  • 1. Data: 2007-03-28 05:36:20
    Temat: Prawa Autorskie
    Od: "UE" <l...@w...pl>

    Witam
    Znajomy ma następujcy problem:
    W listopadzie 2006 zakupił oprogramowanie ( dokumenty ) do prowadzenia
    systemu HACCP. Jako dowód na zakup ma FV oraz zamówienie i potwierdzenie
    zapłaty. Zakupił to od firmy X, która twierdzi, że ma prawo do kopiowania
    tej dokumentacji -Copyright by........ Jak się okazało dokumentacja wymaga
    modyfikacji i kilku istotnych zmian. Po dokonaniu tych zmian, kolega
    sprzedawał te dokumenty na allegro podpisując się że jest ich autorem.
    W marcu 2007 zgłosiła się firma Y, która twierdzi że to ona opracowała tą
    dokumentację a ich sprzedaż jest niezgodna z prawem na podstawie ustawie o
    prawie autorskim. Dwa dokumenty z tej dokumentacji firma Y zdobył podstępnie
    podajać się za inne osoby. Teraz firma Y straszy kolegę pozwem do sądu i
    zapłatą 30.000 zł kosztów opracowania tej dokumnetacji jako naruszenie praw
    autorskich. Jak udało się ustalić firma X w czerwcu kupiła od firmy Y całość
    dokumnetacji i teraz sprzedaje je pod "własną" marką. We właściwościach
    każdego dokumnetu z tego programu są dane firmy Y a nie X, ale to dopiero
    zostało sprawdzone po emailu od firmy Y. Co zrobić w takiej sytuacji?

    --
    Pozd. UE

    PS. firma Y sprzedaje dokumentację HACCP na allegro za 20 zł...

  • 2. Data: 2007-03-28 06:28:22
    Temat: Re: Prawa Autorskie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 28.03.2007 UE <l...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > tej dokumentacji -Copyright by........ Jak się okazało dokumentacja wymaga

    Zakupił dokumentacje nie prawo do jej rozpowszechniania czy to w formie
    oryginalnej czy jako opracowanie. Zgaduję, że na owej fakturze nie ma nic
    o dysponowaniu prawami majątkowymi do oprogramowania, dokumentacji etc.

    > modyfikacji i kilku istotnych zmian. Po dokonaniu tych zmian, kolega
    > sprzedawał te dokumenty na allegro podpisując się że jest ich autorem.

    Popełnił przestępstwo.

> [...]
    > prawie autorskim. Dwa dokumenty z tej dokumentacji firma Y zdobył podstępnie

    Zapewne tak właśnie jest. To czy podstępnie czy nie nie ma znaczenia.

    > podajać się za inne osoby. Teraz firma Y straszy kolegę pozwem do sądu i
    > zapłatą 30.000 zł kosztów opracowania tej dokumnetacji jako naruszenie praw

    Myśle, że z kosztami opracowania dokumentacji to aż tak wiele to wszystko
    wspólnego nie ma, ale groźba jakiejś rekompensaty finansowej jest bardzo
    realna takoż groźba odpowiedzialności karnej znajomego.

> [...]
    > każdego dokumnetu z tego programu są dane firmy Y a nie X, ale to dopiero
    > zostało sprawdzone po emailu od firmy Y. Co zrobić w takiej sytuacji?

    Dogadac sie z firmą Y. Firmie X to firma Y może zrobić co najwyżej q-q bo
    relacje między tymi dwiema firmami mają się nijak do faktu, że znajomy nie
    miał prawa ani tych materiałów rozpowszechniać ani tym bardziej podawac
    się za ich autora.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2007-03-28 20:43:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "UE" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    Ja bym zaczął od rozważenia, czy te dokumenty mogą być przedmiotem prawa
    autorskiego. Teoretycznie treść tych dokumentów pewnie wynika z aktów prawnych,
    tak więc niewiele tu odkrywczego.