  • Data: 2008-06-02 21:54:54
    Temat: Praca w sobote raz jeszcze
    Od: Alan <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    W skrocie. Kolega ma umowe o prace. Tresc: "Pracodawca zatrudnil pana
    XXX bla bla na czas nieokreslony od dnia w pełnym wymiarze czasu pracy
    na stanowisku...."
    Na moj gust jest to tradycyjna umowa 5/8/40. Praca w sklepie/hurtowni
    z czesciami motoryzacyjnymi.
    Pracuje od poniedzialku do piatku po 8h (czyli 40h) i w soboty 4h.
    Problem jest jak w temacie z sobota bo pracodawca wymaga jego
    obecnosci i placi mu dodatkowo 50% wynagrodzenia za ten dzien. Ja nie
    moge sie doszukac podstawy prawnej takiego dzialania i wydaje mi sie
    to lamaniem prawa.

    Raz ze planowanie pracy odgornie na sobote jest nielegalne. Sobota nie
    jest okreslona ustawowo dniem wolnym od pracy wiec gdyby byl ustalony
    inny dzien w tygodniu wolny od pracy dany inny za sobote to wszystko
    bylo by zgodnie z prawem ale wolnego ktorego kolega nie dostaje.
    Nadgodizny to przeciez nie sa bo nie robi przykaldowo 10 zamiast 8.
    Lacznie wychodzi ze w tygodniu pracuje 44h.

    Przeczytalem ponizsze porady prawne dostepne w sieci i rozmwialem ze
    znajomym ktory studiuje prawo ale im wiec czytam i dyskutuje na ten
    temat tym mniej jasne jest dla mnie jak sprawa wyglada :)

    http://forumprawne.org/o,5,87298.htm

    http://www.rp.pl/artykul/131530.html

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Jak-to-jest-z-praca-
    w-sobote-1574349.html
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Jak-zaplanowac-praco
    wnikom-prace-w-sobote-1436581.html
    http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=24890
    http://www.rp.pl/artykul/131530.html

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Radzimy-Jak-prawidlo
    wo-wyplacac-wynagrodzenie-za-prace-w-nadgodzinach-13
    74512.html