  • 11. Data: 2008-07-02 10:27:19
    Temat: Re: Polisa OC rowerzysty
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 02 Jul 2008 10:01:53 +0200, MH napisał(a):

    > Kazdy powinien miec OC (nie tylko uczestnik ruchu).

    Każdy powinien sam wybierać czy chce płacić poszkodowanemu
    z własnej kasy czy się ubezpieczyć. Ja jeżdżąc rowerem raz
    w miesiącu ścieżkami w lesie nie chcę "sponsorować"
    odszkodowania za idiotów jeżdżących bezmyślnie po mieście.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 12. Data: 2008-07-02 10:33:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:zm9scijrqqae$.1ufga2i0qxnk3.dlg@40tude.net Henry(k)
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> pisze:

    > Każdy powinien sam wybierać czy chce płacić poszkodowanemu
    > z własnej kasy czy się ubezpieczyć.
    Co z tymi, którzy kasy nie mają, a kogoś poszkodują?

    > Ja jeżdżąc rowerem raz
    > w miesiącu ścieżkami w lesie nie chcę "sponsorować"
    > odszkodowania za idiotów jeżdżących bezmyślnie po mieście.
    Masz prawo nie chcieć.

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2008-07-02 10:49:25
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:zm9scijrqqae$.1ufga2i0qxnk3.dlg@40tude.net...

    > Każdy powinien sam wybierać czy chce płacić poszkodowanemu
    > z własnej kasy czy się ubezpieczyć.

    jakby to bylo takie proste
    ale np ja jako kierowca nie chce dochodzic pozniej swojego przed sadem, chce
    miec kase na naprawe auta jak najszybciej, o innych urokach takiego
    dochodzenia swoich pieniedzy juz wspominalem

  • 14. Data: 2008-07-02 12:46:19
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 2 Jul 2008 12:49:25 +0200, szerszen napisał(a):

> [...]
    > miec kase na naprawe auta jak najszybciej, o innych urokach takiego
    > dochodzenia swoich pieniedzy juz wspominalem

    A innym się nie chce płacić OC - więc póki co go nie mamy ;-)
    Znaczy obowiązkowego, bo dobrowolnie jest i zresztą też się
    ubezpieczyłem i polecam dla spokoju własnego i ewentualnych
    poszkodowanych.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 15. Data: 2008-07-02 12:49:57
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 2 Jul 2008 12:33:07 +0200, Jotte napisał(a):

    > Co z tymi, którzy kasy nie mają, a kogoś poszkodują?

    Ubezpieczenie OC chyba nie jest drogie nawet teraz - odżałujemy
    trzy piwa i mamy spokój na rok - a sporo osób na wsiach dojeżdża
    rowerami i by im się to przydało - muszą tylko pomyśleć.
    Ale jak ktoś jest biedny i do tego jeszcze głupi, to już jest
    problem. I albo faktycznie dostosujemy prawo do najniższego
    IQ obywateli albo zostawimy to "selekcji naturalnej".

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 16. Data: 2008-07-02 12:58:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f2y14aepd5l7$.h0yck7jhghn.dlg@40tude.net Henry(k)

    > Ubezpieczenie OC chyba nie jest drogie nawet teraz
    Pozwolę sobie wysunąć przypuszczenie, że nie jest ono drogie, bo nie jest
    obowiązkowe.
    Poszkodowany przez kolarza sam się musi chandryczyć (jeśli nieoznakowanego
    gnojka złapie), a sam wiesz ile kosztuje np. polakierowanie podrapanego
    jednego elementu samochodu metalikiem).
    Gdyby jego posiadanie zaczęło być obowiązkowe, poszkodowani zaczęli
    korzystać z likwidacji szkody z polis pewnie cena by znacząco wzrosła.
    I bardzo dobrze.
    Nieraz pisałem, że to skandal, iż do ruchu jako rzekomo równoprawny
    uczestnik włącza się zawalidroga, którego znajomości przepisów i
    umiejętności jazdy nikt nie sprawdza, jest nieoznakowany i do tego
    nieubezpieczony.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2008-07-02 13:14:42
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:jl0qfn8k46vf.asprpbdzp9a$.dlg@40tude.net...

    > A innym się nie chce płacić OC - więc póki co go nie mamy ;-)
    > Znaczy obowiązkowego, bo dobrowolnie jest i zresztą też się
    > ubezpieczyłem i polecam dla spokoju własnego i ewentualnych
    > poszkodowanych.

    ubezpieczenie na siebie, rodzine i psa tez mam od dawna, ale wolalbym aby
    inni mysleli podobnie, wzglednie byli do tego zmuszeni, mniej problemow dla
    wszystkich

  • 18. Data: 2008-07-02 17:10:02
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Wed, 02 Jul 2008 09:38:14 +0200, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

    > BTW ja polisę OC mam, bo przezorny zawsze ubezpieczony.

    więcej szczegółów poprosimy... ile składka, jakie towarzystwo
    ubezpieczeniowe... jaki okres... ??

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Warszawa Dzielnica Praga: http://tiny.pl/kq8q kamienice pamiętające wojnę ?

  • 19. Data: 2008-07-02 17:29:43
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisal:
    > Ale jak ktoś jest biedny i do tego jeszcze głupi, to już jest
    > problem. I albo faktycznie dostosujemy prawo do najniższego
    > IQ obywateli albo zostawimy to "selekcji naturalnej".

    Ciezko bedzie. Bylo przymusowe ubezpieczenie rolnikow od
    strat zywiolowych i bylo OK. Susza, powodz, traba powietrzna
    zainteresowany mial odszkodowanie. Potem przymus zniesiono
    i wiekszosc malorolnych przestala sie ubezpieczac, bo i po co,
    skoro frajerzy z miasta pokryja w podatkach. A zawsze mozna
    zawyc do kamery jakiejs Jaworowicz, ze 'sie nalezy od panstwa'.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 20. Data: 2008-07-02 20:10:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szerszen pisze:

    > bo tak powinno byc, kazdy jest uczestnikiem ruchu drogowego i kazdy
    > powinien miec ubezpieczenie oc
    > ale nie w takiej formie, ze oddzielne na samochody, oddzielne na rowery
    > i pieszych

    I co mam powiedzieć? Krótko: głupi jesteś :)

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."