nastepne pytanie - gdyby ich syn sobie olewal szkole,
    albo stwarzal jakies problemy wychowawcze, jakie moga byc nastepne kroki
    sadu? Dotychczas nie sprawial im chyba wiekszych problemow, oprocz
    kiepskich wynikow w nauce.

    --
    Pozdrawiam.
    Andrzej.

  • 2. Data: 2007-07-29 13:45:15
    Temat: Re: Jak traktowac takie orzeczenie sadu?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej pisze:

    > Maja co jakis tam czas skladac sprawozdania do sadu. I teraz oni sie zastanawiaja,
    czy taki
    > "wyrok" mozna uznac wlasnie za wyrok, czy tylko jakas tam kara
    > wychowawcza?

    To środek wychowawczy. Co do nieletnich nie ma zazwyczaj kar, czasem
    jest jeszcze środek poprawczy.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 3. Data: 2007-07-30 15:24:13
    Od: "Andrzej" <m...@...pl>

    Użytkownik "Johnson" napisał w wiadomości

    > To środek wychowawczy. Co do nieletnich nie ma zazwyczaj kar, czasem jest
    > jeszcze środek poprawczy.

    Czyli rozumiem, ze syn nie bedzie notowany, jako karany? Sasiadka sie boi,
    ze teraz przez glupi wyskok bedzie sie to za synem ciagnac cale zycie.