  • 11. Data: 2013-10-26 19:53:22
    Temat: Re: Pokrętna teoria odnośnie pomiaru prędkości i wykroczenia z nim związanego
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-26 18:06, anacron pisze:
    > No i jak już pisałem zarzut zawsze konkretnie
    > opisuje o ile się zarzuca, a jeśli nie jest to pawdą, nawet w takiej
    > sytuacji wyrok uniewiniający wydaje się być logicznym.

    Czyli jak zabiję 1 osobę, a zostanę oskarżony o zabicie 2, a udowodnią
    mi zabicie 1, to będę wolny? Rzeczywiście, "logiczne".

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2013-10-26 22:52:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "A M" <a...@m...eu> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jakie punkty?
    > Sąd zasądza ewentualnie grzywnę, a nie mandat i nie ma żadnych punktów
    > karnych.

    Doczytaj.

  • 13. Data: 2013-10-26 23:33:33
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 26.10.2013 19:00, A M pisze:
    > Jakie punkty?

    Te które w momencie rzekomego ujawnienia dopisuje policja jako
    zawieszone, gdy odmówisz. Nie wiedziałeś? Po uznaniu Cię winnym i
    uprawomocnieniu punkty są odwieszone z daą ich wpisania, czyli nie da
    się w ten sposób ich opóźnić, aby zbić np. 6.

    --
    anacron
    aba/

  • 14. Data: 2013-10-26 23:34:13
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 26.10.2013 19:53, Liwiusz pisze:

    > Czyli jak zabiję 1 osobę, a zostanę oskarżony o zabicie 2, a udowodnią
    > mi zabicie 1, to będę wolny? Rzeczywiście, "logiczne".

    To co ty napisałeś nie jest logiczne. ALe nie chce mi się o tej porze Ci
    wyjasniać.

    --
    anacron
    aba/

  • 15. Data: 2013-10-26 23:35:13
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 26.10.2013 19:51, Liwiusz pisze:

    > 399 kpk czytał?

    Nie. Nie jestem prawnikiem. Ale nie omieszkam jutro dziękuję za
    wskazanie drogi.

    --
    anacron
    aba/

  • 16. Data: 2013-10-26 23:52:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Oct 2013 14:58:07 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):

    > Ale kogo obciaza? GUM, Policje?

    Skazanego. No bo 65 to tez za duzo, wiec skazany bedzie.

    > No bo jesli ekspertyza wykaze, ze amatorskie urzadzenie daje wiarygodny
    > pomiar, a profesjonalne certyfikowane zly, to nastepnym ruchem sadu
    > powinno byc przekazanie prokuraturze sprawy o poswiadczenie nieprawdy -
    > GUM i ew. Policji o probe wyludzenia/oszustwa.

    Z zasady sad chyba tego nie robi - to juz rola innych instytucji,
    i moze obwinionego.
    A jak to sprawy dojdzie, to sie wszystkich uniewinni - policjant powie
    ze widzial 100 bo naprawde widzial, GUM ze urzadzenie badal, bo
    naprawde badal, itp. Komputer sie pomylil :-)

    No chyba zeby tak od drugiej strony - skoncentrowac sie na
    policjancie, nagranie z kamery jest, atest z GUM jest, znaczy sie
    radar sprawny znaczy sie policjant klamal. I niech zeznaje ze
    absolutnie nie, ze radary sie czesto myla i nie ma w tym jego winy :-)

    J.

  • 17. Data: 2013-10-27 00:01:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Oct 2013 18:06:51 +0200, anacron napisał(a):

    > Nie ma dokładniejszej metody niż wyliczenie prędkości z czasu w jakim
    > pojazd pokonał konkretną odległość.

    Summa summarum - radar tez tak dziala, nawet dopplerowski.

    > W ten sposób sprawdza się nawet
    > radary mierząc prędkość pojazdu przejedżającego pomiędzy dwoma
    > fotokomórkami.

    No wlasnie - komorki mierza odleglosc z dokladnoscia do paru
    centymetrow, a zegar przy tym dokladny.
    A ty co dajesz ? jak zmierzyc odleglosc na filmie z kamery,
    jaka rozdzielczosc i dokladnosc ma chinski zegar, i co z obrazem
    zrobila kompresja ?

    > Ja osobiście już to przerabiałem, przy czym w tamtym
    > wypadku prędkość była przekroczona o 3km/h a według Iskry o 32km/h.

    No wlasnie - o 32km/h, a nie o 3km/h, to stwierdzic latwo :-)

    > Jeżeli dvr wstawia datę (nie jest istotne konkretne nastawienie, a
    > jedynie fakt, że wstawia sekundnik na ekran) bardzo ciężko obalić wynik
    > uzyskany z takiego zapisu, gdzie nawet biorąc zaokrąglenie do 0.1s
    > uzyskujesz błąd pomiaru na poziomie +-1km/h. To, że takim zapisem można
    > bez problemu obalić pomiar nawet najdoskonalszym radarem/lidarem to ja
    > już wiem.

    Tu sie mylisz - bez problemu to sad moze napisac ze w nagranie nie
    wierzy, a w fotke z atestowanego radaru mierzy :-)
    Oczywiscie wtedy mozesz bez problemu apelowac :-)

    > Zazwyczaj uznają błąd pomiaru wynikający z błędu operatora, ale nie
    > wyciągają wobec niego żadnych konsewkencji, bo ciężko udownodnić, że
    > robią to celowo.

    Ale predkosc przekroczona, obwiniony zostaje skazany (za mniej, ale
    jednak skazany) ... i ponosi koszty procesu ?

    J.

  • 18. Data: 2013-10-27 07:17:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > To co ty napisałeś nie jest logiczne.

    I tu się akurat mylisz, analogia była trafiona.

  • 19. Data: 2013-10-27 10:03:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 27 Oct 2013 07:17:01 +0100, Cavallino napisał(a):

    > I tu się akurat mylisz, analogia była trafiona.

    Trafiona, ale bedzie mial dwa zarzuty w jednym procesie, albo i
    wiecej. Z paru skaza, z paru uniewinnia.

    Z jednym przekroczeniem predkosci tak sie nie da.

    Ale to i tak tylko w USA. A i to chyba nie zawsze - bo skoro sa dowody
    ze przekroczyl predkosc, to skaza, a najwyzej sedzia ustali kare na
    100$ a nie 500. To musi adwokat sprytnie rozegrac aby nie skazali - i
    chyba sie da, przynajmniej w niekorych stanach.

    J.

  • 20. Data: 2013-10-27 13:05:23
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 27.10.2013 00:01, J.F. pisze:
    > Summa summarum - radar tez tak dziala, nawet dopplerowski.

    LOL. Radar doplerowski mierzy zmianę częstotliwości sygnału, a nie czas
    w jakim pojazd pokonał okreslony odcinek. Problem w tym, że w przypadku
    wiązki niemodulowanej (wszystkie stosowane w Polsce radary) urządzenie
    nie bardzo wie, od czego i ile razy odbił się sygnał, ale to już chyba
    nie grupa na takie wywowdy.

    > Tu sie mylisz - bez problemu to sad moze napisac ze w nagranie nie
    > wierzy, a w fotke z atestowanego radaru mierzy :-)
    > Oczywiscie wtedy mozesz bez problemu apelowac :-)

    W sposób wyżej opisany wygrałem sprawę w sądzie. Jak już napisałem to ja
    już wiem z autopsji.

    > Ale predkosc przekroczona, obwiniony zostaje skazany (za mniej, ale
    > jednak skazany) ... i ponosi koszty procesu ?

    Ja zostałem uniewiniony, bo przekroczenie było o 3 km/h. Nie wiem
    właśnie, jakby to wyglądało w przypadku opisanym na początku. A szczerze
    interesuje mnie to np. w kontekście punktów.

    --
    anacron
    aba/