  • 1. Data: 2008-07-01 15:18:05
    Temat: rejestracje zabytkowe
    Od: "badacz" <b...@c...com>

    Jakie przywileje, korzyści, lub obowiązki daje zarejestrowanie samochodu
    jako zabytkowy i otrzymanie żółtych tablic?

  • 2. Data: 2008-07-01 15:41:25
    Temat: Re: rejestracje zabytkowe
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    Użytkownik "badacz" <b...@c...com> napisał w wiadomości
    > Jakie przywileje, korzyści, lub obowiązki daje zarejestrowanie samochodu
    > jako zabytkowy i otrzymanie żółtych tablic?

    będą jakieś problemy z wyjazdem nim za granicę - jak będziesz chciał cośw
    nim przerobić to musisz mieć zezwolenie konserwatora zabytków (nie wiem czy
    będziesz mógł używać w nim nieoryginalnych części )

    --
    pozdr
    P.

  • 3. Data: 2008-07-01 16:19:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    gg pisze:

    > jak będziesz chciał cośw nim przerobić to musisz mieć zezwolenie konserwatora
    zabytków (nie
    > wiem czy będziesz mógł używać w nim nieoryginalnych części )

    Z tym konserwatorem to zmyślasz ?? Tak źle chyba nie ma ??

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 4. Data: 2008-07-01 17:36:39
    Od: Martin Fox <k...@g...com>

    Dnia Tue, 1 Jul 2008 17:18:05 +0200, badacz napisał(a):

    > Jakie przywileje, korzyści, lub obowiązki daje zarejestrowanie samochodu
    > jako zabytkowy i otrzymanie żółtych tablic?

    Do niewątpliwych zalet posiadania pojazdu jako zabytek należy zaliczyć:

    *

    brak konieczności posiadania i przedłużania ubezpieczenia
    komunikacyjnego OC, polisa może być wykupiona w chwili gdy pojazd ma
    wyruszyć na drogę. Okres minimalny zależny jest od ubezpieczyciela jednak
    standardowo wynosi miesiąc
    *

    zniżka 50% podstawy ubezpieczeniowej z tytułu "weterana szos" czyli
    pojazdu zabytkowego
    *

    wyróżniające się tablice rejestracyjne koloru żółtego
    charakteryzujące pojazd jako zabytkowy
    *

    ochrona pojazdu przez organy państwowe (tu można liczyć na ewentualne
    pieniążki na konserwację zabytku)
    *

    przegląd wieczysty (jeden przegląd techniczny na całe życie auta)
    *

    radość z użytkowania pojazdu zabytkowego

    Wad nie stwierdzono, jednak są pewne ograniczenia:

    *

    osoba posiadająca pojazd zabytkowy jest zobowiązana ustawowo do
    opieki nad tym zabytkiem dokładając wszelkich możliwych starań aby utrzyma
    obiekt w jak najlepszym stanie. Należy tu nadmienić ze właściciel jest
    zobowiązany pod rygorem kary grzywny lub nawet pozbawienia wolności.
    *

    auto zabytkowe nie może wyjechać za granicę kraju bez zgody
    wojewódzkiego konserwatora zabytków.
    *

    auta zabytkowego nie można modyfikować w żaden sposób (dotyczy to
    modyfikacji wpływającej na stan obiektu np.: tuning lub zmiana silnika
    itp.) bez zgody wojewódzkiego konserwatora zabytków.
    *

    pojazd musi mieć ukończone 25 lat i 15 lat nieprodukowany. Są wyjątki
    od tej reguły, które mówią, że pojazdem zabytkowym może być też pojazd
    młodszy pod warunkiem zaistnienia pewnych ważnych dla tego pojazdu
    okoliczności np.: rozpoczęcie lub zakończenie produkcji, udział w
    historycznej uroczystości, rajdzie, zdobycie nagrody itp.

    Jeśli nadal cię to interesuje to:
    http://www.retro-auto.xzx.pl/readarticle.php?article
    _id=3

    --
    Martin Fox
    Escort MkIV '89 + Mark Jaws 2 / Lemm

  • 5. Data: 2008-07-01 21:11:46
    Od: "Easy" <e...@m...org>

    > Z tym konserwatorem to zmyślasz ?? Tak źle chyba nie ma ??

    jest,
    w ZABYTKU nic nie wolno zmieniac bez zgody konserwatora ( mówimy oczywiscie
    o wersji oficjalnej)> nawet śrub w kole.
    nie wspominajac o innych elementach typu radio głosniki i takie tam...

    Easy, tym razem wie co mowi ;)

  • 6. Data: 2008-07-01 21:15:28
    Od: "Easy" <e...@m...org>

    Użytkownik "Martin Fox" <k...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > komunikacyjnego OC, polisa może być wykupiona w chwili gdy pojazd ma
    > wyruszyć na drogę. Okres minimalny zależny jest od ubezpieczyciela jednak
    ale wowczas nie obowiazuja znizki, wiec czesto takie "miesieczne"
    ubezpieczenie wychodzi tylko odrobine taniej niz zwykłe

    > *
    >
    > zniżka 50% podstawy ubezpieczeniowej z tytułu "weterana szos" czyli
    > pojazdu zabytkowego
    w niektórych ubezpieczalniach. To nie jest standardowy przywilej. Zdaje sie
    ze tylko PZU i Warta to maja...

> [...]
    > charakteryzujące pojazd jako zabytkowy
    > *
    >
    > ochrona pojazdu przez organy państwowe (tu można liczyć na ewentualne
    ale dopiero po stwierdzeniu ze jest zabytkiem co w przypadku niektorych
    miejscowosci jest bardzo trudne - tak samo jak dotacje
    > *

    Easy
    Sama juz prawie jak zabytek