  • 281. Data: 2023-12-04 17:42:12
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Dec 2023 16:57:15 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Policja używa różnych psów i nie wszystkie są tropiące.

    No tak. Widac potrzebne na takie gryzące.
    Albo narkotyki ważniejsze od tropienia zagubionych.

    > Albo i nie.

    Ale szansa by była.

    > Widzisz, jak Ty mało wiesz. A ja nie mogę Ci napisać. :-) Dobrze, żeś
    > tego od Inwałdu nie zaczął mierzyć, albo Nowego Sącza :-)

    Po dk44 raz jechalem i więcej nie chcę, ale te czasy są jakies ...
    tragiczne.
    To tylko wyjątkowo teraz tak, bo nieodsniezone ?

    J.

  • 282. Data: 2023-12-04 17:44:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Dec 2023 16:54:28 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > Kolejny raz coś wkładasz w me usta. Zaznaczyłem, ze to mój domysł.
    > Bolący brzuch akurat jest objawem wstrząsu mózgu. A dokładniej "mdlenie"
    > w brzuchu,

    "zbieranie się na wymioty"?

    Co może być jakims ciekawym atawizmem, ale bólem brzucha bym tego nie
    nazwał.

    > ale nie wiemy, co dziecko dokąłdnie powiedziało i chyba nie
    > było w najlepszej kondycji.

    Ogolnie to juz chyba niewiele zdążyło powiedziec, bo było by wiecej
    informacji. Chocby to, że jest pod Aldi.

    J.

  • 283. Data: 2023-12-04 17:46:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Dec 2023 16:52:29 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > No więc pisze, że nie wiemy. Boje się, że nigdy się nie dowiemy.

    Sekcja chyba ustali?
    Juz ustaliła, ze był wylew, nie wiem czy są jakies ślady po uderzeniu.

    Swoją drogą cos sie polepszyło czy priorytet dostała, bo dawniej to na
    sekcje czekało się IMHO dłuzej ...

    J.

  • 284. Data: 2023-12-04 17:47:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 14:10, J.F pisze:
    > Ale to mało istotne, chyba, ze dla spisującego. Natomiast czas od
    > wyjscia bardzo istony, bo przez 15 minut to raczej niewiele uszła,
    > ale przez 1:15 to mogła busy pomylic ...

    Masy rzeczy nie wiemy, ale większość tu wie, że źle szukano.

    > Na policje bys dzwonił po takiej rozmowie ... urwanej?

    112! 112, bo wiem, że dyżurny może coś innego akurat robić i nawet nie
    odbierze telefonu. 112 bo zdarzenie zostaje zarejestrowane i stoper
    odlicza czas reakcji. 112, bo może ktoś karetę zadysponował już tam i
    się dowiem, że nie ma co jej szukać, a trzeba do szpitala jechać. Na
    pewno bym nie szukał kolegi wujka. Kolega ten powinien ich pouczyć, by
    dzwonili 112, ale może chciał pomóc, tylko w tym momencie nie miał
    czasu. Albo się nie dodzwonili i marnotrawili cenny w tym wypadku czas.
    Ale tu większość wie, że Policja nie szuka, więc trzeba znajomości szukać.

    To jest to, o czym pisałem już wiele razy. Tylko z tego powodu te bzdury
    prostuję na tej grupie. Bo te bzdury czasem ludzi zabijają. Nie wprost.
    Niby nikt za spust nie szarpie. Tu masz przykład skutków powielana
    kolumnii o nic nie robiącej Policji. Zamiast dzwonić na alarmowy, to
    szukał dojść.

    Policja nie jest idealna. Nie można wykluczyć popełnienia błędu. Od
    wyjaśnianie i eliminacji tego są odpowiednie procedury. Czasem te błędy
    są wynikiem określonych i powszechnie znanych podatności. Czasem
    chwilowej słabości człowieka. A czasem po prostu "Bóg tak chciał" i nic
    nie poradzisz.

    Takie jątrzenie Shreka, Olina czy innego Kviata może doprowadzić do
    poważnego nieszczęścia. Choćby i tam w Andrychowie. Ludzie świeczki
    znoszą. Znajdzie się kilku oszołomów i polecą z koktajlami Mołotow'a na
    Komisariat. Policja się obroni, ale kilka osób zginie. A wówczas Shrek i
    Kviat zaniemówią. Napiszą, ze przecież oni nie wiedzą, jak było, tylko
    zawsze tak jest, to tak sobie napisali. Albo pójdą w zaparte, że Policja
    na pewno "skręciła", bo zawsze tak robi.

    Ja już ich znam od lat i wiem, ile warte są te ich mądrości. Ale te ich
    wypowiedzi wyszukują się w Google i potem ludzie myślą, że to prawda.
    Zacząłem na nowo to czytać po tym, jak zmieniłem czytnik i zaciągnął mi
    t6en ich mądrości, zanim nowy KF postawiłem.

    > Ale mozna spytac czy w lesie. Co jest w poblizu. Czy wsiadła do
    > autobusu. Jaka ulica na tabliczce wypisana. I moze by powiedziała, ze
    > stoi pod Aldi ...

    Wiesz, że jak to ojciec przeczyta, to popełni samobójstwo, bo nie
    zapytał - a Twoim zdaniem to było takie oczywiste. Przestańcie już
    piętrzyć głupoty, bo to na publicznej grupie idzie. Jakby było wiadomo,
    że umrze, to można było ogłosić alarm w całej Małopolsce i ściągnąć WOT.
    Jakbyśmy zadzwonili do Brygady, to może i 18 Batalion by desant zrobił.
    Tylko nikt nie wiedział.

    Zazwyczaj nie umierają. Nie wiemy, czy w ogóle dało się ją uratować, bo
    jak sytuacja się tak dramatycznie dynamicznie pogarszała, to mogło by
    się okazać, że nie dało się. Hipotermia jej nie pomogła, choć tu
    pewności nie mam, bo zmniejszała zapotrzebowanie mózgu na tlen. W zimnej
    wodzie masz więcej czasu na wyciągnięcie i odratowanie topielca, niż w
    ciepłej, ale nie wiem, czy to tak zadziała w wypadku mrozu.

    Na pytanie, czy naruszono procedury, czy nie - ma odpowiedzieć śledztwo.
    Zauważ, że dziennikarze już podrasowują wersje. Za chwilę świadkowie
    zaczną zeznawać nie to, co pamiętają, tylko to, co przeczytali. Już
    wczoraj gdzieś widziałem jakiegoś faceta, co z dzieckiem jechał do
    szpitala, ale widział tą małolatę na tej reklamie siedzącą. Może tam
    masowo przesiadują. Nie wiem. Może to była ona.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 285. Data: 2023-12-04 17:48:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 15:41, Olin pisze:
    > Z nudów przypomnę, że przed weekendem głosiłeś, iż policjanci
    > dowiedzieli się o zaginięciu o 14.

    Ja? Skąd miałbym coś takiego wiedzieć?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 286. Data: 2023-12-04 17:48:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Dec 2023 16:51:38 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Czemu? To nie ten, na którym pracujesz.

    Aaa, tylko do namierzania.
    Ale w Andrychowie, to chyba sugerujesz, ze nie ma, wiec na swoim
    komputerze prosbę o zlokalizowanie wysyłamy ...

    J.

  • 287. Data: 2023-12-04 17:50:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Dec 2023 16:50:58 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > I koniecznie szklana kula. Ja wahadełka używam, ale kumpel z pokoju obok
    > specjalizuje się w fusach od kawy. Tylko musisz rano przyjść, zanim
    > kubek umyje. Zlituj się!

    Ale co chodzi?
    Tak działało ustalanie pozycji w sieci GSM.
    Do 500m dokładnosci.

    Teraz jakies inne sieci, to nie wiem czy dalej się da,
    ale widzisz - na Litwie mozna 50m.

    J.

  • 288. Data: 2023-12-04 17:57:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 17:50, J.F pisze:
    > Ale co chodzi? Tak działało ustalanie pozycji w sieci GSM. Do 500m
    > dokładnosci. Teraz jakies inne sieci, to nie wiem czy dalej się da,
    > ale widzisz - na Litwie mozna 50m.

    Litwa mniejsza, to i mniejsze poletka :-) A poważnie, to nie wiem, co
    oni mogą, a co nie. Wiem, jak to u nas działa. Wiem też, że można do
    kilku metrów to ustalić i wiem, dlaczego w Andrychowie się nie dało.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 289. Data: 2023-12-04 17:58:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 17:48, J.F pisze:
    > Aaa, tylko do namierzania.
    > Ale w Andrychowie, to chyba sugerujesz, ze nie ma, wiec na swoim
    > komputerze prosbę o zlokalizowanie wysyłamy ...

    Przyjmij moje oświadczenie, że nie. Zaufaj mi! Jestem inżynierem :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 290. Data: 2023-12-04 18:00:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 17:44, J.F pisze:
    > Ogolnie to juz chyba niewiele zdążyło powiedziec, bo było by wiecej
    > informacji. Chocby to, że jest pod Aldi.

    I w ogóle byśmy nie wiedzieli, że może być taki problem. Wiesz ile osób,
    które straciły przytomność dziennie karetki zawożą do szpitala?
    --
    (~) Robert Tomasik