  • Data: 2010-06-19 09:30:25
    Temat: Postępowanie karne w walce o zwrot należności (info)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W świetle wielu postów, wskazujących iż w razie niewywiązywania się
    drugiej strony umowy sprzedaży czy to z dostarczenia towaru, czy to
    ze "zwrotu kasy", i wskazywania (tu) że "właściwe jest postępowanie
    cywilne, policji nic do tego", dość ciekawie wygląda opis:

    http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,8029878,D
    o_sadu_za_33_zl___niebezpieczny_biznes_w_internecie.
    html

    Jeszcze mi ktoś proszę może wyjaśnić: po co było zatrzymanie?

    Bo resztę tez rozumiem, formalne założenia (jakoby gość *mógł* "zamierzać
    oszukać", przez to, że czas do zwrotu był mierzony w tygodniach).

    Rzecz jasna ("standardowo"?) artykuł zupełnie pomija krytyczną
    w (mojej) ocenie rzecz, czyli próbę ustalenia czy:
    - w okresie tych "kilku tygodni" do zwrotu pieniędzy klient domagał
    się gazu
    - czy j.w. klient domagał się/jasno wyraził wolę niezwłocznego
    "zwrotu kasy"

    IMO, abstrahując od faktu że zwrot pieniędzy miał miejsce przed
    reakcją "organów" (wersję iż oskarżony "mógł w rozumieniu prokuratora"
    chcięć oszukać, a oddał bo mu się namolność klienta znudziła, jak
    rzekłem - rozumiem, acz uważam za... no dobra, jakoś uważam ;>),
    właśnie powyższe byłoby oczywistym kryterium podstawy zarzutu
    - jeszcze tylko tego brakuje, żeby sprzedawca szukał towaru na
    polecenie kupującego i za to został ukarany "bo przetrzymał
    pieniądze" :>

    Ale to inna sprawa, "rzetelność dziennikarska" (a może tylko potrzebne
    ślady wyobraźni?) kwalifikują się chyba na inny wątek :)
    Niemniej - jak widać - działanie "organów" co najmniej się zdarza.
    I to pomimo wszelkich poszlak wskazujących przeciw prawdopodobieństwu
    zaistnienia przestępstwa.

    pzdr, Gotfryd