  • 1. Data: 2007-03-28 01:01:06
    Temat: Samorzadz Lokalny i funkcja publiczna
    Od: "Bartlomiej M" <d...@o...pl>

    Witam,
    Mam kilka pytani dotyczacych ustawy o samorzadzie lokalnym i ordynacji wyborczej
    dot. samorzadow lokalnych, a dokladniej rady powiatu.
    Wiem ze osoba pelniaca funkcje publiczna nie moze pelnic funkcji radnego.
    U mnie w gminie pewien czlowiek pracuje w obronie cywilnej, zostal wybrany na
    radnego miasta i gminy, po czym zrezygnowal gdyz uznal ze jego mandat jest
    niezgodny z ww. ustawa.
    Czy komisarz wyobrczy mial prawo wpisac takiego czlowieka na liste ? (zapene
    tak, z tego co pamietam przepis mowi ze w dniu wyboru, ale moge sie mylic)

    Czy policjant (wg mnie pelniacy funkcje publiczna) moze zasiadac w szeregach
    rady powiatu ? Jesli nie, to gdzie nalezy sie zglosic ?

    Z gory dziekuje za informacje.