  • 11. Data: 2009-06-23 12:43:43
    Temat: Re: Pozew w trybie uproszczonym - jak wypelnic formularz
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Sęk w tym, że w pozwie, opisanym w wątku, tego dopisku właśnie nie było.

    OK, przeoczyłem. Tym bardziej sąd źle zrobił. Jakiś śmieszny FPH FIX do
    niczego nie jest potrzebny.

    > A nie ma przypadkiem wyłączeń tego przepisu w postępowaniu gospodarczym?

    A samemu sprawdzić to niełaska :) ?

    --
    @2009 Johnson

  • 12. Data: 2009-06-23 12:55:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Pytam się, ponieważ w sprawach gospodarczych sąd wzywał mnie do uzupełnienia
    braków
    > bez zwracania pozwu.

    według mnie winien stosować art. 130 [1] kpc jest on przepisem z części
    ogólnej i stosuje się go zawsze, gdy jest urzędowy formularz, chyba że w
    części szczególnej jest inne uregulowanie.
    Co prawda w postępowaniu gospodarczym jest odrębny tryb "brakowy", tzn.
    art. 479 [8a] kpc ale dotyczy ono według mnie tylko postępowania
    gospodarczego zwykłego (tzn. tam gdzie nie obowiązują formularze), nie
    gospodarczego uproszczonego gdzie obowiązują te nieszczęsne formularze.

    Ale wszystko to jest tak niejasno napisane, że pewnie można bronic innej
    interpretacji, tzn. że art. 479 [8a] ma charakter wyłączny. Podziękujmy
    w tym miejscu naszym posłom minutą milczenia ;)

    A poza tym śmiesznie jest jak sąd zwróci złożone pismo do uzupełnienia,
    a strona zamiast złożyć ponownie złoży zażalenie. I hipotetycznie nie ma
    w katach pozwu i nie wiadomo czy był dobrze wypełniony czy nie. Ktoś nie
    przemyślał chyba tego rozwiązania.

    --
    @2009 Johnson

  • 13. Data: 2009-06-23 12:58:54
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 23 Cze, 14:55, Johnson <j...@n...pl> wrote:

> [...]
    > a strona zamiast złożyć ponownie złoży zażalenie. I hipotetycznie nie ma
    > w katach pozwu i nie wiadomo czy był dobrze wypełniony czy nie. Ktoś nie

    Nie, nic nadzwyczajnego. Sąd miał zwrócić to zwrócił (bo mu to prawo
    nakazuje), strona ma ciężar dowodowy to załączy zwrócone pismo.

  • 14. Data: 2009-06-23 13:04:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    przypadek pisze:

    > Nie, nic nadzwyczajnego. Sąd miał zwrócić to zwrócił (bo mu to prawo
    > nakazuje), strona ma ciężar dowodowy to załączy zwrócone pismo.

    Dobrze, pomnimy już to zażalenie. Choć nie złożenie pisma nie byłoby
    brakiem formalnym zażalenia.
    Drugi kazus:
    Sąd zwrócił mi pozew. Ja "uzupełniam" i składam nowy formularz z całkiem
    czymś innym (inne roszczenia, inne suma). Jak sąd ma stwierdzić czy to
    jest uzupełnienie pierwotnego pozwu (tzn. czy roszczenia są identyczne),
    czy też całkiem inny nowy pozew (inne roszczenia)? Kwestia ma znaczenie
    praktyczne, dla przedawnienia.

    --
    @2009 Johnson

  • 15. Data: 2009-06-23 13:06:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

> [...]
    > jest uzupełnienie pierwotnego pozwu (tzn. czy roszczenia są identyczne),
    > czy też całkiem inny nowy pozew (inne roszczenia)? Kwestia ma znaczenie

    O! To ja zaraz idę złożyć błędny pozew, a za 2 miesiące wystawię na
    allegro aukcję "składam pozew z datą 2 miesiące wstecz" :)

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2009-06-23 13:12:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > O! To ja zaraz idę złożyć błędny pozew, a za 2 miesiące wystawię na
    > allegro aukcję "składam pozew z datą 2 miesiące wstecz" :)

    Nie,
    możesz w ten sposób zarobić tylko tydzień. Tzn w ciągu tygodnia na
    uzupełnienie możesz bezkarnie dołożyć nowe roszczenia, a datą wytoczenie
    powództwa będzie data złożenia pierwotnego pozwu, który nie zawierał
    tych roszczeń. Niby tydzień, ale czasem i to ma znaczenie, zwłaszcza gdy
    ktoś czeka na ostatnią chwile :)

    --
    @2009 Johnson

  • 17. Data: 2009-06-23 13:15:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Nadto takie rozwiązanie umożliwia obejście art. 505 [4] §1 kpc i
    oszczędzenie na kosztach.

    --
    @2009 Johnson

  • 18. Data: 2009-06-23 13:16:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

> [...]
    > powództwa będzie data złożenia pierwotnego pozwu, który nie zawierał
    > tych roszczeń. Niby tydzień, ale czasem i to ma znaczenie, zwłaszcza gdy

    Ale ten tydzień będę miał już pewien czas po złożeniu pozwu,
    zakładając 2-tygodniową awizację wezwania, 2-miesięczny termin nie jest
    nierealny :)

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2009-06-23 13:17:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Ale ten tydzień będę miał już pewien czas po złożeniu pozwu,
    > zakładając 2-tygodniową awizację wezwania, 2-miesięczny termin nie jest
    > nierealny :)

    Też racja.

    --
    @2009 Johnson

  • 20. Data: 2009-06-23 13:19:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Ale ten tydzień będę miał już pewien czas po złożeniu pozwu,
    > zakładając 2-tygodniową awizację wezwania, 2-miesięczny termin nie jest
    > nierealny :)

    Też racja.
    Z tym że sądy zwracając pismo, nieformalnie robią sobie kserokopie. Więc
    można się zdziwić ;)

    --
    @2009 Johnson