  • 21. Data: 2006-03-08 13:32:23
    Temat: Re: Posrednik sprzedazy nieruchomosci
    Od: "Piciuf" <p...@p...onet.pl>

    "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:440ed0e0$0$1473$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > A ty co tak bronisz swoje środowisko, co?

    Bronię, ponieważ wiem z doświadczenia, że jest wielu pośredników
    działających etycznie i zgodnie z prawem. Natomiast garstka przypadkowych i
    nie mających pojęcia o Etyce Posrednika zapewnia nam właśnie takie, jak
    Twoje zdanie.

    Na szczęście to zaczyna się zmieniać - też za sprawą Komisji
    Odpowiedzialności Zawodowej, która absolutnie nie broni pośredników, a wręcz
    odwrotnie.

  • 22. Data: 2006-03-08 14:13:45
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > i nie mających pojęcia o Etyce Posrednika zapewnia nam właśnie takie, jak

    A czy ja napisałem, ze wszyscy? Nie, napisałem, że dosyc spora część, co
    powinna być marginesem, a nie jest. Jedyne co ich interesuje to szybka
    transakcja i szybka kasa od kupujących/sprzedających i jak się da od
    pośrednika kredytowego czy banku. Reszta nie jest ważna, że klient ma
    problemy, bo niedouczony pośrednik nie zna się na swoim fachu i naopowiada
    głupot. A najgorsze jest to, ze ludzie mają pewne zaufanie do pośrednika, a
    powinni zachować szczególna ostrożność w kontaktach. A jak jeszcze osoba nie
    ma bladego pojęcia o rynku nieruchomości i przepisach je regulujących to
    łyknie każdą "kulę" jaka pośrednik wytoczy. A potem jest najpierw problem w
    banku czy u pośrednika kredytowego, a nastepny u notariusza czy w sądzie.
    Niestety, ludzie najczęsciej nie wiedzą dokładnie co kupują, nie rozróżniają
    nieruchomości lokalowej od spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu z
    księgą wieczystą.

    > Na szczęście to zaczyna się zmieniać - też za sprawą Komisji
    > Odpowiedzialności Zawodowej, która absolutnie nie broni pośredników, a
    > wręcz odwrotnie.

    W KOZie zasiadają chyba także pośrednicy, nie? Ilu pośrednikom odebrano
    uprawnienia? Pewnie jak zwykle kończy sie na naganie.

  • 23. Data: 2006-03-08 15:10:52
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    > W KOZie zasiadają chyba także pośrednicy, nie? Ilu pośrednikom odebrano
    > uprawnienia? Pewnie jak zwykle kończy sie na naganie.
    Chetnie zobaczylbym statystyki, podobnie sedziow, adwokatow, radcow, lekarzy
    itd...:-)

    LG

  • 24. Data: 2006-03-08 18:22:59
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Lukasz Goralczyk napisał(a):
> [...]
    > sie przy cenie:-)
    >
    > Jak sie okazalo, takze sprzedajacy ma niepodpisana umowe, jakkolwiek zostala
    > mu ona przedstawiona. Jednak takze nie zakonczono negocjacji cenowych. Takze
    > sprzedajacy chce podpisac umowe ale podobnie jak ja, nie jest zainteresowany
    > poczatkowa oferta cenowa posrednika.
    >
    > I teraz pytanie, jak sie to ma od strony prawnej, jezeli ja i sprzedajacy
    > nie podpiszemy umowy z posrednikiem i dokonamy transakcji sprzedazy?
    >
    > Na chwile obecna cala praca posrednika to kilka telefonow i jedna wizyta.

    Właśnie w Łodzi korzystałem z usług takich pośredników przy sprzedaży
    mieszkania i każdy mówił, że zgodnie z prawem jemu *nie* *wolno*
    pośredniczyć w sprzedaży bez podpisanej umowy

    sg