  • 81. Data: 2008-07-10 09:54:34
    Temat: Re: Polkomtel - zakonczenie
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 10 lipiec 2008 11:50
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g54m0u$76s$1@news.onet.pl>):

    > To jest pl.soc.prawo, a nie
    > pl.misc.plotkowanie_o_rzeczach_o_których_się_nie_ma_
    pojęcia

    No i kul. Użyłem złej nazwy. jaka jest właściwa na ,,spłacanie towaru w
    comiesięcznych partiach po Mzł''?

    --
    Tristan

  • 82. Data: 2008-07-10 09:57:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    pojęcia

    > No i kul. Użyłem złej nazwy. jaka jest właściwa na ,,spłacanie towaru w

    Źle. To jest zakup telefonu za złotówkę i zobowiązanie się do
    opłacania abonamentu przez 2 lata, z tym że umowę można rozwiązać na
    pewnych warunkach (np. za opłatą odstępnego, albo bez tej opłaty - w
    przypadku zmiany warunków, np. regulaminu). I "kul".

    L.

  • 83. Data: 2008-07-10 09:59:40
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "Tristan" napisał:

    > Tak, a firma oznacza nazwę prowadzonej działalności. Jak chcesz być tak
    > bardzo restrykcyjny w nazewnictwie, to znajdź mi nazwę na spłacanie towaru
    > w paczkach po Mzł miesięcznie, a będę tej nazwy używał do stwierdzenia, że
    > to niemoralne, żeby taką umowę zrywać korzystając z kruczków prawnych.

    Niczego nie splacasz, w zamian za tanio kupiony telefon, placisz drogo
    wychodzacy abonament. Twoj i operatora wybor.
    Pozostale dywagacje to juz pl.sci.filozofia

  • 84. Data: 2008-07-10 10:08:32
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 10 lipiec 2008 11:57
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g54mec$76s$2@news.onet.pl>):

> [...]
    > pewnych warunkach (np. za opłatą odstępnego, albo bez tej opłaty - w
    > przypadku zmiany warunków, np. regulaminu). I "kul".

    No ale w moim przypadku tak nie było. Mogłem podpisać umowę na Nzł na 2 lata
    albo na N+Mzł na dwa lata i dostać telefon. Więc spłacam Mzł jako ratę za
    telefon. Póki nie podasz słowa na ,spłacanie towaru w comiesięcznych
    partiach po Mzł'' nazwę to ratą.

    --
    Tristan

  • 85. Data: 2008-07-10 10:10:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > albo na N+Mzł na dwa lata i dostać telefon. Więc spłacam Mzł jako ratę za
    > telefon. Póki nie podasz słowa na ,spłacanie towaru w comiesięcznych

    Rozumiem, że możesz rozwiązać umowę i spłacać tylko M?

    L.

  • 86. Data: 2008-07-10 10:14:50
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 10 lipiec 2008 11:59
    (autor Slawek 'IDEall' Fydryk
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g54mjg$oa1$1.jkr@Slawek.IDEall.Fydryk.com>):

    > Niczego nie splacasz, w zamian za tanio kupiony telefon, placisz drogo
    > wychodzacy abonament.

    Ty pracujesz w marketingu? Jeden taki też mi wmawiał w restauracji, że jak
    kupię sałatkę za 10zł zamiast za 7zł to dostanę darmo soczek.

    A jak kupujesz płytę w kiosku z dołączoną gazetą: 5zł i sama gazeta: 2zł, to
    mówisz, że płytę dostałeś gratis w zamian za kupienie droższej odmiany
    gazety?

    Gratis czy promocja to jest wtedy jak mam Mirindę 2l za 5zł i Mirindę 2,5
    litra za 4zł. A jak coś jest w cenę wliczone, to to nie jest gratis i tyle.

    I nie ważne czy to się nazywa rata czy srata drata szmata. Ważne, że spłacam
    telefon po 30zł miesięcznie. Jakbym nie brał telefonu, płaciłbym 30zł
    miesięcznie mniej. Alles.

    --
    Tristan

  • 87. Data: 2008-07-10 10:17:26
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 10 lipiec 2008 12:10
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g54n63$b39$1@news.onet.pl>):

    > Rozumiem, że możesz rozwiązać umowę i spłacać tylko M?

    Nie wiem. Wiem, że podpisałem umowę i się zobowiązałem do określonych
    działań. Więc zapewne nie mogę jej rozwiązać, skoro była to całościowa
    umowa na określone warunki. Po to są umowy właśnie.

    --
    Tristan

  • 88. Data: 2008-07-10 10:20:16
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "Tristan" napisał:

    > Ty pracujesz w marketingu? Jeden taki też mi wmawiał w restauracji, że jak
    > kupię sałatkę za 10zł zamiast za 7zł to dostanę darmo soczek.

    TUTAJ sie rozmawia o _prawie_, nie o marketingu, filozofii - tym razem to
    juz koniec dyskusji z Toba, na ten temat.

  • 89. Data: 2008-07-10 10:21:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > działań. Więc zapewne nie mogę jej rozwiązać, skoro była to całościowa
    > umowa na określone warunki. Po to są umowy właśnie.

    Skoro płacisz za telefon M i jeszcze za umowę N, której nie możesz
    rozwiązać, to nie lepiej byłoby kupić telefon gdzieś indziej na raty, a
    umowę wziąć na czas nieokreślony?

    L.

  • 90. Data: 2008-07-10 10:46:24
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 10 lipiec 2008 12:21
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g54nqs$cus$1@news.onet.pl>):

    > Skoro płacisz za telefon M i jeszcze za umowę N, której nie możesz
    > rozwiązać, to nie lepiej byłoby kupić telefon gdzieś indziej na raty, a
    > umowę wziąć na czas nieokreślony?

    Lepiej. Jak pisałem, u operatora opłaca się wcale. Ale wtedy tak na już
    potrzebowałem i się napaliłem czasowo, nie chciało mi się wgryzać w oferty.
    A N płacę za usługi, więc nie wiem czemu miałbym ją rozwiązywać? fakt, teraz
    dość średnio mi się opłacają te usługi, bo przedpłacane są tańsze i migruję
    stopniowo do SS. Ale tamtego i tak nie mogę przerwać, bo klienci znają
    numer. Więc i tak se spokojnie dogorywa, klienci poznają nowy numer, a ja
    se spłacam aparat.

    --
    Tristan