  • 1. Data: 2007-06-20 13:44:23
    Temat: Podział sumy z egzekucji nieruchomości
    Od: grucha <g...@o...pl>

    Z powodu długów w banku pozbyłem się domu na drodze licytacji
    komorniczej. Zwycięzca licytacji wpłacił całą kwotę (przewyższającą moje
    zobowiązania)na konto sądu. Wszystkie długi zostały w ten sposób
    zaspokojone, inne należności także. Została pewna "nadwyżka"...
    Czy jakaś część z tej pozostałej kwoty należy się mi?

  • 2. Data: 2007-06-20 13:45:10
    Temat: Re: Podział sumy z egzekucji nieruchomości
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    grucha <g...@o...pl> naskrobał/a w

    > Wszystkie długi zostały w ten
    > sposób zaspokojone, inne należności także. Została pewna
    > "nadwyżka"... Czy jakaś część z tej pozostałej kwoty należy się mi?

    Całość.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 3. Data: 2007-06-20 13:55:51
    Od: grucha <g...@n...pl>

    Goomich pisze:
    > grucha <g...@o...pl> naskrobał/a w

    > Całość.

    Jak długo muszę na to czekać? Jaka jest procedura "doręczenia" tej
    należnej kwoty?

  • 4. Data: 2007-06-20 14:22:49
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    grucha <g...@n...pl> naskrobał/a w news:f5bbmp$7gf$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > Jak długo muszę na to czekać? Jaka jest procedura "doręczenia" tej
    > należnej kwoty?

    Nie mam pojęcia, przejdź się do sądu i dowiedz co z tymi pieniędzmi. Pewnie
    czekają, aż podasz im numer konta, na które mogą je przelać.

  • 5. Data: 2007-06-20 15:01:58
    Od: "K. M" <d...@o...pl>

    grucha napisał(a):
> [...]
    > zaspokojone, inne należności także. Została pewna "nadwyżka"...
    > Czy jakaś część z tej pozostałej kwoty należy się mi?

    jeśli wierzycielom pieniadze zostaly juz wyplacone i sad nie zna twojego
    konta to pewnie pieniadze dostaniesz przekazem pocztowym pod adres ktory
    widnial w aktach spraw, a nalezy ci sie wszystko co pozostalo po
    zaspokojeniu wierzycieli.

  • 6. Data: 2007-06-20 21:32:09
    Od: demicron <n...@n...pl>

    Dnia Wed, 20 Jun 2007 17:01:58 +0200, K. M napisał(a):

    > jeśli wierzycielom pieniadze zostaly juz wyplacone i sad nie zna twojego
    > konta to pewnie pieniadze dostaniesz przekazem pocztowym pod adres ktory
    > widnial w aktach spraw,

    A co jeśli pod tym adresem jest dom, który zlicytowano?

  • 7. Data: 2007-06-21 05:08:42
    Od: "K. M" <d...@o...pl>

    demicron napisał(a):

    > A co jeśli pod tym adresem jest dom, który zlicytowano?
    pewnie pieniadze leza dalej na depozycie sadowym, proponuje napisac badz
    przejsc sie do sadu i usalic w jaki sposob maja byc przekazane pieniadze
    ( najlepiej przelew )
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2007-06-21 10:34:48
    Od: grucha <g...@n...pl>

    K. M pisze:

    > pewnie pieniadze leza dalej na depozycie sadowym, proponuje napisac badz
    > przejsc sie do sadu i usalic w jaki sposob maja byc przekazane pieniadze
    > ( najlepiej przelew )
    > pozdrawiam

    Licytacja odbyła się na początku października 2006, czyli ponad pół roku
    temu. Co jakiś czas dzwonię do sędziego, który nadzoruje tą sprawę i
    pytam, kiedy mogę odebrać pieniądze (a dokładniej: kiedy zostaną
    przelane na konto, które w sądzie podałem). Za każdym razem dostaję inną
    odpowiedź, np.:
    - "Za dwa tygodnie - jak się wyrok uprawomocni",
    - "Wysłaliśmy do innych banków (i innych urzędów) pisma z zapytaniem,
    czy nie ma Pan innych długów i jeżeli nic nie będzie, to za dwa tygodnie
    przelejemy pieniądze",
    - (po ponad miesiącu) " Nie dostaliśmy jeszcze odpowiedzi o ewentualnych
    zaległościach z dwóch miejsc - musimy czekać na odpowiedź"
    ... I tak cały czas. Ile czasu może to jeszcze potrwać?

  • 9. Data: 2007-06-21 16:22:21
    Od: "K. M" <d...@o...pl>

    grucha napisał(a):

> [...]
    > zaległościach z dwóch miejsc - musimy czekać na odpowiedź"
    > ... I tak cały czas. Ile czasu może to jeszcze potrwać?

    dokładnych terminów nie znam ( bodajze 14 dni od dostarczenia pisma )
    Dziwne praktyki troche zeby wysylac do bankow ktore nie braly udzialu w
    egzekucji ani nie byla na nich rzecz ustanowiona zadna hipoteka ( zus i
    us sa powiadamiane o wszczeciu egzekucji z nieruchomosci ).

    Zgodnie z
    Art. 1036. W podziale oprócz wierzyciela egzekwującego uczestniczą:
    wierzyciele składający tytuł wykonawczy z dowodem doręczenia dłużnikowi
    wezwania do zapłaty oraz wierzyciele, którzy uzyskali zabezpieczenie
    powództwa, jeżeli zgłosili się najpóźniej w dniu uprawomocnienia się
    postanowienia o przysądzeniu własności nieruchomości, osoby, które przed
    zajęciem nieruchomości nabyły na niej prawa stwierdzone w opisie i
    oszacowaniu lub zgłoszone i udowodnione najpóźniej w dniu
    uprawomocnienia się postanowienia o przybiciu, pracownicy co do
    stwierdzonych dokumentem należności za pracę, jeżeli zgłosili swe
    roszczenia przed sporządzeniem planu podziału.

    Jeśli uprawomocnil sie juz plan podzialu to pieniadze powinny zostac do
    ciebie wyslane w tym samym czasie co wierzycielom chyba że:

    Art. 1038. Jeżeli hipoteka kaucyjna nie jest wyczerpana i może jeszcze
    służyć zabezpieczeniu wierzyciela, reszta sumy pozostanie na rachunku
    depozytowym sądu aż do ustania stosunku prawnego, uzasadniającego
    korzystanie z hipoteki kaucyjnej.

    Art. 1032. § 1. Należność przypadającą wierzycielowi nie mającemu
    jeszcze tytułu wykonawczego pozostawia się na rachunku depozytowym sądu.
    § 2. Jeżeli w ciągu miesiąca po uprawomocnieniu się planu podziału
    wierzyciel nie mający tytułu wykonawczego nie przedstawi dowodu
    wytoczenia powództwa o zasądzenie mu roszczenia, traci prawo do sumy
    pozostającej w depozycie.

    trochę pokręciłem ;) jeśli sie gdzieś pomylilem prosze o sprostowanie a
    autorowi tematu polecam
    http://www.kodeks.wirt.pl/index.php?id=149,843,0,0,1
    ,0#1207

  • 10. Data: 2007-06-21 18:26:56
    Od: grucha <g...@n...pl>

    K. M pisze:
    > trochę pokręciłem ;) jeśli sie gdzieś pomylilem prosze o sprostowanie a
    > autorowi tematu polecam
    > http://www.kodeks.wirt.pl/index.php?id=149,843,0,0,1
    ,0#1207

    Dzięki wielkie. Dużo mi wyjaśniłeś. Teraz będę dzwonił do banku i się
    dowiem, czy dostali kase (chyba powiedzą, nie?)

    Tekst KPC już czytałem chyba 3 razy, ale niewiele z tego rozumiałem
    (jakoś akty prawne do mnie nie docierają :( )

    Jeszcze raz dzięki za wyjaśnienie.