  • 71. Data: 2008-07-10 09:15:17
    Temat: Re: Polkomtel - zakonczenie
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 10 lipiec 2008 10:59
    (autor Slawek 'IDEall' Fydryk
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g54j3f$lck$1.jkr@Slawek.IDEall.Fydryk.com>):

    > A tu jest rozmowa na temat:
    > 2.
    > Nie ma zadnej umowy ratalnej.
    > Nie ma żadnego wymigiwania się - jest wprost zapisana w prawie możliwość
    > rezygnacji z usługi przy zmianie cennika/regulaminu.
    > Telefon został sprzedany w cenie wynikającej z promocyjnego cennika.

    Możliwe. Ale taka opcja ZTCW nie występuje i jest włącznie marketingowym
    chwytem. W każdym razie, mi takich umów nigdy nie zaproponowano :(

    --
    Tristan

  • 72. Data: 2008-07-10 09:19:49
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "Tristan" napisał:

    > Możliwe. Ale taka opcja ZTCW nie występuje

    Jest to opcja wystepujaca najczesciej.
    I dlatego wlasnie mozna bylo zrezygnowac zatrzymujac telefon bez dodatkowych
    oplat (co jasno wynika z tego co przedstawilem).

  • 73. Data: 2008-07-10 09:20:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z czwartek 10 lipiec 2008 11:08
    > (autor Liwiusz
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g54jhj$b0$1@news.onet.pl>):

    > A z czego to wnosisz? Bo gość pisał, że brał telefon.

    Ponieważ znam tę sprawę, zarówno ze swojej strony (sam tak zrobiłem),
    jak i z jego relacji (mailowaliśmy).

    W żadnym przypadku o ratach nie było mowy.

    L.

  • 74. Data: 2008-07-10 09:20:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    >
    > Możliwe. Ale taka opcja ZTCW nie występuje i jest włącznie marketingowym
    > chwytem. W każdym razie, mi takich umów nigdy nie zaproponowano :(

    Wejdź na stronę dowolnego operatora, a będziesz miał takich ofert
    dziesiątki.

    L.

  • 75. Data: 2008-07-10 09:26:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jul 2008, Tristan wrote:

    > (autor Liwiusz
    >
    > Ale raczej nie ma ofert telefonów za złotówkę.

    Patrzę ci ja na trzymany przed nosem telefon, patrzę... mam wyciągać
    fakturę z kwotą "1 zł"? :>
    Oczywiscie to, że telefon ZOSTANIE ZAPŁACONY w droższym abonamencie lub
    w inny sposób (mniejszym limitem rozmów na przykład, na czym mi nie
    zależy) jest poza konkursem.
    Liwiusz wyraźnie pisze - idzie o to, że z p. widzenia prawa to NIE JEST
    zakup na raty i basta.

    pzdr, Gotfryd

  • 76. Data: 2008-07-10 09:35:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jul 2008, Tristan wrote:

    > (autor Slawek 'IDEall' Fydryk
    > Może zapisał, nie wiem, nie interesuje mnie to. Wiem jaką ratę płacę, to
    > mnie interesuje.

    > Nie wiem co mam, wiem, że płacę raty za telefon. I tyle.

    Tristan, Ty to byś był gorszy od skarbówki.
    Wsadziłbyś np. wszystkich wystawców weksli oraz faktur z odroczoną
    płatnością - za uczynienie sobie źródła dochodu z niepłacenia
    podatku od pożyczek :P

    > No ale co jest promocja? Że mogę kupić telefon na raty?

    Tłumaczą Ci po dobroci że "raty" to jest OKREŚLONA KONSTRUKCJA PRAWA.
    Tak samo jak np. "bank".
    I z tego że komuś np. pożyczysz pieniadze (lub na odwrót ;)) nie wynika
    że jesteś bankiem! (również nielegalnym). Mimo, że czynność bardzo
    podobna do bankowej, nie?

    Ta umowa NIE JEST RATALNA.
    Mimo że "na Twoje oko" wydaje Ci się bardzo podobna.

    > Co to zmienia?

    Niemożność powołania się na przepisy DOTYCZĄCE UMÓW RATALNYCH!
    Nabywca nie może z nich skorzystać (ciągle piszesz że ktoś tu jest
    poszkodowany, tak?)

    pzdr, Gotfryd

  • 77. Data: 2008-07-10 09:42:50
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 10 lipiec 2008 11:26
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0807101126120.2368@quad>):

    > Patrzę ci ja na trzymany przed nosem telefon, patrzę... mam wyciągać
    > fakturę z kwotą "1 zł"? :>

    No to pierwsza rata.

    > Oczywiscie to, że telefon ZOSTANIE ZAPŁACONY w droższym abonamencie lub
    > w inny sposób (mniejszym limitem rozmów na przykład, na czym mi nie
    > zależy) jest poza konkursem.

    No jak poza? To jest właśnie ta rata. masz

    Usługi: Nzł
    Usługi + Telefon: N+Mzł.

    Wniosek: rata za telefon: Mzł.

    > Liwiusz wyraźnie pisze - idzie o to, że z p. widzenia prawa to NIE JEST
    > zakup na raty i basta.

    Możliwe. Aczkolwiek oceniałem moralnie. Uważam, że szukanie kruczków
    prawnych, żeby wykorzystać operatora jest niemoralne. Tyle.

    --
    Tristan

  • 78. Data: 2008-07-10 09:46:17
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 10 lipiec 2008 11:20
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g54k9n$2it$2@news.onet.pl>):

    > Wejdź na stronę dowolnego operatora, a będziesz miał takich ofert
    > dziesiątki.

    Większość oznacza spłatę telefonu w ratach. Może nie nazwanych ratami itepe,
    ale fizycznie płacimy drożej, żeby spłacić telefon.

    --
    Tristan

  • 79. Data: 2008-07-10 09:50:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    >
    > Większość oznacza spłatę telefonu w ratach. Może nie nazwanych ratami itepe,
    > ale fizycznie płacimy drożej, żeby spłacić telefon.

    To jest pl.soc.prawo, a nie
    pl.misc.plotkowanie_o_rzeczach_o_których_się_nie_ma_
    pojęcia

    eot ;)

    L.

  • 80. Data: 2008-07-10 09:52:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 10 lipiec 2008 11:35
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0807101130470.2368@quad>):
    > Tłumaczą Ci po dobroci że "raty" to jest OKREŚLONA KONSTRUKCJA PRAWA.
    > Tak samo jak np. "bank".

    Tak, a firma oznacza nazwę prowadzonej działalności. Jak chcesz być tak
    bardzo restrykcyjny w nazewnictwie, to znajdź mi nazwę na spłacanie towaru
    w paczkach po Mzł miesięcznie, a będę tej nazwy używał do stwierdzenia, że
    to niemoralne, żeby taką umowę zrywać korzystając z kruczków prawnych.

    > I z tego że komuś np. pożyczysz pieniadze (lub na odwrót ;)) nie wynika
    > że jesteś bankiem! (również nielegalnym). Mimo, że czynność bardzo
    > podobna do bankowej, nie?

    No ale mówię o pożyczce, tak tu mówię o ratach. Nie wiem, może złe
    nazewnictwo, ale fakt spłacania w kawałkach jest i tyle.

    --
    Tristan