  • 1. Data: 2004-06-03 14:33:48
    Temat: kpc ? - apelacja w SO
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    witajcie,

    sprawa wyglada nastepujaco:
    powodztwo o ustalenie (stosunek cywilny) Sad Rejonowy,
    rozprawa, wyrok na korzysc powoda,

    apelacja do Sadu Okregowego
    odpowiedz na apelacje

    Sad Okregowy wyznacza posiedzenie niejawne, na ktorym postanawia odrzucic
    apelacje, wyrok jest prawomocny oraz sluzy kasacja.

    i tu pojawiaja sie moje watpliwosci:
    1. wartosc przedmiotu sporu to PIEC PLN - czy do kasacji nie musi byc
    minimum 10'000 PLN? (btw. sprawa dotyczy stosunku umownego miedzy
    konsumentem a operatorem telefonicznym, wiec nie wchodza tu raczej przepisy
    szczegolne)

    2. dlaczego Sad nie wyznaczyl rozprawy, tylko orzekal na posiedzeniu
    niejawnym? Czyzby pozwany nie uzupelnij brakow formalnych mimo wezwania?
    Jesli tak, to czy wtedy sluzy kasacja?
    Rozumiem, ze wyrok wydany na posiedzeniu niejawnym jest prawomocny.

    pozdrawiam
    W,

  • 2. Data: 2004-06-03 16:32:56
    Temat: Re: kpc ? - apelacja w SO
    Od: "KRF" <x...@x...xx>

    Użytkownik "wirtualna" <w...@w...pl.com> napisał w wiadomości

    > i tu pojawiaja sie moje watpliwosci:
    > 1. wartosc przedmiotu sporu to PIEC PLN - czy do kasacji nie musi byc
    > minimum 10'000 PLN?

    Mylisz kasację z właściwością rzeczową Sądów Okręgowych.

    > 2. dlaczego Sad nie wyznaczyl rozprawy, tylko orzekal na posiedzeniu
    > niejawnym?

    Z wielu powodów. Mogła być wniesiona po terminie, nie uzupełniona, gdyby
    postępowanie było nieważne.

    > Czyzby pozwany nie uzupelnij brakow formalnych mimo wezwania?

    Sorry, palantir mi się zepsuł.

    > Jesli tak, to czy wtedy sluzy kasacja?

    Tak.

    > Rozumiem, ze wyrok wydany na posiedzeniu niejawnym jest prawomocny.

    Prawomocny jest dopiero wtedy, gdy nie będzie już można zastosować zwykłych
    środków odwoławczych.

  • 3. Data: 2004-06-04 17:33:59
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "KRF" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "wirtualna" <w...@w...pl.com> napisał w wiadomości

    > Mylisz kasację z właściwością rzeczową Sądów Okręgowych.

    A co na to 392(1) k.p.c.?...

    NoMAD

  • 4. Data: 2004-06-04 20:09:32
    Od: "KRF" <x...@x...xx>