  • 1. Data: 2008-06-01 19:53:29
    Temat: Pozew o przywrocenie do pracy
    Od: z...@g...com

    Witam,
    Wnioslem do Sadu Pracy pozew o przywrocenie do pracy z powodu
    niezgodnego z prawem rozwiazania umowy o prace bez wypowiedzenia. W
    pismie zle ustalilem wartosc przedmiotu sporu.
    W odpowiedzi otrzymalem wezwanie do usuniecia brakow formalnych pozwu.
    Nakazano mi przy oznaczaniu kwoty wziasc pod uwage art. 23(1) k.p.c
    Piszac pozew bylem niedoinformowany, mimo ze korzystalem z porady
    prawnej. Teraz wyszlo na to, ze majac umowe na czas nieokreslony jako
    wartosc przedmiotu sporu musialbym ustalic kwote (12 miesieczne
    wynagrodzenie) 68 tysiecy zlotych (tyle zarabialem brutto).
    Przekraczam wiec magiczna kwote 50 tys. i zgodnie z tym co wyczytalem
    musialbym uiscic oplate stosunkowa w wysokosci 5%. Niestety obecna
    sytuacja materialna w jakiej sie znalazlem uniemozliwia mi to, a co za
    tym idzie dochodzenie swoich racji przed sadem. W tym momencie nie
    zalezy mi na powrocie do pracy a jedynie na oczysczeniu sie z zarzutow
    i sprostowanie swiadectwa pracy, w ktorym mam wpisany art. 52 k.p.
    (wiem, ze mialbym taka szanse przy okazji zasadzeniu odszkodowania z
    powodu niezgodnego z prawem rozwiazania umowy o prace bez
    wypowiedzenia). Moje pytanie dotyczy tego czy w tym momencie, przy
    okazji wezwania do usuniecia brakow formalnych mam mozliwosc zmiany
    powodztwa. Czy istnieje mozliwosc zlozenia jakiegos wniosku ".. o
    zmiane pozwu o przywrocenie do pracy na pozew o zaplate odszkodowania
    z powodu niezgodnego z prawem rozwiazania umowy o prace bez
    wypowiedzenia"? (jako odszkodowanie ustalilbym wartosc przedmiotu
    sporu na kwote 7 tys. zl.). Jesli tak jak mniej wiecej taki wniosek
    powinien wygladac i czym go uzasadnic?. Czy razem z takim wnioskiem
    zalaczyc nowy poprawiony pozew wraz z zalacznikami.

    Bardzo prosze o wszelkie rady i sugestie
    Z gory bardzo dziekuje i pozdrawiam.