  • 1. Data: 2004-09-18 11:39:01
    Temat: Pomocy, nie dadzą mi stypendium?!
    Od: "Maga" <v...@u...megapolis.pl>

    Witam. Mimo że sama kończę w przyszłym roku prawo to tutaj nie wiem za
    bardzo co zrobić. Chciałam składać podanie o stypendium unijne, to dla
    studentów, co sie składa papiery w starostwie. co się okazuje? Oni
    żądają zaświadczenia o dochodach, ale za ostatni rok? Przecież mamy prawie
    październik, od zeszłego roku ktoś bogaty mógł solidnie zbiednieć, a biedny
    np. dostać jkąś superpłatną pracę i się już nie łapać na takie stypendium.
    Tu jest właśnie mój kłopot, bo mój tata mamalą działalność gospodarczą, z
    której jeszcze w zeszłym roku może coś tam było, choc niewiele, a teraz to
    zazwyczaj straty nawet przynosi. W 4 osoby żyjemy w sumie z emerytury mamy,
    najniższej emerytury, ja mam jeszcze rentę socjalną, jako osoba
    niepełnosprawna, no ale studiuję, a to ledwie na opłacenie mieszkania
    wystraczy, na jedzenie już nie. No i co teraz? Przecież gdyby chodziło o
    dochody za ostatnie miesiące, to ja na sto procent mam stypendium a tak?
    Podobnie może być z socjalnymi na uniwerku, nie wiem w sumie jak to jest,
    ale do podania o akademik też żądali za ostatni rok. Co ja mogę z tym
    zrobić? Rodzice praktycznie nie są w stanie mi pomagać, a moja renta wynosi
    424 zł, jak ja mam żyć z tego w stolicy placąc za mieszkanie? Zastanawiałam
    sie, czy by nie dać im dwuch zaświadczeń o dochadach, za zesżły rok i za
    ostantie miesiące, no i skomentować to jakos, ale w takim układzie oni nie
    maja żadnego obowiązku tego uwzględniać. Gdzie tu jes sprawiedliwość, w
    ogóle dlaczego tak jest, że się żąda za ostatni rok? Mnie ciężko jest teraz
    a nie rok temu przecież.
    Maga obawiająca się nadchodzącego roku akademickiego

  • 2. Data: 2004-09-18 12:05:29
    Temat: Re: Pomocy, nie dadzą mi stypendium?!
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Maga wrote:
    > Podobnie może być z socjalnymi na uniwerku, nie wiem w sumie jak to jest,
    > ale do podania o akademik też żądali za ostatni rok. Co ja mogę z tym
    > zrobić?

    Co żądają już napisałaś, a co jest w przepisach?

    KG

  • 3. Data: 2004-09-18 14:35:20
    Od: "Maga" <v...@u...megapolis.pl>

    > Co żądają już napisałaś, a co jest w przepisach?

    Co do socjalnego to nie wiem jeszcze, bo ustawa jest nowa, a ja mam tak
    fatalny net, że ledwie mogę coś na grupę wysłac, o stronach raczej nie ma
    mowy więc nie czytałam jej jeszcze. Natomiast co do tych unijnych, niewiele
    tego bo 150 zł, ale jakże by się przydało, kompletnie nie wiem, na jakiej
    podstawie się to opiera, choc jakieś akty wykonawcze powinny chyba do tego
    być przecież. Jak mówię ten net trochę mi zamyka pole działania, dlatego
    także pytam.
    Maga

  • 4. Data: 2004-09-18 15:29:07
    Od: "Marcin Got" <m...@a...pl>

    Maga wrote:

    > uwzględniać. Gdzie tu jes sprawiedliwość, w ogóle dlaczego tak jest,
    > że się żąda za ostatni rok? Mnie ciężko jest teraz a nie rok temu
    > przecież.

    przepisy sa jasne, dochod za ubiegly rok podatkowy - w tym roku jeszcze
    sie mozesz wzbogacic i co wtedy skoro stypendium przyznaje sie na
    semestr?

    mozesz sie starac o jednorazowa zapomoge

    --
    Marcin Got
    http://www.prace.civ.pl

  • 5. Data: 2004-09-19 09:49:10
    Od: SebOLO <p...@b...spamu.o2.pl>

> [...]
    > studentów, co sie sk?ada papiery w starostwie. co si? okazuje? Oni
    > ??daj? za?wiadczenia o dochodach, ale za ostatni rok? Przecie? mamy
    > prawie
    > pa?dziernik, od zesz?ego roku kto? bogaty móg? solidnie zbiednie?, a
    > biedny
    > np. dosta? jk?? superp?atn? prac? i si? ju? nie ?apa? na takie
    > stypendium.
    > Tu jest w?a?nie mój k?opot, bo mój tata mamal? dzia?alno?? gospodarcz?, z
    > której jeszcze w zesz?ym roku mo?e co? tam by?o, choc niewiele, a teraz

    No to masz pecha, bo podstawą jest wlasnie rozliczenie podatkowe za rok
    ubiegły...
    Poza tym skonfiguruj sobie czytnik a potem na grupy:
    http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm

    --
    ..::SebOLO::.. tu był... _____
    "Wiedziec, ze sie wie, co sie wie i wiedziec, \o o/