  • 1. Data: 2004-06-03 16:31:02
    Temat: Pozew przeciw ENERGII
    Od: "Andrzej Pimpek" <p...@p...onet.pl>

    Chcę wystąpić z pozwem przeciw ZE Energa o odszkodowanie z tyt. bezumownego
    korzystania z mojej działki , na której to ENERGA posadowiła - wbrew mojej
    zgody i woli - 3 słupy energetyczne + transformator ( linia 15kV).
    Będę bardzo wdzięczny za wszelkie informacje prawne i administracyjne dot.-
    moim zdaniem takiego bezprawia - oraz ew. pomoc prawną ( odpłatną ), ponadto
    linki do stron gdzie toczą się dyskusje na ten temat lub zapadły
    rozstrzygnięcia w podobnych sprawach,
    Może ktoś mi poda np. kwoty dzierżawy za miejsce pod słupy lub
    transformatory na działkach prywatnych lub gminnych.
    Proszę o pomoc i z góry dziękuję za wszelkie sugestie
    andrzej

  • 2. Data: 2004-06-03 16:35:44
    Temat: Re: Pozew przeciw ENERGII
    Od: " Mecenas" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Andrzej Pimpek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > korzystania z mojej działki , na której to ENERGA posadowiła - wbrew mojej
    > zgody i woli - 3 słupy energetyczne + transformator ( linia 15kV).

    A kto Tobie powiedział, że masz rację w tym przypadku?
    Może ZE miało pozwolenie na budowę i wypłaciło odszkodowanie!!

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2004-06-03 16:55:20
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 3 Jun 2004 18:35:44 +0200, na pl.soc.prawo, Mecenas napisał(a):

    > A kto Tobie powiedział, że masz rację w tym przypadku?
    > Może ZE miało pozwolenie na budowę i wypłaciło odszkodowanie!!

    Od kogo pozwolenie i komu wyplacilo odszkodowanie ?
    Bo chyba nie pytajacemu.
    A jezeli nie jemu, a jest on wlascicielem to chyba ma racje.
    Chyba ze kupil dzialke z juz stojacymi slupami.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 4. Data: 2004-06-03 17:39:08
    Od: " Mecenas" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Bo chyba nie pytajacemu.
    > A jezeli nie jemu, a jest on wlascicielem to chyba ma racje.
    > Chyba ze kupil dzialke z juz stojacymi slupami.

    Zajmuję się tym zawodowo (od strony prawnej oczywiście) i aby odpowiedzieć
    na pytanie muszę znać stan prawny gruntu.
    Postawienie słupów i transformatora mogła byc dokonane w rózny sposób.
    Ważna jest tez data postawienia, może to była tzw. powszechna
    elektryfikacja?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 5. Data: 2004-11-29 19:51:31
    Od: marek<a...@w...pl>

> [...]
    > transformatory na działkach prywatnych lub gminnych.
    > Proszę o pomoc i z góry dziękuję za wszelkie sugestie

    Sprawa do wygrania. Można żądać kilkaset złotych miesięcznie i za 10
    lat wstecz. Odszkodowanie dotyczyć powinno także gruntu pod
    przewodami energetycznymi. W podobnych sprawach sądy już
    zasądzały odszkodowania. Sam prowadzę dwie takie sprawy, ale na to
    pytanie natknąłem się teraz dopiero. Mogę wskazać podobne sprawy.
    Pozdrawiam.
    Marek

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-12-20 18:13:38
    Od: Yataman<r...@w...pl>

    Najlepsze w tym wszystkim jest to , że Urzędy Gmin cały czas,rok po
    roku,regularnie dostaja grube pieniądze od Zakładów Energetycznych
    za dzierżawę gruntów pod linie,słupy i urządzenia elnergetyczne, które
    stoja na terenach prywatnych.Paranoja, ale to Polska właśnie...

    -> http://usenet.pomocprawna.info