  • 11. Data: 2010-06-20 18:49:17
    Temat: Re: Postępowanie karne w walce o zwrot należności (info)
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alek pisze:

    > Czyli jak ktoś wyłudził ode mnie pieniądze to nie jest mi nic winien?

    Rozumiem że twoja wiedza obejmuje tylko to że źródłem zobowiązań są
    umowy. Doucz się.

    --
    @2009 Johnson

  • 12. Data: 2010-06-21 06:33:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Jeszcze mi ktoś proszę może wyjaśnić: po co było zatrzymanie?

    a). w celu wyrobienia normy
    b). w celu wyświadczenia przysługi krewnemu_lub_znajomemu królika

  • 13. Data: 2010-06-21 08:33:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Jun 2010, Johnson wrote:

    > może dlatego działa, że nieuk starszy nieuka :)

    Uważasz przetrzymanie przez policję przez całą noc za "straszenie"?
    Ładne mi "straszenie".

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2010-06-21 08:37:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Jun 2010, Johnson wrote:

    > Ale jeśli jest tak jak w tym artykule to pewnie skończy się uniewinnieniem.
    > Ale prawda jest że postępowanie nie winno być wszczynane, bo przestępstwa nie
    > widać.

    No to pięknie.
    Ale w takim układzie, dopoki nie będzie retorsji za nieuzasadnione
    zatrzymanie dla zatrzymujących oraz odszkodowania dla zatrzymanego,
    metoda jest jak widać "dobra" - bo skuteczna.
    Wbrew tezie, że nie powinna być.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2010-06-21 12:38:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Ale w takim układzie, dopoki nie będzie retorsji

    Jest "retorsja" - koszty sądowe, które przegrywający płaci.

    --
    @2009 Johnson

  • 16. Data: 2010-06-21 12:41:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Jest "retorsja" - koszty sądowe, które przegrywający płaci.

    Płaci, albo nie płaci. W dodatku są one na tyle małe (30zł), że
    pewnie bardziej się opłaca czekać na sprawę sądową (która będzie
    wytoczona z prawdopodobieństwem <100%).

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2010-06-21 13:00:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:
    k news pisze:

    > Płaci, albo nie płaci. W dodatku są one na tyle małe (30zł), że pewnie
    > bardziej się opłaca czekać na sprawę sądową (która będzie wytoczona z
    > prawdopodobieństwem <100%).

    Są również inne "retorsje" za niewykonanie zobowiązań: odsetki
    odszkodowanie, kary umowne, zadatki itd ...

    Wiem, że w średniowieczu były na przykład "wieża" czy "zajazd",
    wiezienie za długi i takie tam, ale te czasu już minęły.

    --
    @2009 Johnson

  • 18. Data: 2010-06-21 17:16:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jun 2010, Johnson wrote:

    > Jest "retorsja" - koszty sądowe, które przegrywający płaci.

    Ale do sprawy sądowej może wcale nie dojść.

    Jaka konkretnie będzie retorsja:
    - dla składającego doniesienie
    - dla dokonującego zatrzymania
    ...jeśli na etapie postępowania prokuratorskiego na deser nastąpi
    "odstąpienie od oskarżenia"?

    A że oskarżony sobie posiedział...

    pzdr, Gotfryd