  • 11. Data: 2006-08-17 21:39:35
    Temat: Re: Pozwani z malym dzieckiem
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Johnson napisał(a):
    > Art. 152 kpc.
    > Dziecko to naprawdę wasz problem.

    ale dziecko jest stroną, więc wymóg pełnoletności do niego się nie odnosi

    KG

  • 12. Data: 2006-08-17 23:40:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > ale dziecko jest stroną, więc wymóg pełnoletności do niego się nie odnosi

    Oj, oj. Według mnie sie odnosi. Dziecko nie ma zdolności procesowej i
    musi być zastępowane przez przedstawiciela ustawowego. Należy myśleć
    elastycznie.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 13. Data: 2006-08-17 23:41:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej napisał(a):

    > A skoro sąd wzywa to dziecko musi się stawić na rozprawę, prawda ?

    Nieprawda.

  • 14. Data: 2006-08-18 07:51:37
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Johnson napisał(a):
    > Oj, oj. Według mnie sie odnosi. Dziecko nie ma zdolności procesowej i
    > musi być zastępowane przez przedstawiciela ustawowego. Należy myśleć
    > elastycznie.

    Czy 'myśląc elastycznie' można pozbawić stronę prawa do uczestniczenia w
    procesie toczącym się z jej udziałem? ;)
    Przy tak małym dziecku to oczywiście teoria, ale co gdy będzie to np.15
    latek? Też uważasz że nie może być na sali?

    KG

  • 15. Data: 2006-08-18 08:12:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > Czy 'myśląc elastycznie' można pozbawić stronę prawa do uczestniczenia w
    > procesie toczącym się z jej udziałem? ;)

    Myśląc elastycznie można wiele rzeczy zrobić ;) To ma przyszłość.

    > Przy tak małym dziecku to oczywiście teoria, ale co gdy będzie to np.15
    > latek? Też uważasz że nie może być na sali?

    15 latka też bym nie wpuścił, chyba że chciałbym go przesłuchać. Ma
    przedstawiciela ustawowego to niech on działa.

  • 16. Data: 2006-08-18 09:17:23
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Nieprawda.

    a jeśli sąd chce dziecię przesłuchać w charakterze strony i dlatego wezwał?
    To jak się nie stawi, to może wywołać dlań niekorzystne skutki (pomonięcie
    dowodu z z przesuchania strony) :)

    pzdr

    marek radwański

  • 17. Data: 2006-08-18 09:25:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marek Radwański napisał(a):

    > a jeśli sąd chce dziecię przesłuchać w charakterze strony i dlatego wezwał?

    Oczywiście niemowlaka. Ciekawe czy umie mówić, składnie i poprawnie.
    Nie przepuszczam by sąd 9 miesięczne dziecko chciał przesłuchiwać w
    charakterze strony.

    > To jak się nie stawi, to może wywołać dlań niekorzystne skutki (pomonięcie
    > dowodu z z przesuchania strony) :)

    Wtedy się przesłuchuje przedstawiciela ustawowego - art. 302 §2 kpc.

  • 18. Data: 2006-08-18 10:07:26
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

    > 15 latka też bym nie wpuścił, chyba że chciałbym go przesłuchać. Ma
    > przedstawiciela ustawowego to niech on działa.

    elastycznosc ma sens, gdy m.in. przepis jest niejasny.

    w poruszanej w watku sytuacji przepis jest jednak bardzo czytelny i nie
    poddaje sie kryterium elastycznosci.

    Art. 152. Na posiedzenia jawne wstęp na salę sądową mają - poza stronami
    i osobami wezwanymi - tylko osoby pełnoletnie. Na posiedzenia niejawne
    mają wstęp tylko osoby wezwane.

    ...poza stronami... wiec strona zawsze ma wstep, chocby miala i roczek.

  • 19. Data: 2006-08-18 10:08:35
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

    > Wtedy się przesłuchuje przedstawiciela ustawowego - art. 302 §2 kpc.

    ale dziecko tez mozna (art. 302 § 2 k.p.c.).

  • 20. Data: 2006-08-18 10:09:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    vel konrad napisał(a):

    > ...poza stronami... wiec strona zawsze ma wstep, chocby miala i roczek.

    Etam.