  • 11. Data: 2009-11-19 10:47:25
    Temat: Re: Policja i kontrola IMEI telefonow Nokia.
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    > W kradzionych telefonach zmienia się IMEI i zarówno blokowanie jak i
    > kontrolowanie traci sens.

    Trochę racji, lecz.... Traci sens, ale tylko częściowo. Wszak w kradzionych
    samochodach przebija się numery czy podrabia dokumenty. I tez mamy
    powidzieć, że kontrolowanie traci sens? Nie, to się robi by utrudnić życie
    przestępcom, lub wykorzystać ich błąd. Tyle, że do kontroli samochodu jest
    uprawnienie, a do trzepania na chybił trafił ludzików z telefonami nie.

  • 12. Data: 2009-11-19 10:47:33
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    ER <e...@p...onet.pl> pisze:

    > Oki.
    > Ale w zasadzie czy tak ciezko jest wpisac *#06# i podac policjantowi
    > kod IMEI? Zajmie to 1 min. a dzieki temu trefne telefony beda
    > zdecydowanie mniej chodliwe.

    Od kamyczka do rzemyczka, od podawania IMEA "na widzimisię policjanta"
    do ...

    > Inna sprawa, ze numery IMEI kradzionych telefonow powinny byc
    > automatycznie blokwane przez wszystkich operatorow.

    Wiec dopóki operatorzy nie ruszą ciężkich dup (np. bo ich policja
    zachęci) to do problemu ja nie będę uznawał za zasadne podchodzenia do
    problemu od dupy strony w czasie gdy "przydeptywanie" swobód
    obywatelskich staje się zbyt powszechne i "bezproblemowe".

    Przy czym taka baza powinna być "oparta o wymianę światową" bo inaczej
    telefony kradzione w Polsce będą trafiać do Paragwaju albo Burkina Faso.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Kto zbyt wiele mówi, rzadko bywa szczery.

  • 13. Data: 2009-11-19 10:52:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Czy nalepki z IMEI też się zmienia?

    Tylko że nalepki są pod bateriami, a ja nie zawierzam rozmontowywać
    telefonu "w polu". Pomijając wszystko inne - będę miał przez jakiś czas
    niedostępny telefon oraz na nowo trzeba będzie uruchamiać wszystkie
    aplikacje.

  • 14. Data: 2009-11-19 10:53:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > telefonu "w polu". Pomijając wszystko inne - będę miał przez jakiś czas
    > niedostępny telefon oraz na nowo trzeba będzie uruchamiać wszystkie

    Nigdy mnie to nie spotkało, ale w słyszałem z opowieści, że kontrole
    policyjne polegają m. in. właśnie na porównaniu IMEI z wyświetlacza z
    tym spod baterii.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-11-19 10:57:21
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał
    > Nigdy mnie to nie spotkało, ale w słyszałem z opowieści, że kontrole
    > policyjne polegają m. in. właśnie na porównaniu IMEI z wyświetlacza z tym
    > spod baterii.

    Może czasem porównuje się, ale IMEI sprawdza się w bazach KSIP.
    Tylko dlaczego ja mam rozkładać telefon na części, jęśli nie jest to
    uzasadnione.

  • 16. Data: 2009-11-19 11:00:23
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> pisze:

    > W kradzionych telefonach zmienia się IMEI i zarówno blokowanie jak i
    > kontrolowanie traci sens.

    Jeśli można to zrobić "za łatwo" to jak dla mnie jest to błąd
    projektu konstrukcji telefonów.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Gniewliwy szybko się starzeje.

  • 17. Data: 2009-11-19 11:07:56
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-11-2009 o 11:31:55 Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Jasne. Czemu nie. Można też na widok patrolu od razu wypatroszyć
    > kieszenie. Znacznie ułatwi się Policji pracę. Nawet nie będą
    > zatrzymywać i zagadywać widząc od razu, że nic nie masz w
    > kieszeniach. I jak wydajność im wzrośnie.

    W zasadzie można chodzić z kieszeniami na wierzchu
    i nie wieszać firanek w oknach

    --
    Tomek

  • 18. Data: 2009-11-19 11:21:48
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    januszek pisze:
    > Jak informuje Gazeta Pomorska http://tinyurl.com/yf9zjlp [1] nasza
    > Policja sprawdza numery IMEI aparatow (z artykułu wynika pośrednio, że
    > używa się kodów typowych dla telefonów Nokia, więc być może tylko sprzęt
    > tej firmy jest kontrolowany) w trakcie rutynowych kontroli różnej maści
    > przypadkowych delikwentów ;)
    >
    > j.
    >
    > [1]pełny link:
    > http://tech.wp.pl/kat,1009781,title,Uwaga-Policja-sp
    rawdzi-Twoj-telefon-na-ulicy,wid,11697847,wiadomosc.
    html

    A chłopaki radzą sobie z telefonami bez klawiatury? ;)

  • 19. Data: 2009-11-19 12:19:11
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > Nigdy mnie to nie spotkało, ale w słyszałem z opowieści, że kontrole
    > policyjne polegają m. in. właśnie na porównaniu IMEI z wyświetlacza z
    > tym spod baterii.

    Acha, czyli Pan Policjant wyjmie mi tez z telefonu baterie kasujac
    zapamietane ustawienia telefonu?

    j.

  • 20. Data: 2009-11-19 12:25:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    januszek pisze:

    > Acha, czyli Pan Policjant wyjmie mi tez z telefonu baterie kasujac
    > zapamietane ustawienia telefonu?

    A to są takie telefony, gdzie po wyjęciu na chwilę baterii kasują się
    jakieś ważne dane? Pozostaje tylko współczuć, nawet SIMa nie wymienisz :)

    --
    Liwiusz