  • 101. Data: 2023-12-02 00:19:32
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 22:31, J.F pisze:
    > Jak nie ma karty SIM, to trzeba najpierw odszukac IMEI.
    > Pamietasz IMEI telefonu żony?

    Wystarczy znać jakikolwiek numer, który wcześniej tam był :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 102. Data: 2023-12-02 00:24:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Dec 2023 23:25:25 +0100, Shrek wrote:

    > Uda się. W wersji minimum dostaniesz listę BTSów do których jest
    > zalogowany dany telefon (to już dużo). W praktyce dostajesz lokalizację
    > z dokładnością do kilkudziesięciu/set mettrów w mieście. W andrychowie
    > w centrum są 3 BTSy, więc pewnie by z dokładnością do 100 metrów
    > znalazł.Plus jeden patrol i max pół godziny byłaby znaleziona.

    > Przecież policja ma dokładnie dane z tych samych sieci...

    Ktos ma, ale to zupelnie inny sposób niz namierzanie radiostopu.

    > Tak - jakaś darmowa ze standardowego sklepu...

    Nieznana.

    > Więc mogą sobie namierzyć z dokładością do jakiś 100m w mieście.

    tych 100m to taki pewny nie jestem.

    > Kazdy może i nie może. Policja jako organizacja może bez problemu. BTW -
    > na "bębnie" sobie ludzi sprawdzają w terenie ot tak... Cepik,

    No ale to sprawdza dyzurny na komisariacie ..

    > właścicieli, miejsce zameldowania info o poszukiwaniach, karaloność.
    > Pewnie logowane kto sprawdza i tyle.

    Do cepiku pewnie mają dostęp online.
    A do danych operatorów GSM to tak niekoniecznie.

    > Tak średnio - gdyby była na waksach to nie dzwoniłaby do ojca.

    I nie mówiła by, ze nie wie gdzie jest.

    > Przecież pisałem - oni mnóstwo czynności przy moim moto robili
    > pierwszego dnia, tylko... nikt go nie szukał:(

    Oczywiscie ze nie ... bo szukali kierowce busa.

    J.

  • 103. Data: 2023-12-02 00:30:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 22:26, nadir pisze:

    > Może zacząć od innych miejsc niż te które przeszukał już ojciec?

    Sugestia bardzo celna, ale pomija dość krytyczny aspekt - nastolatki
    czasem chodzą.

    > Ogłasza się alarm i (...)

    Tylko znowu umknął Ci krytyczny drobiazg ona ojcu mówiła o bolącym
    brzuchu i tym, że się zgubiła ktoś uznał, że nie zagraża to jej życiu w
    środku miejscowości. Nie upieram się, że słusznie, ale konsekwencją tego
    był brak alarmu.

    > A od kiedy to wiek determinuje pilność? Już prędzej przynależność partyjna.

    Małe dziecko może się zgubić, ale nastolatka z bolącym brzuchem - tak
    wiem, ze to się ostatecznie okazało poważne tym nie mniej ktoś tak to
    zinterpretował.

    > U mnie "wszystkich" szukają pilnie, w cudzysłowie, bo nie ma nigdy
    > pewności, że to wszystkie przypadki, a nie tylko te nagłośnione.

    Chcę wierzyć, że wszędzie tak jest. Andrychów wygląda źle, bo okazuje
    się, że w środku miasta dziecko umarło, gdy mnóstwo osób przechodziło i
    je widziało, tylko nikt nie zorientował się, że potrzebuje pomocy. No i
    zaczynamy szukać winnych.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 104. Data: 2023-12-02 00:31:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-01, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Ale czy wyglądała na alarmującą? Po prosty pytam. 14-to latka w mieście,
    > to nie wygląda na poważne zagrożenie dla życia. Tak. Wiem. Ona zmarła.

    Chyba nie wiesz. Jest godzina ósma rano, dziecko dopiero co wyszło z
    domu, zapewne nie było wcześniej żadnej awantury, pewnie zjadła
    normalnie śniadanie z ojcem i rodzeństwem. I teraz to dziecko dzwoni do
    Ciebie po jakimś kwadransie i mówi, że się źle czuje, nie wie gdzie
    jest i inne szczegóły. Po krótkim czasie pewnie przestała odpowiadać.

    Podstawowe pytanie: dlaczego miałaby wciskać kit? Chciała zwrócić na
    siebie uwagę i zmusić rodzica aby się nią zainteresował? Zdarza się, ale
    dlaczego to miałoby nastąpić w takich okolicznościach? Jakie jest
    prawdopodobieństwo tego, że mamy do czynienia właśnie z takim
    przypadkiem? Co jeśli rzeczywiście dzieje się coś złego?

    --
    Marcin

  • 105. Data: 2023-12-02 00:32:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 21:25, J.F pisze:
    > Poszedl zgłosic.

    To dzwonienia nie wyklucza. Zawsze się poucza, że ktoś powinien się
    zgłosić.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 106. Data: 2023-12-02 00:35:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 21:27, J.F pisze:

    > A nie przy zapisie?
    > I potem macie dziury w numeracji, czy się dopełnia luki?

    To jest ten numerek, który system nakłada na każde zgłoszenie.
    Przykładowo, jak dzwonisz na 112 i oni przekazują "formatkę" to ona
    automatycznie ma numerek kolejny.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 107. Data: 2023-12-02 00:44:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 23:44, Shrek pisze:
    > Co w tym dziwnego?

    Że to nie był jakiś kibol, któremu paralizator nie zaszkodzi tylko
    dziecko, które prosi o pomoc.
    Mając taką wiedzę nie wierzę, że nie zrobiłby tego czego nie zrobił.

    Robert

  • 108. Data: 2023-12-02 00:45:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 23:25, Shrek pisze:

> [...]
    > w centrum są 3 BTSy, więc pewnie by z dokładnością do 100 metrów
    > znalazł.Plus  jeden patrol i max pół godziny byłaby znaleziona.

    Przeczytaj Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 grudnia 2009
    r. w sprawie szczegółowego wykazu danych oraz rodzajów operatorów
    publicznej sieci telekomunikacyjnej lub dostawców publicznie dostępnych
    usług telekomunikacyjnych obowiązanych do ich zatrzymywania i
    przechowywania i będziesz wiedział, co przekazują. To jawny dokument.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 109. Data: 2023-12-02 01:01:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-01, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Robiłeś choć raz w życiu coś takiego i umiesz namierzyć telefon z
    > dokładnością do kilkunastu metrów? To może podziel się tym sposobem, a
    > uratujesz wiele żyć ludzkich :-)

    Nie ma co się znowu bawić w awantury do ilu co metrów, gdy pewnie
    wystarczyłoby do kilkuset. Do kilkuset się da, prawda? To już by sporo
    pomogło.

    --
    Marcin

  • 110. Data: 2023-12-02 07:57:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.12.2023 o 00:24, J.F pisze:

    > Ktos ma, ale to zupelnie inny sposób niz namierzanie radiostopu.

    Oczywiście. I o ile namoerzanie przez roberta radiostopu kartą
    telewizyjną można włożyć tam gdzie każdą inną wypowiedź roberta, to
    namierzanie telefonów po BTSach jest działającą, sprawdzoną i używaną
    technologią.

    > Nieznana.

    Wydaje mi się że to było network cell info. Ale to było lata temu...

    > tych 100m to taki pewny nie jestem.

    To załóżmy 200.

    > No ale to sprawdza dyzurny na komisariacie ..

    Otóż nie - ci z patroli mieli terminal i sobie przy mnie sprawdzali.

    > I nie mówiła by, ze nie wie gdzie jest.

    Dokładnie - kulsonia logika - cokolwiek byle spuścić na drzewo.

    > Oczywiscie ze nie ... bo szukali kierowce busa.

    Kiedy?:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!