    From: Tobi <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ponownie Poczta Polska - idą święta
    Date: Fri, 23 Dec 2005 12:10:46 +0100

    Witam,
    interesuje mnie zagadnienie następujące.
    Poczta Polska oferuje usługę przesyłek priorytetowych. Jaka jest
    odpowiedzialność Poczty Polskiej za wykonanie tej usługi w terminie?
    Cytat ze strony internetowej Poczty Polskiej:
    "Przesyłki PRIORYTETOWE krajowe będą dostarczane następnego dnia
    roboczego po dniu nadania jeśli zostaną przez Państwa nadane do godziny:
    17.00 na terenach miast wojewódzkich
    16.00 na terenach miast powiatowych
    15.00 w pozostałych miejscowościach (na poczcie)"
    Dzisiaj na poczcie przy próbie wysłania kartek świątecznych, urzędnik
    stwierdził, że nia ma sensu wysyłać priorytetem bo i tak na jutro nie
    dojdą. Ciekawe podejście.
    Problem ten właśnie mnie dotknął ponieważ oczekuję na paczkę nadaną 19.
    grudnia (mam skan potwierdzenia nadania) i paczki tej jeszcze nie ma. W
    paczce jest prezent świąteczny, który nie będzie mi już potrzebny PO
    świętach. Jako klient oczekuję, że Poczta Polska wywiąże się ze swoich
    oferowanych usług, wbrew pozorom ta instytucja świadczy usługi swoim
    klientom (chociaż tego podejścia na pewno nie widać w urzędach
    pocztowych). Jeśli ta paczka do mnie nie dotrze, gdzie i na jakiej
    podstawie mogę się zwrócić? Czy UOKiK zajmuje się takimi sprawami? Czy
    założenie sprawy o odszkodowanie ma sens?

    Tobi