  • 431. Data: 2023-12-05 14:54:20
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 5 Dec 2023 14:36:07 +0100, J.F napisał(a):

    > -o której wyszła z domu? Istotne w kwestii, czego sie spodziewać można
    > było. Teraz sie pojawia "ok 8-mej"
    >
    > -ten przypadkowy przechodzien ... który sie okazał celowym szukającym.
    >
    > -gdzie ona leżała - przed sklepem, za sklepem?
    >
    > -leżała, stała siedziała ... na przyczepie, na śniegu?
    >
    > -kiedy ojciec poszedł na policje? Istotne w kwestii oeny ich pracy,
    >
    > -a kiedy zadzwonił na policje, i gdzie dokładnie ?

    Do listy niedociągnięć dodam, że nie wiemy, którą nogą wstał znajomy, który
    znalazł dziecko i jaka była szarża (nie)przyjmującego zgłoszenie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 432. Data: 2023-12-05 15:03:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 05 Dec 2023 10:51:40 GMT, Marcin Debowski wrote:
    > https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,304
    72547,zaginela-14-letnia-wiktoria-saluga-szukano-jej
    -cala-noc-oddalila.html
    > Kolejne zaginięcie. Nie w takich dramatycznych okolicznościach ale
    > dziewczynka autystyczna, a idą ponoć mrozy.

    No i znaleźli. Policjanci, a przynajmniej tak się chwalą.
    W Katowicach.

    Gdzie spędziła noc - nie wiadomo.

    J.

  • 433. Data: 2023-12-05 16:10:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Mam wiecej pytań niz odpowiedzi. Pierwszy problem, bo nie do końca
    > rozumiem co jest przeszkodą techniczną, a co prawną. Na poziomie
    > technicznym, wydawałoby się, że przy ilości bts'ów >1 można próbować
    > zawężać ten obszar. Tylko to wymagałoby dostepu do danych ze wszystkich
    > bts'ów. On ma obowiązek podac ze wszystkich gdzie się komórka logowała w
    > jakimś-tam przedziel czasu, czy tylko gdzie jest obecnie zalogowana?

    Operatorzy zbierają minimalne dane, bo to są koszty z ich utrzymaniem. A
    ustawa ich zobowiązuje do przechowywania tego, co jest w Rozporządzeniu.

> [...]
    > logowanie do sieci, czy próby logowania w tym do innych operatorów.
    >
    > Nie wiem jak to jest z bts'ami ale per analogia do wifi, to ja tam
    > przeciez widzę jakie MACi mi śmigają w eterze i wcale nie muszą być do
    > mojej sieci zalogowane. Nie mam takiej mozliwosci przy bts'ach? Pytam,
    > bo chcę się dowiedzieć. Spodziewałbym się, że tak, ale tu moze być
    > właśnie problem prawny. Technicznie wystarczyłoby zapytać wszystkich
    > operatorów tych kilkunastu bts'ow w Andrychowie, ktore widzą tę komórkę
    > i już dałoby się pewnie poważnie zawęzić obszar. Ale może tak się nie

    A konkretnie kogo chcesz pytać? Tak konkretnie! BTS-y pewnie mają jakieś
    logi. Być może nawet dostępne operatorom po sieci. Analizowałeś coś
    takiego kiedykolwiek? Bo ja tak i to są miliony linijek w minucie.

    > Tu się rzecz właśnie MZ rozbija co dało się wyciagnąć od operatorów, bo
    > jeśli jw. napisałem, tylko te dane co podałes z 1 bsta to jasne, że nie
    > miało to sensu. Ale jeśli n-operatorów podałoby, które z ich bts'ow
    > widzą tę komórkę, to nawet bez danych kierunkowych, coś to powinno
    > pomóc.

    To jeszcze raz. Operator musi zachować tajemnicę telekomunikacyjną. Ma
    podać w/w dane.

    > Zgadzam się, ale też chciałbym zrozumieć jak ten system do kupy działa.

    Który system? Poszukiwań, czy lokalizacji?

    > Akurat winnych nie szukam. Juz prędzej zastanawiam się, co można by było
    > jeszcze zrobić.

    Szacun. To trzeba przeanalizować, by się nie powtórzyło.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 434. Data: 2023-12-05 16:13:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.12.2023 o 11:31, J.F pisze:
    > W ogole nie dzwonila na 112 - pamietasz o tym?

    Tak. Pamiętam. Ale dzwoniła do ojca. Jeśli się nie rozłączyła, to w logu
    nie odłożył się rekord. Tego tam po prostu nie ma.

    > Gdyby jednak ktos dzwonił ...
    > -operator 112 nie może sie rozłączyć?

    Też może, ale dokąd ona się nie rozłączy, to rekord się nie odkłada - o
    ile mowa w rozmowie głosowej oraz internecie. SMS i MMS odkłada się od
    razu.

    > -jestes pewien, ze po zakonczeniu? kto to wymyślił ?

    Jestem pewien. Bo w tym rekordzie masz czas zakończenia rozmowy :-)
    Pomijam, ze już mieliśmy takie sytuacje.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 435. Data: 2023-12-05 16:17:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > I operatorzy maja prawny obowiązek przekazania tych danych dla
    > wszystkich komórek, które widzą w danym momencie telefon? Czy tylko dla
    > tych, gdzie się wczesniej/obecnie logowała?
    Czego nie rozumiesz w sformułowaniu, że podają te dane dla zakończonego
    połączenia?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 436. Data: 2023-12-05 16:19:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.12.2023 o 11:08, Olin pisze:
    > Dziecko w końcu znalazł kolega ojca bez "biegania po przypadkowych
    > miejscach".
    Że chodził? Czy, że wiedział, ze leży za tą reklamą i celowo czekał, aż
    się wychłodzi?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 437. Data: 2023-12-05 17:23:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.12.2023 o 11:28, Olin pisze:

    > Muszę odszczekać.
    > Wszczęto postępowanie dyscyplinarne wobec czterech milicjantów.
    >
    > https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,304
    72959,smierc-14-latki-z-andrychowa-jest-postepowanie
    -dyscyplinarne.html#s=BoxMMtImg1

    Trochę się to rozmija z wcześniejszym komunikatem policji, że wszystko
    odbyło się zgodnie z procedurami. Która policja kłamie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 438. Data: 2023-12-05 17:31:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.12.2023 o 11:50, J.F pisze:

    > Dosc ambitne załozenie ...

    Dlaczego?

    > "z pustego dyżurki nie obsadzę" :-)

    To niech sam idzie na dyżurkę. Albo sobie spod schodów dobierze. Policja
    wiecznie się tłumaczy innymi pilniejszymi zadaniami, po czym się okazuje
    że jednakowo olewa wszystkie, każdemu tłumacząc się że robi te drugie.
    Albo niech oficjalnie ogłoszą, że z powodu braku kadr ustawa o policji,
    rozporządzenia i regulaminy nie obowiązują i w razie potrzeby niech
    obywatele sami sobie radzą i przestępców wieszają na rynku.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 439. Data: 2023-12-05 17:33:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.12.2023 o 11:53, J.F pisze:

    > Ale od tego jak zrobili, może zależeć rzeczywista dokładność.

    Na tym żeby to działało dokładnie zależy EU, chinom i usa. Już prędzej
    może być gorsza jakość dzwięku niż politycy których jedynym kosztem jest
    napisanie dyrektywy czy rozporzadzenia zrezygnują z możliwości śledzenia
    ludzi. Więc ten tego - na pewno się nie pogorszyła.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 440. Data: 2023-12-05 17:34:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Szacun. To trzeba przeanalizować, by się nie powtórzyło.

    Powtórzy się jeszcze nie raz. Schemat (nie)działania jest zawsze ten sam.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!