eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Potwierdzenie odbioru
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 36

  • 11. Data: 2011-08-26 07:42:41
    Temat: Re: Potwierdzenie odbioru
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-26 09:26, Veronika pisze:
    >
    > Użytkownik "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> napisał w
    > wiadomości news:4e56d174$0$2436$65785112@news.neostrada.pl...
    >>
    >> Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    >> news:j36jfb$oci$1@inews.gazeta.pl...
    >>> On 2011-08-25 22:32:01 +0000, "Veronika"
    >>> <veronika_veronika@spam_op.pl> said:
    >>>
    >>>> Chodziło mi raczej o to, czy firma może przyjąć pismo i nie podpisać
    >>>> potwierdzenia odbioru.
    >>>
    >>> Pytasz o przepis, czy możliwość wystąpienia zdarzenia?
    >>>
    >>> Bo przepis mówi, że nie, a życie, że tak.
    >>> :-)
    >>>
    >>>
    >>> Więc złóż reklamację...
    >>
    >>
    >> Ok. Dzięki.
    >
    >
    >
    > No tak, ale co poczta zrobi w przypadku reklamacji?
    > Przecież to świstek jedynie, a nie wartościowa paczka.


    To jest list polecony, a jeśli zaginęła sama zwrotka, to zostanie
    sporządzony duplikat.

    --
    Liwiusz


  • 12. Data: 2011-08-26 07:43:35
    Temat: Re: Potwierdzenie odbioru
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-26 09:31, Veronika pisze:
    > No właśnie minęło już 14 dni, a potwierdzenia odbioru nie mam

    To czekaj cierpliwie. Zakładając kilka dni wędrówki listu "do", 14 dni
    na poczcie i potem droga powrotna, to się okaże, że od wysłania do
    otrzymania zwrotki może minąć nawet miesiąc.

    --
    Liwiusz


  • 13. Data: 2011-08-26 07:46:56
    Temat: Re: Potwierdzenie odbioru
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "emeryt"
    >> Wysłałam do firmy pismo reklamacyjne.
    >> Listem poleconym, za potwierdzeniem odbioru.
    >> Oczywiście firma nie pofatygowała się aby potwierdzić odbiór listu.
    >> Potwierdzenia nie otrzymałam.
    >> Czy to może oznaczać, że pismo nie dotarło? I nie ma podstaw do reklamacji?

    > próbowałaś śledzić przesyłkę na stronie poczty?
    > Masz numer listu poleconego, nie wiem jak to działa
    > obecnie. Paczki trakowałem i listy wysyłane zagranice
    > również:
    > http://sledzenie.poczta-polska.pl/

    Z mojego doswiadczenia (i chyba tak niestety jest) wynika ze system
    nie dziala w odniesieniu do listow poleconych.

    > A teraz pytanie pomocnicze:
    > kiedy wysyłałas przesyłke - adresat ma bodajze 14 dni na odbiór.
    > Jeżeli w ciągu 14 dni nie odbierze przesyłki, wtedy chyba uznaje
    > się przesyłkę za skutecznie doręczoną? Nie wiem jak to wygląda
    > w przypadku przesyłek z potwierdzeniem odbioru.
    > Pzdr
    > E.

    AM


  • 14. Data: 2011-08-26 07:50:39
    Temat: Re: Potwierdzenie odbioru
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "Veronika"
    [ciach]

    >> próbowałaś śledzić przesyłkę na stronie poczty?
    >> Masz numer listu poleconego, nie wiem jak to działa
    >> obecnie. Paczki trakowałem i listy wysyłane zagranice
    >> również:
    >> http://sledzenie.poczta-polska.pl/

    > Oooo. Dzięki. Spróbowałam, ale u mnie na wsi jakieś za krótkie są nr listów
    > poleconych.
    > Tego samego dnia wysyłałam również paczkę i jest informacja o jej doręczeniu.


    Na twojej wsi nie sa za krotkie tylko panienka w okienku na
    potwierdzeniu nadania listu poleconego nie wpisuje calego
    numeru skladajacego sie z 20 cyfr jaki potrzebny jest do
    wpisania w formularzu. Nie zmienia to jednak tego ze system
    (jak napisalem powyzej) nie dziala w odniesieniu do listow
    poleconych.

    AM


  • 15. Data: 2011-08-26 07:59:34
    Temat: Re: Potwierdzenie odbioru
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Aug 2011, emeryt wrote:

    > A teraz pytanie pomocnicze:
    > kiedy wysyłałas przesyłke - adresat ma bodajze 14 dni na odbiór.
    > Jeżeli w ciągu 14 dni nie odbierze przesyłki, wtedy chyba uznaje
    > się przesyłkę za skutecznie doręczoną?

    A mechanizm "domniemania doręczenia" działa w kontaktach prywatnych,
    albo jak kto woli: przy niesądowych czynnościach cywilnoprawnych?
    Nie wydaje mi się, nie byłoby potrzeby robienia akcji w stylu
    "wjazdu" do biura firmy z kamerą i notariuszem.

    pzdr, Gotfryd


  • 16. Data: 2011-08-26 08:04:04
    Temat: Re: Potwierdzenie odbioru
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-26 09:50, Hades pisze:

    > wpisania w formularzu. Nie zmienia to jednak tego ze system
    > (jak napisalem powyzej) nie dziala w odniesieniu do listow
    > poleconych

    Czasem działa.

    --
    Liwiusz


  • 17. Data: 2011-08-26 08:04:58
    Temat: Re: Potwierdzenie odbioru
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-26 09:59, Gotfryd Smolik news pisze:
    > On Fri, 26 Aug 2011, emeryt wrote:
    >
    >> A teraz pytanie pomocnicze:
    >> kiedy wysyłałas przesyłke - adresat ma bodajze 14 dni na odbiór.
    >> Jeżeli w ciągu 14 dni nie odbierze przesyłki, wtedy chyba uznaje
    >> się przesyłkę za skutecznie doręczoną?
    >
    > A mechanizm "domniemania doręczenia" działa w kontaktach prywatnych,
    > albo jak kto woli: przy niesądowych czynnościach cywilnoprawnych?

    Jest przecież przepis o oświadczeniu woli i terminie, kiedy strona
    "mogła się z nim zapoznać". IMHO słusznie można pod to podciągnąć
    awizowanie.

    > Nie wydaje mi się, nie byłoby potrzeby robienia akcji w stylu
    > "wjazdu" do biura firmy z kamerą i notariuszem.

    A są takie akcje? Programy typu UWAGA pomijam.

    --
    Liwiusz


  • 18. Data: 2011-08-26 08:08:09
    Temat: Re: Potwierdzenie odbioru
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (26.08.2011 09:43), Liwiusz wrote:
    > W dniu 2011-08-26 09:31, Veronika pisze:
    >> No właśnie minęło już 14 dni, a potwierdzenia odbioru nie mam
    >
    > To czekaj cierpliwie. Zakładając kilka dni wędrówki listu "do", 14 dni
    > na poczcie i potem droga powrotna, to się okaże, że od wysłania do
    > otrzymania zwrotki może minąć nawet miesiąc.
    >

    Wiele razy dostawałem odpowiedź od klienta (listowną, poleconą,
    ekonomiczną) na dłuugo zanim przyszła zwrotka (priorytetowa).

    p. m.


  • 19. Data: 2011-08-26 08:11:22
    Temat: Re: Potwierdzenie odbioru
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-08-26 10:08, mvoicem pisze:
    > (26.08.2011 09:43), Liwiusz wrote:
    >> W dniu 2011-08-26 09:31, Veronika pisze:
    >>> No właśnie minęło już 14 dni, a potwierdzenia odbioru nie mam
    >>
    >> To czekaj cierpliwie. Zakładając kilka dni wędrówki listu "do", 14 dni
    >> na poczcie i potem droga powrotna, to się okaże, że od wysłania do
    >> otrzymania zwrotki może minąć nawet miesiąc.
    >>
    >
    > Wiele razy dostawałem odpowiedź od klienta (listowną, poleconą,
    > ekonomiczną) na dłuugo zanim przyszła zwrotka (priorytetowa).

    Zwrotki nie są priorytetowe. Są traktowane jak list zwykły.


  • 20. Data: 2011-08-26 08:19:17
    Temat: Re: Potwierdzenie odbioru
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > On Fri, 26 Aug 2011, emeryt wrote:
    >
    >> A teraz pytanie pomocnicze:
    >> kiedy wysyłałas przesyłke - adresat ma bodajze 14 dni na odbiór.
    >> Jeżeli w ciągu 14 dni nie odbierze przesyłki, wtedy chyba uznaje
    >> się przesyłkę za skutecznie doręczoną?
    >
    > A mechanizm "domniemania doręczenia" działa w kontaktach prywatnych,
    > albo jak kto woli: przy niesądowych czynnościach cywilnoprawnych?

    Chyba nie do końca działa, bo tego typu przepisy, które umieszczane np w
    regulaminach firm telekomunikacyjnych były podważane i jako klauzule
    niedozwolone nakazywano zmiany tych punktów regulaminu/umowy.


    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1