  • Data: 2003-11-29 01:11:17
    Temat: Policyjne kontrole mojich klientów
    Od: "Jakub P." <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przepraszam jeśli ten wątek pojawił się wcześniej, ale jestem tak
    przestraszony jak moi klienci.
    Mam mały sklep komputerowy i prowadzę udostępnianie Internetu.
    Akcja toczy się w małym miasteczku i zależy mi bardzo na bezpieczeństwie
    i opinii klientów.
    Doszły mnie plotki o najazdach Policji na sklepy komputerowe i usługodawców
    internetowych,
    w celu pobrania listy kontrahentów i użytkowników do sprawdzenia czy
    posiadają legalne
    oprogramowanie. Podobnosz takie najazdy odbyły się już w wielu miastach z
    opłakanym
    skutkiem dla mieszkańców. Nie wdaje się tutaj w rozważania o etyczności
    używania pirackiego
    oprogramowania (ja jestem czysty) ale problemem jest to że zostanę uważany
    jako firma która
    wydała swoich klientów policji i stracę dobrą opinię.
    Pytanie jest takie. Czy Policja ma prawo wejść do sklepu i zabrać listę
    klientów ??
    Czy ma prawo do wglądu do faktur zakupu (oczywiście jeśli nie jest z
    skarbówką) ??
    Czy muszę oddać listę osób którym udostępniam Internet ??
    Czy taką listę muszę im dać od razu ?? Moim zdaniem powinni wystąpić np. na
    piśmie
    o taką listę klientów. Przecież mogę ja przechowywać zabezpieczoną, np.
    przed kradzieżą ??
    Czy w ogóle muszę przechowywać dane adresowe klientów ??
    i ostanie pytanie - Podobnosz przynoszą nakazy rewizji inblanko ?? Przecież
    to jawne nadużycie ??
    To po co je podpisywać przez prokuratora ?? prościej wydrukować z podpisem
    !!

    Bardzo proszę o opinię !

    Jakub P.
    k...@w...pl