  • 251. Data: 2016-10-23 13:00:50
    Temat: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krasnal k...@p...onet.pl ...

    > Nie spuszczają wody po sezonie grzewczym!!!!!! woda jest nadal w
    > kaloryferach. przez cały czas. Na jesień dopuszczają aby uzupełnić
    > ubytki.

    Animka jak zwykle poczestowała nas głupotą w swoim stylu.
    Czekamy na odszczekiwanie.

  • 252. Data: 2016-10-23 23:42:24
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-10-23 o 13:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Krasnal k...@p...onet.pl ...

    > Animka jak zwykle poczestowała nas głupotą w swoim stylu.
    > Czekamy na odszczekiwanie.
    Odpowiadam więc szczekaczom, że w lecie wody w kaloryferach nie ma. Nie
    sprawdzalam, ale hydraulicy wtedy chętnie wymieniają kaloryfery i
    wykonują różne roboty z nimi związane. Zresztą sami mowili, że wody w
    kaloryferach nie ma.
    Zresztą jak wy jesteście hydraulikami to wiecie może lepiej. To dla mnie
    nieistotne w tej chwili. Sami zajmijcie się sprawdzaniem czy jest woda
    czy nie.

    --
    animka

  • 253. Data: 2016-10-23 23:55:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-10-16 o 23:42, Animka pisze:

    > Zresztą jak wy jesteście hydraulikami to wiecie może lepiej. To dla mnie
    > nieistotne w tej chwili. Sami zajmijcie się sprawdzaniem czy jest woda
    > czy nie.

    A jaki ma ta dyskusja sens? W jednych miejscach może spuszczają, a w
    drugich nie. Co więcej, jak pamiętam, to gdy planowano remont w jakimś
    mieszkaniu, to w bloku spuszczano odpowiedni pion. Bo w blokach -
    przynajmniej niektórych - są w piwnicy tzw. wymienniki ciepła. Tak więc
    spuszczenie wody to kilka wiader wody z jakiegoś tam fragmentu.

    Czasem, jak zakładają nowe kaloryfery, to wkładają zawory pomiędzy
    kaloryfer, a pion i wówczas, jak chcesz coś wymienić, to już nie trzeba
    nic spuszczać.

  • 254. Data: 2016-10-24 01:14:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Animka a...@t...wp.pl ...

> [...]
    > sprawdzalam, ale hydraulicy wtedy chętnie wymieniają kaloryfery i
    > wykonują różne roboty z nimi związane. Zresztą sami mowili, że wody w

    Kretynce nie wytłumaczysz i juz.
    Wody sie nie spuszcza na cały okres letni, bo wtedy nastepowałaby w
    kaloryferach korozja.
    Jeżeli potrzeba zrobic jakis remont typu wymiana kaloryfera to wtedy
    rzeczywiscie spuszcza sie wode na te okolicznosc ale zaraz po naprawie
    uzupełnia się ja z powrotem.

    > Zresztą jak wy jesteście hydraulikami to wiecie może lepiej. To dla mnie
    > nieistotne w tej chwili. Sami zajmijcie się sprawdzaniem czy jest woda
    > czy nie.

    Jeszcze tupnij nózka :)

  • 255. Data: 2016-10-24 01:58:07
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > A jaki ma ta dyskusja sens?

    O wodzie w kaloryferach w lecie nie ma sensu.
> [...]
    > przynajmniej niektórych - są w piwnicy tzw. wymienniki ciepła. Tak więc
    > spuszczenie wody to kilka wiader wody z jakiegoś tam fragmentu.
    Teraz im się nie chce spuszczać wody (jak gorąca, bo kaloryfery grzeją).
    Tłumaczą się tym, że inni mieszkańcy będa mieli zimno, więc trzeba
    poczekać do zakończenia sezonu grzewczego.
    > Czasem, jak zakładają nowe kaloryfery, to wkładają zawory pomiędzy
    > kaloryfer, a pion i wówczas, jak chcesz coś wymienić, to już nie trzeba
    > nic spuszczać.

    Możliwe. Mnie zakładali odpowietrzniki, ale wodę (gorącą) spuszczali w
    pionie.

    --
    animka

  • 256. Data: 2016-10-24 09:13:19
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-23 23:42, Animka pisze:

> [...]
    > Zresztą jak wy jesteście hydraulikami to wiecie może lepiej. To dla mnie
    > nieistotne w tej chwili. Sami zajmijcie się sprawdzaniem czy jest woda

    Pewnie zależy od bloku, u nas za spuszczenie wody latem się płaci i
    trzeba robic to pod nadzorem kogos ze spółdzielni, natomiast mrożenie
    rur (sa do tego specjalne urządzenia) pozwala uniknąć spuszczania wody,
    a pozwala zdjąc kaloryfer.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 257. Data: 2017-01-20 21:32:33
    Temat: Demontaż-podzielników ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Od: Krasnal <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-28 o 22:45, Animka pisze:
    > http://www.apator.com/pl/oferta/pomiar-wody-i-ciepla
    /podzielnik-kosztow-ogrzewania/podzielnik-kosztow-og
    rzewania-e-itn-30-5

> [...]
    > byc tak pieknie. Miały nabijać ciepło tylko z kaloryfera. Przez 5 godzin
    > pierwszego odkręcenia kaloryfera (ledwo ciepły, bo jest w piwnicy
    > automatyka pogodowa) natłukł 13 jednostek. Przez 3 dni liczniki zdażyły
    > przez parę godzin (ok.5) na noc już natłuc 20 jednostek na jednym
    > kaloryferze (1 raz włączony był), na drugim 40 jednostek, a na trzecim
    > 64 jednostek. Coś mi tu śmierdzi oszustwem, Dane przesyłane są zdalnie,
    > więc i zdalnie mogą być zmanipulowane.
    > Nowa firma wygrała/dostała przetarg z Administracją, czyli kierownikiem.

    Pytanie do "mondrych" grupowiczów.
    Też dopłaciłem za poprzedni sezon grzewczy 400 zł zawsze miałem zwrot
    zaliczek a jak mi podzielniki zamienili na radiowe to dopłacam.
    I pytanie: Co sie stanie jak zdemontuję- zdejmę te podzielniki i
    odeśle kurierem do spółdzielni. Co mi zrobią? Słyszałem , że te
    podzielniki sa nasze bo za nie zapłaciliśmy. Co wy na takie drastyczne
    rozwiązanie?

    Krasnal
    ______________

    Tajna Organizacja Walczących Krasnali

    ---
    Avast.

  • 258. Data: 2017-01-20 22:14:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20-01-17 o 21:32, Krasnal pisze:

> [...]
    > kurierem do spółdzielni. Co mi zrobią? Słyszałem , że te podzielniki sa
    > nasze bo za nie zapłaciliśmy. Co wy na takie drastyczne rozwiązanie?

    Nasze zdanie w tej materii ma stosunkowo niewielkie znaczenie.
    Ważniejsze, co na to regulamin spółdzielni. Jak rozliczają mieszkania,
    które nie zainstalowały podzielników?

  • 259. Data: 2017-01-20 22:34:15
    Od: Krasnal <k...@p...onet.pl>

    > Nasze zdanie w tej materii ma stosunkowo niewielkie znaczenie.
    > Ważniejsze, co na to regulamin spółdzielni. Jak rozliczają mieszkania,
    > które nie zainstalowały podzielników?

    Nie sądzę, żeby w tej mojej spółdzielni były takie mieszkania bez
    podzielników, przynajmniej nie słyszałem o takiej sytuacji.

    Krasnal
    ______________

  • 260. Data: 2017-01-21 12:23:22
    Od: Krasnal <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-20 o 22:34, Krasnal pisze:

    > Nie sądzę, żeby w tej mojej spółdzielni były takie mieszkania bez
    > podzielników, przynajmniej nie słyszałem o takiej sytuacji.

    Z regulaminu spółdzielni:"Użytkownicy lokali, którzy nie udostępnili
    lokalu w celu dokonania odczytu lub kontroli podzielników kosztów
    ogrzewania lub została stwierdzona ingerencja lub uszkodzenie urządzenia
    pomiarowego w celu zafałszowania jego pomiarów, rozliczeni zostaną
    według średniego kosztu ogrzewania przypadającego na m2 budynku
    liczonego od powierzchni danego lokalu."

    Krasnal