  • 71. Data: 2005-01-03 14:51:18
    Temat: Re: Policja zabrala mi dysk za nielegalna kopie Windows
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    news:41d958a1$1@news.home.net.pl...
    > Grzegorz Kruk, Ph.D. napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > Podstawe prawna tej dobrowolnosci podasz?
    >
    > j.

    Umie pan czytać? To niech pan sobie poczyta.

    http://www.polonia-online.com/Konstytucja/asc.htm

  • 72. Data: 2005-01-03 14:53:34
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Grzegorz Kruk, Ph.D. napisał(a):

    [...]

    > Umie pan czytać? To niech pan sobie poczyta.
    > http://www.polonia-online.com/Konstytucja/asc.htm

    Chyba nie umiem... Bo wyczytalem tam, ze zgodnie z art 41 nie tylko dysk
    twardy moga zatrzymac ale takze i uzytkownia - jednak nie na dluzej niz
    na 24 godziny. Byc moze masz uszkodzony monitor i stad te przeklamania? ;P

    j.

  • 73. Data: 2005-01-03 14:59:37
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 3 Jan 2005 15:51:18 +0100, Grzegorz Kruk, Ph.D. <g...@t...pl>
    napisał:

    > U?ytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Umie pan czyta?? To niech pan sobie poczyta.
    >
    > http://www.polonia-online.com/Konstytucja/asc.htm

    Konstytucję znam. Prezydent ją kiedyś wszystkim rozesłał, żeby mogli się
    zapoznać, (za co nawiasem mówiąc został obrzucony błotem przez różnej
    maści patridiotów-antykomunistów). A może by tak wskazać konkretny artykuł?

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 74. Data: 2005-01-03 15:11:03
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opsj07aogfmg13b0@kura4m98.it-net.pl...

    > a konkretny artykuł?

    Jest sporo artykułów na ten temat w nowej konstytucji.

    Art. 50. Zapewnia sie nienaruszalnosc mieszkania. Przeszukanie mieszkania,
    pomieszczenia lub pojazdu moze nastapic jedynie w przypadkach okreslonych w
    ustawie i w sposob w niej okreslony. (bez nakazu i konkretnych dowodów winy
    niemożliwe)

    Art. 31. 1. Wolnosc czlowieka podlega ochronie prawnej.

    Art. 40. Nikt nie moze byc poddany torturom ani okrutnemu, nieludzkiemu lub
    ponizajacemu traktowaniu i karaniu. Zakazuje sie stosowania kar cielesnych.
    (tylko dobrowolnie może oddać dysk bez nakazu)

    Art. 41. 1. Kazdemu zapewnia sie nietykalnosc osobista i wolnosc osobista.
    Pozbawienie lub ograniczenie wolnosci moze nastapic tylko na zasadach i w
    trybie okreslonych w ustawie.

    Art. 42. pkt. 3. Kazdego uwaza sie za niewinnego, dopoki jego wina nie
    zostanie stwierdzona prawomocnym wyrokiem sadu.

    Art. 46. Przepadek rzeczy moze nastapic tylko w przypadkach okreslonych w
    ustawie i tylko na podstawie prawomocnego orzeczenia sadu.
    (zabranie dysku dziecku z domu)

    Dlaczego ja to tak sobie piszę?
    Art. 54.
    1. Kazdemu zapewnia sie wolnosc wyrazania swoich pogladow oraz pozyskiwania
    i rozpowszechniania informacji.
    2. Cenzura prewencyjna srodkow spolecznego przekazu oraz koncesjonowanie
    prasy sa zakazane. Ustawa moze wprowadzic obowiazek uprzedniego uzyskania
    koncesji na prowadzenie stacji radiowej lub telewizyjnej.

    Art. 64. 1. Kazdy ma prawo do wlasnosci, innych praw majatkowych oraz prawo
    dziedziczenia.
    2. Wlasnosc, inne prawa majatkowe oraz prawo dziedziczenia podlegaja rownej
    dla wszystkich ochronie prawnej.
    3. Wlasnosc moze byc ograniczona tylko w drodze ustawy i tylko w zakresie, w
    jakim nie narusza ona istoty prawa wlasnosci.

    Art. 71.
    1. Panstwo w swojej polityce spolecznej i gospodarczej uwzglednia dobro
    rodziny. Rodziny znajdujace sie w trudnej sytuacji materialnej i spolecznej,
    zwlaszcza wielodzietne i niepelne, maja prawo do szczegolnej pomocy ze
    strony wladz publicznych.

    Art. 72.
    1. Rzeczpospolita Polska zapewnia ochrone praw dziecka. Kazdy ma prawo zadac
    od organow wladzy publicznej ochrony dziecka przed przemoca, okrucienstwem,
    wyzyskiem i demoralizacja. (juvenalia w Łodzi)

  • 75. Data: 2005-01-03 15:12:57
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    > Swoja droga to w jakis sposob zatrzymanie do wyjasnienie dysku twardego
    > narusza, Twoim zdaniem art. 31 Konstytucji? Podkreslam - zatrzymano
    > dysk a nie uzytkownika...

    Aleś pan mądry panie Januszek

  • 76. Data: 2005-01-03 15:20:06
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    -- >
    > ROTFL - i to znaczy, że masz podpisaną indywidualną
    > umowę z Microsoft'em.? To chcesz powiedzieć.?

    kazda z uczelni ktora korzysta z tego programu ma podpisana umowe.

    P.

  • 77. Data: 2005-01-03 15:21:39
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > O rany... Przeciez czytalem post Przemka. Naprawde, nie jestem
    > Ph.D. i nie trzeba mi kilka razy pod nos podkladac abym cos
    > zauwazyl. Jednak w zaden sposob z postu Przemka nie wynika, ze
    > Policja nie ma prawa skontrolowac zawartosci dysku twardego...

    nie moze jezeli nie ma nakazu, chyba ze jej ktos na to zezwoli
    (wlasciciel).

    P.

  • 78. Data: 2005-01-03 15:23:16
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    kontrolowac zawartosci dysku twardego...

    > Tez sie wlasnie chetnie tego dowiem. Bo o ile prawo sie w Polsce nie
    > zmienilo to Policja ma defacto takie prawa... I jest tu zupelnie bez
    > znaczenia czy mi sie to podoba czy nie.

    w momencie popelnienia przestepstwa (nie przy glupich domyslach)
    przy czynnosciach nie cierpiacych zwloki wtedy gdy nakaz nie moze byc
    wydany
    (nie ma mozliwosci w danej chwili) tylko wtedy mopga sobie wejsc do
    czyjegos mieszkania.
    Jest to w ustawie o Policji.

    P.

  • 79. Data: 2005-01-03 15:29:12
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Grzegorz Kruk, Ph.D. napisał(a):

    > Art. 46. Przepadek rzeczy moze nastapic tylko w przypadkach okreslonych w
    > ustawie i tylko na podstawie prawomocnego orzeczenia sadu.
    > (zabranie dysku dziecku z domu)

    O... Opisywany przypadek to nie jest "przepadek".

> [...]
    > ustawie i w sposob w niej okreslony. (bez nakazu i konkretnych dowodów winy

    No to teraz poprosze podstawy prawne z odpowiednich ustaw oraz rozporzadzen
    wykonawczych ;P

    > Art. 40. Nikt nie moze byc poddany torturom ani okrutnemu, nieludzkiemu lub
    > ponizajacemu traktowaniu i karaniu. Zakazuje sie stosowania kar cielesnych.
    > (tylko dobrowolnie może oddać dysk bez nakazu)

    Rozumiem, ze na posterunkach Policji torturuje sie twarde dyski? ;P

    j.

  • 80. Data: 2005-01-03 15:30:01
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > nie byłem nigdy pozwanym, więc nie miałem takiej potrzeby.
    > Pan sugeruje, że w sądach sami ateiści pracują i nikt nie uwierzy w cud
    > boski choćby stworzenia Wszechświata?
    > A co dopiero pojawienie się jakiegoś tam pliku na dysku :)

    moja genialna informatyczka z podstawowki twierdzila ze wirusy z powietrza
    moga
    sie dostac na dyskietke, wiec jest spora szansa ze sie trafi na tak
    genialna
    Pania Sedzine (Sedzie, czy jak tam sie to odmienia)

    P.